Jačanje krize u BiH
0

Tržni centri na udaru recesije

Sarajevo-x.com
Foto: Sarajevo-x.com
Foto: Sarajevo-x.com
Učestalije akcije i popusti na određene proizvode u tržnim centrima u Bosni i Hercegovinu prvi su znak udara globalne ekonomske krize koja je pogodila sektor maloprodaje i prisilila trgovce da potraže suptilnije i inovativnije načine do potrošačkog novčanika.

Tržni centri u našoj zemlji u poslijeratnom periodu progresivno su se širili, te se svaki na svojoj način uspio nametnuti na tržištu. Sve prisutnija recesija, osim što je osiromašila potrošače, pomrsila je planove i tržnim centrima, koji u svome poslovanju moraju 'rezati' troškove kako ne bi izgubili tržišnu utakmicu.

Ekonomska kriza imat će veliki utjecaj na poslovanje tržnih centara u BiH, no najbitnije je kako se nositi pred izazovima koji dolaze, saglasni su trgovci koje smo kontaktirali.

Direktor Interexa u BiH Sebastien Mourioux za Sarajevo-x.com ističe da su već povukli niz poteza, a gotovo svakodnevno nekoliko artikala se nađe u posebnoj akciji. Kada su u pitanju pojedini artikli, smatra da su kupci sada dosta pažljiviji prilikom izbora proizvođača.

"Potrošači će radije kupiti jeftiniji proizvod, bez obzira da li se radilo o osnovnim životnim namirnicama ili o visokotarifnim robama. Tu proizvođači i distributeri trebaju odgovoriti na pravi način", navodi Mourioux.

Tržni centar Mercator odnedavno je skratio radno vrijeme, a kako ističu, za dolazak ekonomske krize bili su spremni. Oni su se odlučili za 'racionalizaciju troškova poslovanja', koja uključuju i prekid ugovora sa određenim brojem radnika.

"Radnici koji su imali ugovor na određeno radno vrijeme u operativnoj maloprodaji nisu dobili produžetak ugovora. Za sada nema planova za smanjenje broja radnih mjesta jer smo naš fokus prebacili na drugu vrstu racionalizacije troškova, pri tome vodeći računa da se uslovi u kojima rade naši zaposleni ne opterećuju previše jer samo posvećeni svom poslu trgovci mogu zadovoljiti sve potrebe krajnjeg potrošača", kazala je za naš portal Indira Hodžić, direktorica marketinga u Mercatoru.

Gubitak mušterija nastoje spriječiti pojačanim marketinškim aktivnostima, te su spremni napraviti popuste i do 99 posto. No, sudeći prema životnom standardu naših građana, oni će se uglavnom okrenuti kupovini najosnovnijih namirnica.

Kako nam je potvrdila Danijela Bičanić, PR manager MIMS Grupacije, u sklopu koje djeluje i tržni centar Merkur, ekonomska kriza se osjeti, a građani se ipak teže odlučuju za kupovinu nešto luksuznijih proizvoda.

"Najviše se prodaju kruh, mliječni proizvodi, tjestenina, higijena, dakle, osnovni artikli. Mi u Merkuru smo svjesni težine ekonomske situacije. Za naše kupce organiziramo redovite vikend akcije, cijeli niz proizvoda po povoljnim cijenama", ističe ona.

Merkur je još prošle godine započeo s rezanjem troškova u svim oblastima. Napominju da će u tom smjeru i nastaviti, kako ne bi došlo do otpuštanja uposlenika.

No, opća slika koja se može zateći u većini tržnih centara širom Bosne i Hercegovine odražava upravo teška vremena u kojima se našla domaća trgovina. Sve manje kupaca, manje potrošnje i veliki oprez zbog onoga što bi moglo slijediti u još bližoj budućnosti.