Nauka

"Čupava okolina": Zemlju okružuju filamenti tamne materije?

Klix.ba
Foto: Ilustracija
Prema najnovijim istraživanjima, naš svemir je prožet filamentima tamne materije koji nastaju kada se tajanstvena materija približi masivnim objektima poput planeta ili zvijezda.

Postojanje ovog fenomena predložio je Gary Prezeau iz NASA-ine Jet Propulsion Laboratorije, a njegova opažanja uskoro će biti objavljena u naučnom listu Astrophysical Journal.

Model koji Prezeau predlaže predviđa postojanje filamenata ili niti tamne materije oko planete Zemlje, sa gušćim rasporedom bliže površini, dok se prorijeđeni vrhovi nalaze dalje u orbiti naše planete.

"Korijen" filamenata, iako bliži površini, nalazio bi se na milion kilometara od Zemlje, dok bi se "vrhovi" nalazili na dva miliona kilometara od Zemlje. Cjelina ovog predloženog tijela podsjećala bi na klupko načinjeno od velikog broja niti.

Filamenti bi zapravo bili koncentrisane nakupine tamne materije čiji bi specifičan oblik nastao zbog utjecaja zvijezda i planeta. Ukoliko ovakve formacije zaista postoje, one će se moći istražiti i izučavati pomoću svemirskih letjelica budućnosti.

"Ukoliko bismo mogli odrediti tačnu poziciju 'korijena' uz pomoć sondi, mogli bismo sakupiti značajnu količinu potrebnih podataka", objašnjava Prezeau.

Podsjećamo, tamna materija je hipotetička materija koja čini 85 posto poznate tvari u našem svemiru. Interakcija između tamne materije i elektromagnetne radijacije ne postoji pa shodno tome ne može biti detektovana instrumentima koje danas posjedujemo. Ipak, ona na svoju okolinu može utjecati putem gravitacije. Zapravo, njeno postojanje predloženo je upravo kao objašnjenje zašto se cjelokupne galaksije oko svoga centra rotiraju jednakom brzinom.