{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Intervju
/
Adnan Šteta: U 2015. godini Konzum ostvario 950 miliona KM prometa

30.12.2015. u 21:36
429
214
Adnan Šteta: U 2015. godini Konzum ostvario 950 miliona KM prometa
429
Adnan Šteta: U 2015. godini Konzum ostvario 950 miliona KM prometa
Adnan Šteta
Konzum je nedavno obilježio deset godina postojanja u Bosni i Hercegovini. Lider je na tržištu maloprodaje u BiH sa 258 prodavnica različitih formata (super, maxi i male prodavnice) koje dnevno posjeti više od 200.000 kupaca. Imaju više od 4.500 uposlenika, a prošle godine uposleno je 460 novih, te preuzeto 1.710 uposlenika Mercatora. Za narednu godinu najavljuju otvaranje novih 10 objekata u BiH, što će doprinijeti i novim zapošljavanjima. Razgovarali smo s Adnanom Štetom, izvršnim direktorom Konzuma BiH, o 2015. godini, ali i o planovima za narednu, te o onome što Konzum nudi svojim kupcima.
Konzum obilježava 10 godina uspješnog poslovanja u BiH. Čestitamo na tome, ali da sumiramo 2015. Kakva je ova 10. jubilarna bila za Konzum?

U godini u kojoj je Konzum obilježio deset godina uspješnog poslovanja u BiH pripajanje Mercatora je dodatno osnažilo i našu lidersku poziciju kao najvećeg trgovačkog lanca u BiH. Ovo pripajanje ponudilo je našim kupcima još bolji kvalitet usluge, najpovoljnije cijene, te veći izbor artikala prilikom kupovine. Kada su u pitanju rezultati, Konzum će ostvariti blizu 950 miliona maraka prometa te u skladu s tim i očekivani rezultat poslovanja. Naši najveći rezultati su zadovoljni zaposleni, naši poslovni partneri i svakako naši kupci zbog kojih radimo ovo sve. U ovoj godini smo kupcima dali najbolje akcije i povećali broj akcijskih artikala za 30 posto u odnosu na 2014. godinu te im prosječno u mjesecu ponudimo više od 14.500 proizvoda na akciji. Ovi rezultati i ove brojke pokazuju da smo uradili i više nego smo obećali da ćemo uraditi, na šta smo veoma ponosni. Ono što mi u Konzumu smatramo izuzetnim uspjehom je činjenica da smo, kao i svih prethodnih godina, konstantno unapređivali saradnju s domaćim proizvođačima i doveli je na jedan zaista zavidan nivo. Osim podrške proizvođačima iz BiH s kojima, moram naglasiti, Konzum ima odličnu saradnju, naša je želja, također, snažno podržati tradicionalnu proizvodnju u BiH. Izuzetno mi je drago što mogu reći da će Konzum nastaviti ovu praksu. Kao i prethodnih godina, Konzum BiH je kroz brojne društveno odgovorne aktivnosti doprinio razvoju lokalnih zajednica u BiH. Ulažemo u kulturu, sport, u donacije, pomažemo onima kojima je pomoć najpotrebnija, ali ne govorimo o iznosima i imenima donacija, radimo to kao društveno odgovorna kompanija u kojoj rade ljude koji žive u jednoj zajednici, zajednici koja treba biti sretna da bismo i mi bili sretni. Sve su to uspjesi Konzuma na koje smo izuzetno ponosni. Konzumovi zaposlenici su se edukovali u najprestižnijim školama u Evropi, učestvovali kao predavači, edukovali su se za pružanje što kvalitetnijih usluga, za sigurnost hrane. Kako kaže naš slogan 'S vama kroz život', moram da spomenem i porodicu kao osnovu svakog društva, otvorili smo family centre u pet gradova BiH, poboljšali odjele voća i povrća, mesa i ribe, zdrave hrane... Pokrenuli smo projekte za mališane kroz 15 Dream Factory odjela, lansirali projekat Spužva Bob skockani, za penzionere organizujemo druženja u osam gradova Bosne i Hercegovine. Najveći uspjeh je da smo zadovoljili potrebe naših kupaca i vratili osmijeh na njihova lica nevezano za to koje su starosne dobi.

