{{error}}

Unesite e-mail:

S
15.5.2011. u 22:07
Foto: Alamy
Naučnici su identifikovali gen koji uzrokuje pretilost. Istraživači su rekli da će njihovo otkriće uveliko pomoći u liječenju pretilosti, a time i u prevenciji bolesti srca i dijabetesa.
Naučnici su ranije već ustanovili da je gen KLF14 povezan s dijabetesom tipa 2 i povišenim nivoom holesterola, ali dosad nisu znali njegovu ulogu.

Tim naučnika analizirao je više od 20.000 gena u uzorcima masti ispod kože od 800 žena, britanskih blizankinja. Veza je pronađena između KLF14 gena i nivoa udaljenih gena koji se nalaze u masnom tkivu, što pokazuje da KLF14 djeluje kao regulator.

Rezultati su potvrđeni na 600 uzoraka masti uzetih od posebne grupe ljudi s Islanda. Studija objavljena u časopisu "Nature Genetics", otkrila je da mast ima važnu ulogu u ljudskoj podložnosti bolesti metabolizma kao što su pretilost, bolesti srca i dijabetes. Ovo otkriće je od velikog značaja budući da će se sad raditi na pronalaženju lijekova koji će kontrolirati ovaj gen.

Jedna od deset odraslih osoba diljem svijeta - pola milijarde ljudi - je pretila. Brojka se udvostručila od 1980. Dijabetes tipa 2, koji je često povezan s lošom prehranom i nedostatkom vježbe, dosegao je razmjere epidemije, a naučnici ističu da KLF14 djeluje kao glavni kontrolni prekidač procesa koji su vezani za promjene u ponašanju od potkožnih masti do poremećaja u mišićima i jetri, što opet dovodi do dijabetesa i drugih bolesti.