Smanjuje nivo zagađivača

Genetski modifikovan bršljan je sve što vam je potrebno za čist zrak u domu

Klix.ba
Ilustracija: Shutterstock
Kako bi očistili alergene i uklonili prašinu, mnogi ljudi svakodnevno usisavaju, čiste i u svoj dom postavljaju filtere za pročišćavanje zraka. Naučnici s Univerziteta Washington tvrde da je genetski modifikovan bršljan sve što vam je potrebno za čist zrak u vašem domu.

Rezultati njihovog istraživanja koje je objavljeno u časopisu Environmental Science & Technology pokazali su da su genetski modifikovane biljke u stanju iz zraka izvlačiti kancerogene organske spojeve kao što su kloroform i benzen.

Kako bi stvorili biljku koja može ukloniti toksične čestice iz zraka istraživači su odlučili koristiti citokrom P450 2E1 koji je također poznat kao 2E1 ili "zelena jetra". Ovaj protein prisutan je u organizmu svih sisara, tačnije u jetri, i razbija benzen i kloroform tako da oni mogu izaći iz tijela. Također, pomaže tijelu da procesira alkohol. Tu reakciju istraživači su željeli postići i izvan ljudskog organizma te su sintetičku verziju gena koji proizvodi 2E1 uveli u bršljan.

Nakon toga su 11 dana pratili stanje i upoređivali genetski modifikovan i obični bršljan kojima su dodali velike količine benzena ili kloroforma. Obične biljke nisu pokazale nikakve promjene u koncentraciji tih spojeva, dok su genetski modifikovane biljke pokazale znatna smanjenja nivoa benzena ili kloroforma.

Nadaju se da će ovo istraživanje biti poticaj daljem razvoju biljaka koje mogu doprinijeti znatnom smanjenju zagađivača u našem domu. U narednom periodu pokušat će u modifikovani bršljan dodati još jedan protein koji može apsorbirati formaldehid, vjerojatno kancerogeni spoj koji se može pronaći u duhanskim proizvodima.