Ledeni mjesec u centru pažnje

Da li Enceladus krije vanzemaljski život

Klix.ba
Iako istraživanje Marsa dominira kada je u pitanju potraga za vanzemaljskim životom, sve veći broj naučnika smatra da bi se potraga trebala fokusirati na Enceladus, ledeni mjesec koji kruži oko Saturna.

Iako je Enceladus izrazito mali, ovaj ledeni mjesec izaziva sve veće zanimanje naučnika. Mnogi sada vjeruju da ovaj mjesec predstavlja najbolje mjesto za pronalazak vanzemaljskog života u našem sistemu.

Ideja da mjesec sa promjerom od 500 kilometara, koji se nalazi duboko u svemiru, udaljen 1,6 milijardi kilometara od Sunca, može biti dom vanzemaljskom životu se čini malo vjerovatnom. Međutim, sve veći broj ekpserata smatra da Enceladus treba staviti na vrh liste budućih istraživačkih misija.

Uzroci ovog iznenadnog zanimanja za Enceladus, koji je 1789. godine otkrio William Herschel i koji je ime dobio po jednom od sinova Geje, boginje zemlje, su otkrića koja je napravila robotske svemirske letjelica Cassini, koja kruži oko Saturna posljednjih osam godina. Cassini nije samo pokazao da Enceladus ima atmosferu, nego i to da se na njegovoj površini dešavaju erupcije koje vodu izbacuju u svemir. Posljednja otkrića pokazuju da se u toj vodi nalaze kompleksna organska jedinjenja, uključujući propan, etan i acetilen.

"Enceladus ima sve ono što upućuje na postojanje vanzemaljskog života. Ima vodu, organski materijal i izvor toplote. Jedina stvar koja bi bila bolja od svega ovoga je da dobijemo radiosignal sa tog mjeseca, u kojem bi vanzemaljci potvrdili svoje postojanje", kazao je Chris McKay, NASA-in astrobiolog.

Uzeti uzorke vode koja se izbacuje u svemir sa Enceladusa će biti veoma teško. Udaljenost od Zemlje čini Saturn i njegov mjesec teško dostupnom metom. Letjelici Cassini je trebalo skoro sedam godina da dođe do odredišta. Misija prikupljanja uzoraka sa Enceladusa bi trajala oko 20 godina, prenosi The Guardian.

Vezani članci