{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


FOTO
/
Južna Afrika dobila prvi brzi voz

S
8.6.2010. u 18:25
0
5
Južna Afrika dobila prvi brzi voz
0
Prvi brzi voz počeo je voziti u Južnoj Africi u utorak, tri dana prije početka Svjetskog prvenstva. Južna Afrika se nada da će svojim revolucionarnim brzim transportnim sistemom unijeti prijeko potrebne promjene u svoj zastarjeli, a ponekad i nepouzdani transportni sistem, javlja BBC.
Foto: Reuters
Foto: Reuters

Maksimalna brzina voza je 160 km/h, što je dosta daleko od najbržih vozova, ali je itekako bolje od onih koji su sad na raspolaganju u Južnoj Africi, a koji uglavnom potiču iz kolonijalnog doba. Iako Gautrain nije bio projekt vezan za Svjetski kup, on će omogućiti ponajprije nogometnim fanovima da s međunarodnog aerodroma OR Tambo za manje od 15 minuta stignu linijom dugom 15 km, od čega pet pod zemljom, u predgrađe Johannesburga, Sandton, gdje se nalaze brojni hoteli.

Velika je gužva zabilježena na prvoj vožnji. Narcizo Makwakwa probao je novi voz iz zabave i bio je presretan.

"Ići ću na posao njime. Nisam mogao iščekati da zaživi ovaj projekt, ovo je super", rekao je on za BBC.

Projekt Gautrain (prema imenu pokrajine Gauteng u kojoj se nalaze gradovi Johannesburg i Tshwane) namijenjen je povezivanju administrativnog i ekonomskog središta zemlje vozom velike brzine. Cjelokupna linija (80 km, od čega 15 km pod zemljom) bit će dovršena tek polovicom 2011., nakon što je izgradnja pruge počela u septembru 2006. Dosad je samo jedan dio pruge završen, i to ovaj od međunarodnog aerodroma OR Tambo do Sandtona.


Blizu 100.000 radnih mjesta, što direktno što indirektno, otvorila je izgradnja pruge, a 25 posto poslova povjereno je lokalnom stanovništvu. Ipak, izgradnja pruge ima i protivnike, kritičari tvrde da se gradi samo za elitu. "U prilog" im ide činjenica da su početne procjene bile da će projekt koštati 750.000.000 eura, nakon čega se taj iznos utrostručio.

Oni ističu kako su milijarde dolara potrošene na ambiciozni projekt, umjesto na poboljšanje postojećeg transportnog sistema, što uključuje Metrorail mrežu koju dnevno koristi dva miliona putnika. Vozovi Metroraila koriste se kao veza između manjih gradova, te za put do Soweta i Johannesburga.

Za razliku od luksuznog Gautraina sa klimatiziranim vagonima, ljudi su često nagurani u vozovima Metroraila u kojima su kriminalni prepadi i pljačke gotovo svakodnevni. Ti vozovi se znaju pokazati i kao nepouzdani, bilo da kasne ili, pak, nikako ne voze zbog štrajka.


Iako je značajno pojeftinio karte na relaciji Sandton - aerodrom OR Tambo, čini se kako će se novi sistem obiti o glavu putnicima na relacijama između predgrađa u Johannesburgu i Tshwaneu, čiji su troškovi sada minimalni. Ipak, kako uvijek prevlada interes moćnika, tako i predstavnici vlasti u Gautengu vjeruju da će novi transportni sistem ubrzati privredni rast u regiji. Novi ministar pravde Jeff Radebe tvrdi kako projekt značajno kasni. On je bio ministar saobraćaja kad je projekt najavljen 2002. u parlamentu pokrajine Gauteng.

"Predugo su se ljudi Gautenga nadali i sanjali o sistemu javnog prevoza koji je u rangu s onim u ostatku svijeta", rekao je on.

Južna Afrika je pod velikim pritiskom ovih dana, očekuje se velika navala nogometnih fanova koji očekuju brz i udoban prevoz. Domaćini se nadaju kako će nova linija pokazati da je vrijedilo čekati je i investirati u nju.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: