Velika je gužva zabilježena na prvoj vožnji. Narcizo Makwakwa probao je novi voz iz zabave i bio je presretan.
"Ići ću na posao njime. Nisam mogao iščekati da zaživi ovaj projekt, ovo je super", rekao je on za BBC.
Projekt Gautrain (prema imenu pokrajine Gauteng u kojoj se nalaze gradovi Johannesburg i Tshwane) namijenjen je povezivanju administrativnog i ekonomskog središta zemlje vozom velike brzine. Cjelokupna linija (80 km, od čega 15 km pod zemljom) bit će dovršena tek polovicom 2011., nakon što je izgradnja pruge počela u septembru 2006. Dosad je samo jedan dio pruge završen, i to ovaj od međunarodnog aerodroma OR Tambo do Sandtona.
Oni ističu kako su milijarde dolara potrošene na ambiciozni projekt, umjesto na poboljšanje postojećeg transportnog sistema, što uključuje Metrorail mrežu koju dnevno koristi dva miliona putnika. Vozovi Metroraila koriste se kao veza između manjih gradova, te za put do Soweta i Johannesburga.
Za razliku od luksuznog Gautraina sa klimatiziranim vagonima, ljudi su često nagurani u vozovima Metroraila u kojima su kriminalni prepadi i pljačke gotovo svakodnevni. Ti vozovi se znaju pokazati i kao nepouzdani, bilo da kasne ili, pak, nikako ne voze zbog štrajka.
"Predugo su se ljudi Gautenga nadali i sanjali o sistemu javnog prevoza koji je u rangu s onim u ostatku svijeta", rekao je on.
Južna Afrika je pod velikim pritiskom ovih dana, očekuje se velika navala nogometnih fanova koji očekuju brz i udoban prevoz. Domaćini se nadaju kako će nova linija pokazati da je vrijedilo čekati je i investirati u nju.