{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Sniženja ili samo mamac?

12.12.2015. u 07:59
98
53
Sniženja ili samo mamac?
98
Sniženja ili samo mamac?
Foto: Klix.ba
Dugogodišnje navike da se u prazničnim danima nešto daruje, koje su postale tradicionalne, ali i kulturološke, i naše građane odvode u mnoge trgovačke centre da bi kupili poklon najmilijima ili nešto za sebe. Mnoge privuku natpisi koji oglašavaju sniženja, akcije ili pak totalne rasprodaje, ali iz udruženja za zaštitu potrošača upozoravaju da natpisi koji su istaknuti na izlozima ne odražavaju stvarno stanje, kao i da je ovo jedan od najčešćih načina na koji se krše prava kupaca.
"Nerijetko se mogu vidjeti natpisi 'sniženje od 20% do 70 %' no kad uđete u trgovinu vrlo je malo artikala sniženo 70%. Potrošači ne znaju da je i to jedan od načina na koji se krše njihova prava, jer je Zakonom o zaštiti potrošača propisano da se najveći reklamirani postotak sniženja mora odnositi na najmanje petinu vrijednosti svih proizvoda na rasprodaji", pojašnjava Marin Bago iz mostarskog Udruženja za zaštitu potrošača Futura.

Također, Zakonom o zaštiti potrošača je propisano i da proizvod na rasprodaji treba biti jasno i vidljivo označen cijenom prije i cijenom poslije sniženja.

I Mesud Lakota, direktor Potrošačke zadruge Euro BiH, smatra da razna sniženja i rasprodaje nisu ništa drugo nego mamac za kupce.

"U evropskim zemljama se u vrijeme sezonskih sniženja roba prodaje i po pet puta nižoj cijeni, ali to kod nas nije slučaj. Tačno je da trgovci na izlozima imaju natpise o velikim sniženjima, ali to je daleko od istine i time samo kupce dovode u zabludu", ističe Lakota.

Napominje i da je još jedan trik kojim se služe trgovci, posebno u vrijeme praznika, a kojim se također krši zakon, natpis "totalna rasprodaja". Naime, po zakonu ovaj natpis može stajati ukoliko se prodavnica zatvara i tada bi se roba trebala prodavati po nabavnim ili čak i nižim cijenama, međutim kod nekih trgovaca je praksa da čak mjesecima drže ovaj natpis.

Murisa Marić iz Udruženja za zaštitu potrošača Don Prijedor kaže da je još uvijek mali procenat građana upoznat o svojim pravima vezano za ovu problematiku.

"Naši trgovci nemaju dovoljno razvijenu svijest o obmanama kupaca, a inspekcijski organi ne mogu fizički stići obići sve radnje koje na ovakav način privlače kupce, stoga preostaje jedino podići svijest kupaca da bi u radnji zahtijevali da se istakne sniženje, te početna i krajnja cijena po kojoj se proizvod prodaje", pojašnjava Marić i dodaje da bi građani, ukoliko uvide da im se prava krše i da ih trgovci obmanjuju, trebali ovakve slučajeve prijaviti tržišnoj inspekciji.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: