Posao
0

Suočite se sa lošim poslodavcem

Sarajevo-x.com
Loši poslodavci se javljaju u širokom rasponu tipova. Tako ima onih koji cjepidalče oko veličine fonta u vašim mailovima, onih koji vas tretiraju kao da ste njihove sekretarice, zatim onih koji preuzimaju vaše zasluge za sav posao koji ste uradili, a mnogobrojni su i oni koji su promovirani samo zato što su stariji i imaju iskustva u radu, a vatru ispaljuju na svaki pokušaj promjene.

Nije bitno koje mane su u pitanju, loši šefovi imaju jednu zajedničku stvar: ne mogu se ignorisati. Popularni ifestyle magazin za muškarce AskMan vam donosi pet savjeta koji će vam pomoći kako da se nosite sa lošim šefom.

Uvijek ostati smiren

Bez obzira koliko frustrirani bili kada se ophodite sa šefom, važno je očuvati pribranost i smirenost. To što se ljutite pred šefovima ili kolegama samo čini da izgledate kao negativac, i može naškoditi vašoj profesionalnoj reputaciji. Imajte na umu da šefovi, obično, ne shvataju da loše vode posao. Ukoliko se šef odnosi prema vama kao prema sekretarici koja mora da izvršava odjednom, dobro bi bilo na svaki njegov nerazumni zahtjev ležerno odgovoriti: "Vi biste željeli da vašoj kćerki pronađem kamilu za rođendan do šest sati naveče?"

Osloviti svoje probleme kao pitanja firme

Kada se ophodite sa šefom i kad mu objašnjavate kako niste pravilno upućeni, tretirajte razgovor kao bilo koji drugi poslovni sastanak. Drugim riječima, održite ton neutralnim. Umjesto što imate pritužbe u vezi s tim šta je vaš šef loše učinio, raspravljajte o promjenama u upravljanju koje mogu poboljšati djelatnost čitavog odjela. Kvazimenadžerima ovakvo pojašnjenje i dalje odgovara jer im daje osjećaj da i dalje vladaju situacijom. Trebali biste svakako izbjegavati razgovore o privatnim stvarima. Loši šefovi često imaju problema očuvati motiviranost uposlenika.

Komunicirati pismenim putem

Kada se ophodite sa lošim šefom, od vas će se tražiti da svaki usmeni dogovor popratite emailom, i potrudite se da kad šaljete mail, da u odjeljku CC stavite ime barem još jedne osobe u firmi. Zapravo, ako imate kakav važan prijedlog na umu, najbolje bi bilo da u cijelosti napišete to što želite. S obzirom da je pismena komunikacija oficijelni dokaz, vaš nadređeni može obratiti više pažnje na vaše komentare. A sebi čuvate zaleđe u slučaju da šta krene po zlu i šef vas pokuša okriviti. Slično tome, trebali biste voditi privatni dnevnik i bilježiti datum svakog konflikta ili incidenta i detalje akcije koju ste vi i vaš nadređeni poduzeli. Ovo će se naći pri ruci ukoliko odlučite požaliti se formalnim putem.

Ne govorkati naokolo

Kada komunicirate sa šefom, uvijek mislite na diskreciju. Zasigurno ne želite suočiti se sa sebi nadređenim u javnosti, kao što to čine nadrimenadžeri kada žele pokazati gdje je vaše mjesto ukoliko osjećaju sa ispipavate njihov autoritet pred kolegama. Trebali biste također izbjegavati povjeravanje kolegama, čak iako se čini da se principijelno slažu s vama. Posljednja stvar koju želite jeste da šef sazna šta mislite o njemu putem trača unutar ureda, koji će poslovni koflikt pretvoriti u privatni. Zapamtite da više rukovodstvo nije pod obavezom da održi očuva anonimnom.

Ne kompromitovati vlastitu radnu performansu

Ne krpite rad kak biste se osvetili šefu; tako samo vašu profesionalnu reputaciju narušavate. Upitajte se: Ukoliko konflikt dođe do uprave, da li će viši menadžment prije povjerovati osobi koju su unaprijedili ili jednom uposleniku koji je u firmi prisutan tek nekoliko mjeseci. Ukoliko se ophodite sa šefom koji preuzima vaše zasluge, bitno je održati besprijekoran dosije. Ovisno o napetosti situacije, vaš šef može tražiti izgovor da vas se riješi. Ukoliko imate problema sa motivacijom, nađite si iskusnijeg mentora ili uposlenika. Ova osoba vas može zaštititi od udara kancelarijske politike.