Punom parom
361

Pogledajte gradilište i prve metre tunela na dionici autoputa kod Počitelja

G. Š.
Foto: G. Š./Klix.ba
(Foto: G. Š./Klix.ba)
Izgradnja jedanaest kilometara duge dionice Počitelj - Zvirovići na autoputu A1 odvija se u punom jeku. Već su iskopana i prva 33 metra sa izlazne strane tunela Počitelj.

Šef projekta iz JP Autoceste Vanja Podhradski danas nam je s ponosom pokazao radilište gdje brojne mašine i radnici rade na impozantnom projektu kojim će se južni dio Bosne i Hercegovine povezati sa Evropskom unijom.

Iskopano 33 metra tunela Počitelj

Portal Klix.ba je imao priliku među prvima ući u 33 metara iskopan dio tunela i osjetiti miris svježeg betona. Tokom obilaska radilišta osjetili smo i miris prašine, vidjeli nasipe za budući dio autoceste, te uz pomoć stručnjaka doznali i fotografirati zanimljive detalje s najaktivnijih dijelova radilišta.

''Na južnom portalu, odnosno izlaznom djelu tunela Počitelj trenutno su u toku iskopi lijeve i desne tunelske cijevi - lijeva cijev je iskopana 33 metra, a desna je tek započeta'', kazao nam je Podhradski pri ulasku u novoiskopani dio tunela.

Pokazujući urađeni dio tunela, pojašnjava nam kako je ovaj tunel u povoljnoj stijenskoj masi, kojoj se podrgradni sistem tunela prilagođava.

''Radi se austrijskom tunelskom metodom. To znači da se radi iskop punog profila tunela. Jedan ciklus obuhvata kartiranje čela, bušenje minskih bušotina i miniranje, iskop izminirane stijenske mase, izgradnja podgrade, u kombinaciji od mlaznog betona, armaturnih mreža i lukova. Po potrebi se uključuju dodatne mjere osiguranja'', detaljno nam pojašnjava Podhradski.

Podgradna masa kako ističe ustvari je konstrukcija koja osigurava i sprječava deformaciju stijenske mase.

''Ako se prilikom radova ustanove loši uslovi, onda se rade dodatne mjere osiguranja predviđene projektnom dokumentacijom'', pojašnjava nam Podhradski.

Međutim za sada po njegovim riječima radovi se odvijaju u najboljem redu i ne odstupa se od predviđene dinamike.

Uz sve navedeno jako je važno s obzirom na specifičnost posla da je sigurnost radnika na visokom nivou, što nam je potvrdio poslovođa smjene koju smo zatekli na radilištu Edhem Fejzić.

On pojašnjava kako se austrijska tunelska metoda koja se provodi pokazala uspješnom. Uz sve to kako od radnika doznajemo jako je važan raspored smjena, koji ne iscrpljuje radnike, ali ne umanjuje produktivnosti na radilištu.

''Radimo u tri smjene, u turnusima po 8 sati'', kazao je jedan od radnika.

Nastavljajući obilazak radilišta fotografirali smo i impozantni pogled na mjesto gdje će biti izgrađen najduži i najviši most na autoputu A1, a šef projekta Vanja Podhradski koji nam je omogućio da javnosti prenesemo dio aktivnosti na jugu zemlje, ističe ako je ovaj projekt toliko značajan i važan da bi trebalo biti čast i ponos svakom ko učestvuje u njemu.

Trasa autoceste poddionice Počitelj - Zvirovići je dio dionice Počitelj - Bijača, čime će Bosna i Hercegovina biti direktno povezana sa Evropskom unijom.

Povezivanje s EU

Izgradnja poddionice Počitelj - Zvirovići finansira se iz sredstava osiguranih u okviru ugovora o zajmu sklopljenog sa Evropskom investicijskom bankom (EIB) u visini od 100 miliona eura i bespovratnim sredstvima Evropske unije u visini od 5 miliona eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).

Projekat Počitelj - Zvirovići je podijeljen u dva lota: LOT 1 (petlja Počitelj - početak mosta Počitelj i kraj mosta Počitelj - petlja Zvirovići) čija vrijednost iznosi 56.522.840,50 eura bez PDV-a.Vrijednost ugovora za izgradnju LOT-a 2 (Most Počitelj) iznosi 28.114.889,53 eura bez PDV-a.

Poddionica Počitelj - Zvirovići duga je 11,75 kilometara, a najznačajniji objekt na poddionici je most Počitelj ukupne dužine 945 i maksimalne visine 100 metara, čijom će izgradnjom biti spojene dvije obale rijeke Neretve. Osim mosta, na poddionici će se graditi i petlja s naplatnim mjestom i pristupnim prometnicama do regionalne ceste Buna - Domanovići i magistralne ceste M-17, tri vijadukta, tunel i otvorena trasa.

Radovi su počeli krajem prošle godine, a predviđeni rok izgradnje za LOT 1 je 24 mjeseca, a za LOT 2 je 30 mjeseci.

Izvođač radova za LOT1 je China State Construction Engineering Corporation Limited (Kina), dok je izvođač radova za LOT2 (Most Počitelj) konzorcij koji čine Azvirt Limited Liability Company (Azerbejdžan), Sinohydro Corporation Limited (Kina) i Powerchina Roadbridge Group Co. Ltd. (Kina).