Konzum BiH danas ima 259 prodavnica u 69 gradova u BiH i više od 4.500 zaposlenih. Jesu li planovi za narednu godinu usmjereni na otvaranje novih poslovnica i zapošljavanje?

Kada je u pitanju naredna godina, svakako želimo pojačati saradnju s domaćim proizvođačima, povećati broj domaćih proizvoda na našim policama, te plasirati što više domaćih proizvoda i u zemlje regije. U narednoj godini nastavljamo renoviranje naših prodavnica te najavljujem otvaranje novih 10 objekata u BiH, što će svakako doprinijeti i novim zapošljavanjima. Također ćemo nastaviti edukaciju naših zaposlenika, širit ćemo logističke kapacitete, radit ćemo na razvijanju informatičke tehnologije. Ulagat ćemo u lokalnu zajednicu te pomagati svima kojima je pomoć potrebna.

Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba
Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba


Koliko Konzum BiH nudi artikala kupcima i koliko se ističu bh. brendovi na policama?

Konzum radi po principu category menagmenta čije načelo je da je kupac u fokusu. Tako je uvijek bilo i tako će i biti. Kada je Konzum prije 10 godina počeo poslovati u BiH imali smo 20 dobavljača, a sada ih imamo više od 700, od čega je više od 400 domaćih proizvođača. Svakim danom nastojimo povećati njihov broj, što znači bolju i kvalitetniju ponudu za naše kupce. Na policama Konzuma BiH nalazi se više od 8.000 domaćih proizvoda, odnosno više od 500 različitih brendova. Kada je u pitanju udio artikala domaće proizvodnje na policama Konzuma je, između ostalog, više od 65 posto svježih prehrambenih proizvoda.

Mi smo u ovoj godini uveli 1.400 novih bh. artikala te lansirali više od 200 proizvoda u zemlje regiona. Posebno smo ponosni na domaći brand Tradicija moga kraja čiji je promet za manje od mjesec dana osigurao 34. mjesto od ukupno 1.400 brendova na prehrani. Danas imamo 45 proizvoda, a u narednih pola godine planiramo da dođemo do brojke od 100 proizvoda Tradicije moga kraja.

Koliko je akvizicija Merkatora utjecala na poslovanje Konzuma i kako s današnje perspektive gledate na ovaj poslovni potez?

Konzum BiH je svojim resursima odradio preuzimanje Mercatora u roku 40 dana, što je bilo bolje od najbolje svjetske prakse. To je bio samo prvi korak. U skladu s ugovorom i poslovnom politikom Konzuma preuzeli smo i 1.710 uposlenika Mercatora. Edukovali smo zaposlenike kroz veliki broj edukacija kako bi implementirali najviše standarde prezentacije i usluge našim kupcima. Konzum je stavio akcenat na svoje svježe kategorije najbolje za kupce i zajednicu. Mi radimo dugoročno i kupci to prepoznaju. Broj Pika korisnika sada je više od 300.000 članova, ali treba napomenuti da su 95 posto starih korisnika Pike zadržali svoje kartice. Bitno je spomenuti da 55 posto prometa ide preko Pika kartice.



Koliko Konzum putem svojih poslovnica u Hrvatskoj, Srbiji i Sloveniji plasira bosanskohercegovačke proizvode u inozemstvu?

U prethodne dvije godine Konzum BiH putem Agrokorove maloprodajne mreže plasira bosanskohercegovačke proizvode na tržište regije. U prethodne dvije godine na ova tržišta plasirani su artikli u vrijednosti od skoro 200 miliona KM. Na policama Agrokorove maloprodajne mreže u Hrvatskoj i Srbiji prisutno je skoro 1.000 artikala proizvedenih u Bosni i Hercegovini.

Vaš komentar na privlačenje stranih investicija?

Smatram da je veoma bitno da strani investitori prepoznaju naše kvalitete u BiH. Mi u Konzumu se trudimo da pokažemo koliko smo sposobni i spremni da odgovorimo svim zadacima, to pokazuje investicija od 178 miliona maraka koju Agrokor daje kroz Konzum. Spomenuo bih i Sarajevski Kiseljak, Pik Vrbovec i Ledo Čitluk, to su samo neki od primjera da BiH može odgovoriti zahtjevima stranih investitora.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: