{{error}}

Unesite e-mail:

S
11.11.2009. u 22:00
Dinosaurusi su bili toplokrvne ubice
Dinosaurusi su bili sličniji ljudskim bićima nego što se mislilo. Nisu to bili hladnokrvni reptili, već su imali snažan metabolizam koji im je omogućavao preživljavanje čak i u surovim uslovima, tvrde američki naučnici u novoj studiji.
Bića poput tyrannosaurus rexa imala su organizam sportista. Novi dokazi ukazuju da su ove antičke životinje bile toplokrvne, kao njihovi moderni potomci - ptice.

Predstava koju danas uglavnom imamo o njima je da su bili dosadno spori, međutim, ni to nije istina. Mnogo je vjerovatnije da su bili energični, agilni i aktivni.

Američki naučnici, predvođeni doktorom Hermanom Pontzerom sa Univerziteta Washington u St. Louisu, bazirali su svoja otkrića na procjeni energije koja je dinosauruse morala krasiti da bi se uopšte i micali, piše Telegraph.

Posljednji rezultati istraživanja doktora Pontzera, nakon analite fosila kostiju noge dinosaurusa, ukazuju da je količina energije potrebne za kretanje i trčanje snažno povezana sa dužinom nogu.

Izračunat je i stvarni volumen nožnog mišića koji se morao aktivirati pri kretanju.

Nakon proučavanja 14 različitih vrsta zaključeno je da je nemoguće da su dinosaurusi bili hladnokrvna bića, jer bi im čak i za jednostavne pokrete poput hodanja i trčanja trebalo i previše energije, a kamoli za hvatanje oskudne hrane.

Studija je objavljena u magazinu "Public Library of Science". U njoj je navedeno da su toplokrvnost i snažan metabolizam vjerovatno igrali i najvažniju ulogu u uspjehu dinosaurusa da prežive na Zemlji stotinama miliona godina.