...niko nije firmama kriv za nemogucnost izvoza
kad napravis kvalitetan proizvod, kvalitetnu embalazu, platis certifikate, testiras proizvod, dobijes evropske certifikate i naravno PRILAGODIS CIJENU KONKURENCIJI EVROPSKOG TRGA
tad ces imati izvoz...
niko ti nece traziti i kupiti proizvod od sadake a drzava je jedino tu da odradi svoj dio posla u vezi izvoznih olaksica..
nece ti drzava traziti trziste niti ce ti drzava otkupljivati...
kad cete svatiti da ovo nije vise komunisticki ekonomski model!
primjer
odem u merkator u ljubljani
hocu da kupim kilogram soli
stoji Tuzlanska so! cijena 70 centi
pogledam pored nje...jos 3-4 vrste u boljem pakovanju, ne propusta ne prosipa se i cijena 35 centi
e eto ti...i ti uzmes hvala bogu ono jeftinije...i kako ce onda recimo tuzlanska so prodavati i povecavati izvoz kad nije cjenovno konkurentna sto znaci stoji na polici i ne prodaje se!
nemozes u evropi prodavati spiku kupujmo domace nase najbolje!
druga stvar
eno u Lidlu u zamrzivacima - zamrznuti cevapi u elegantnim pakovanjima!
slovenci se ubise kupujuci...(nemojte mi sad šuplju bosansku nije to cevap bla bla bla)
u ocima slovenaca tj stranca njima jeste...žive brzo nemaju oni vremena za merake i tamburanje i kafenisanje...
kupuju naveliko...
proizvod ciji je ITALIJANSKI...
eto ti bosnjo...dok ti kukumaces nesto i trazis sadaku...ITALIJANI PRODAJU CEVAPE u smrznutim pakovanjima fino elegantno i zaradjuju
a ti se bosnjo samo orijentisi na bascarsiju :-D
drzava je za mnoge stvari kriva..(socijalni evropski programi, evropska prava, ekonimija itd...)
za uvoz jeste odgovorna treba da korigira neke stvari
ALI ZA IZVOZ SU STRIKTNO KRIVE BOSANSKE FIRME KOJE NE ZNAJU RADITI...
ares,
izuzev par izuzetaka za koje znam i koji su angazovali dizajbere,web dizajnere, strucnjake za reklamu itd svi ostali "znaju sve " i niko im ne treba,osim,osim da im je naci nekog ko ce prodati njihovu robu vani:)
tu u tom mentalitetu lezi glavni uzrok problema-u "prevelikom znanju". nece da uvedu modernu tehnologiju kako bi pojeftinili proizvod i bili konkurentni,nece da naprave web stranicu da ljudi znaju s kim rade i da skratim u vecini slucajeva samo vlasnik zna sve o proizvodu,a niko iz firme nema prava odgovarati na pitanja?!
nema tu pomoci. cijeli sistem je naopako postavljen i ne da propada nego je propao.
bas tako toni
nasi su prepametni...sve znaju sve umiju i njihovo je najbolje
ne do bog da bosanac ulozi u marketing u reklame u promocije a i ako ulozi jednom on misli to je to...on je zavrsio posao i sad to mora da fercera to mora da se prodaje ko halva...
jer mi smo ko smo mi...hrmpalijski krkanski nacin vodjenja neke firme...
nece marke da daju u istrazivanje u promociju u dizajn proizvoda itd...
je.bena flaša vode...gledaj kako jamnica i sve ostale svjetske vode i sokovi...malo malo izbace novi oblik flaše...fin lijep elegantan
a pogledaj naše vode u sta su pakovane...i koja je to promjenila embalazu
sarajevska odkad znam za nju u istom pakovanju...tešanjski dijamanti i svi ostali dijamanti isto tako
tuzlanska so...odkad sam se rodio i uspio vidjeti kutiju tuzlanske soli...i dan danas ista...i jos uvijek se prosipa...
nama je krajnji domet otvoriti cevabdzinicu ili kafanicu!
prije par godina sam ( bio unajmljen) sredio za jedan proizvod da ga stave u walmart ali... vlasnik nije zelio promijeniti dizajn,a na pitanje gdje zeli da se izlozi odgovorio: " gdje god hoce,sta me briga. samo nek plate" :)))))
posao je normalno propao,a ja se osramotio .