Privreda
22

Sarajevo: "Branding konferencija 04" okupila ugledne evropske predavače

Klix.ba
Sarajevo je i ove godine bilo centar okupljanja istaknutih stručnjaka iz oblasti marketinga, brandinga, komunikacija i medija. Branding konferencija 04, koja je održana u petak u Hotelu Bristol, ugostila je ugledne predavače iz regiona i Europe, te predstavnike brojnih kompanija, medija i gostiju iz BiH i regiona, a s ciljem pokretanja pozitivnih promjena u našem društvu, donošenja novih znanja u oblasti brandinga.

Jedan od najuglednijih branding događaja u regiji ponudio je zanimljive teme, panel diskusije i kreativne radionice, a razgovaralo se o novim tržišnim trendovima i promjenama izazvanim razvojem digitalnih medija, te važnosti brandiranja u procesu poslovanja i kreiranju imidža kod potrošača i javnosti.

Veliku pažnju stručne javnosti, ali i velikog broja akreditiranih medija iz cijele regije, izazvao je dolazak izvršnog direktora za Centralnu i Istočnu Europu najveće svjetske mreže za analizu i procjenu vrijednosti branda “Interbranda” Justusa Schneidera, kao i sportskog menadžera i generalnog direktora "Fordham Sports Image Rights" Francisco Lampreia koji usko surađuje sa našim Edinom Džekom.

Konferenciju je otvorila Vesna Beganović, prokurist i partner u agenciji Via Media koja se prigodnim govorom obratila učesnicima i poželjela im dobrodošlicu u "Brandland" te kazala da se od konferencije očekuje dosta novih primjera brandinga sa svjetskog tržišta.

“Imamo prezentacije globalnih, regionalnih i lokalnih kampanja, zatim teme kako naši brandovi mogu usvojiti takve prakse. Od 50 brandova u regiji, BiH među prvih 20 brandova ima samo dva i to su Violeta i Bimal”, rekla je Beganović i naglasila da investicije u brand u BiH još uvijek nisu značajne.

“Još uvijek se radi na 'push-sales' aktivnostima. Radi se na poticanju prodaje, a ne na razvoju branda. Razvoj branda dugoročno je najvažniji potez, jer se ljudi vežu za brandove”, pojasnila je Beganović.

Ambasador Republike Slovenije u BiH Iztok Grmek u pozdravnom obraćanju, kazao je da Slovenija podržava Branding konferenciju.

“Stvarno vjerujemo da i u ovom ekonomskom prostoru BiH ima toliko dobrih brandova koji se trebaju razvijati, promovirati i nadam se da će Branding konferencija ove godine imati te rezultate”, poručio je Grmek.

On je naveo i podatak da je Slovenija u bivšoj Jugoslaviji činila osam procenata u ukupnoj populaciji države, a u strukturi BDP-a i izvoza od 25 do 30 posto.

“Tome su naročito doprinijele neke robne marke kao što su Gorenje, Krka, Elan... To su brandovi stari po 50 ili 60 godina, koji su se razvijali i zbog toga se marketingu i brandiranju u Sloveniji daje veliki značaj. U BiH ima dobrih proizvoda za koje treba dobar marketing”, konstatirao je Grmek.

Vlasnica Instituta za istraživanje tržišta i medija “Mediana Slovenija” Janja Marolt Božić govorila je o tome kako efikasnost komunikacije utječe na mišljenje potrošača o brandu, dok je Izvršni direktor za Centralnu i Istočnu Europu “Interbranda” Justus Schneider govorio o kreiranju i upravljanju brand vrijednostima.

"Zaista je predivno biti u Sarajevu, na ovako prelijepom događaju kao što je Branding konferencija. Ugodno sam iznenađen organizacijom ovog događaja i želio bih se zahvaliti gospođi Beganović što me je pozvala na konferenciju", kazao je Schneider.

Jedan od predavača koji je privukao veliku pažnju i interesovanje javnosti je Francisco Lampreia – sportski manager, generalni direktor Fordham Sports Image Rights iz Velike Britanije, koji usko surađuje sa našom nogometnom zvijezdom Edinom Džekom.

"Prvi put sam Sarajevo posjetio u novembru prošle godine i svi su me dobro dočekali, zaista sam uživao. Mislim da brandovi koji ovdje vladaju imaju odličnu priliku, ali moraju biti ambiciozni i inovativni u ovom posebnom i emotivnom periodu za sve potrošače koji prate Svjetsko prvenstvo u Brazilu i svjedoče historijskom trenutku za Bosnu i Hercegovinu koja je prvi put na takmičenju. Konferencija je odlična prilika za upoznavanje, razgovor i učenje o strukturi i funkcionisanju tržišta. Hvala na pozivu", kazao je Francisco.

Kroz bogat program i zanimljive radionice učesnici Branding konferencije 04 su imali priliku razmijeniti iskustva i ideje sa stručnjacima iz oblasti marketinga, brandiranja, komunikacija i medija, te čuti i predavanja: direktora marketinga i komunikacija McDonald's (BiH) Adija Hadžiarapovića, Head of Corporate Communications, Studen&Co Holding (BiH) Nataše Pucar, predsjednika uprave Digitalna distribucija oglasa (Hrvatska) Jana Jileka, regionalnog direktora Atlantic Grupa (Hrvatska) Kristijana Gregorića, osnivača i kreativnog direktora Drap (Hrvatska) Davora Runje, Web and Social Media Specialist Nestle Adriatic (Hrvatska) Ivana Spajića Buturca, direktora za marketinške i korporativne komunikacije Crnogorski Telecom (Crna Gora) Varvare Lješković, Chief Content Officer Jasno i Glasno (Hrvatska) Ane Penović, Managing Director Media Pool (Slovenija) Valerije Prevolšek, Creative Director Leo Burnett Beograd (Srbija) Anje Radulović, voditelja programa prodaje promotivnih materijala R&S»(BiH) Emira Ferušića, direktora New Moment New Ideas Company/Young & Rubicam (BiH) Dragana Rujevića, CEO eMedia Patch New York (BiH) Maše Čampare, Communications Manager Golden Drum (Slovenija) Boruta Odlazeka.

Konferenciju je moderirala Naida Kundurović.