pratim ovu pricu oko \"luke\" u neumu vec par godina, pa se ne mogu načuditi kako se nekompetentni ljudi guraju u prvi plan i prosipaju gluposti. ja sam iz bih, bavim se jedrenjem, svake godine iznajmim jedrilicu i plovim uglavnom duž hrvatske obale, pa bi uz svoje skromno iskustvo dao par argumenata za i protiv. 1. prvo mora se definirati sto je to luka u Neumu? po mom misljenju za luku kapaciteta luke u Plocama apsolutno nema mjesta, a ako bi se izgradila bilo kakva gospodarska luka, turizam u Neumu se moze slobodno prekrižiti. Oko najvecih luka u Hrvatskoj (Ploče, Lora u Splitu, Rijeka) nema turizma u krugu od 10 km, an naš komad obale je dug čini mi se 26 km. 2. za bilo kakvu luku treba nam prometni koridor u unutrasnjost drzave, dakle dobra cesta i željenica sto sad ne postoji i sumnjam da ce to iko gradit. 3. jedino sto bi po mom misljenju Neumu odgovaralo je više manjih marina za razvoj nautičkog turizma. Međutim razvoja ovog turizma nema dok BIH i Hrvatska ne sklope međudržavni sporazum, koji će omogučiti da kad neko isplovi iz Neuma, može slobodno dalje ploviti prema Braču ili Hvaru, a ne da mora upoviti u prvu kapetaniju (Ploče) za prijavu putnika i carinsku proceduru. O ovom problemu niko ne govori i bez toga nema nautičkog turizma u BIH. 4. BiH nije pomorska zemlja, on je primorska zemlja. Nema pomorske tradicije. To generalno nije problem, ima ljudi koje more zanima, ima ih dosta iz BiH koji su vlasnici jedrilica, motornih brodova i jahti, ali zbog gorepomenutog međugraničnog problema, svi su svoje brodove registrirali i drže u Hrvatskoj 5. Razvoj nautičkog turizma bi pomoglo i Neumu da svoju dvomjesečnu turističku sezonu (juli, avgust) razvuče od aprila do oktobra. Vjerujem da bi i većina kontinentalaca rado provodila decembarski vikend u Neumu, pod uvjetom da postoje sadržaji koje sada nema (kino, pozorište, noćni klubovi, disko klubovi, sportski tereni, marine...). 6. Političarima bi bilo pametnije da valoriziraju udio BiH u izgradnji luke u Pločama (kroz koncesiju i vlasništvo) i da Hrvatskoj puste bez problema autocestu u neumskom zaleđu. tada bi projekt pelješkog mosta zadugo bio zaboravljen. zaista vjerujem da Neum jednog dana može biti bosanskohercegovačka Opatija. Prvi korak za to je da neko konačno angažira stručnjake za pomorske komunikacije i pročita pomorsku legislativu Republike Hrvatske i međunarodnog pomorskog prava...
Prikaži sve komentare (10)