Ogromna ulaganja uzalud
0

PlayStation Vita, Nokia Lumia 900 i drugi tržišni neuspjesi 2012.

Klix.ba
Za uspješno lansiranje nekog proizvoda na tržište kompanije moraju uložiti hiljade sati razvoja i milione dolara za reklamne kampanje. Međutim, ponekad i pored najvećih napora i ogromnih ulaganja neki proizvodi jednostavno ne postignu željeni uspjeh na tržištu.

Listu ovogodišnjih najvećih tržišnih neuspjeha napravio je 24/7 Wall St. Da bi se našli na njihovoj listi, proizvodi su morali zadovoljavati određene kriterije. Kao prvo, kompanije su morale uložiti mnogo novca u njihove reklamne kampanje. Također, već u nekoliko prvih mjeseci je trebalo biti jasno da proizvod neće postići željeni uspjeh. Konačno, nakon neuspjeha, kompanije su morale pretrpjeti veliki udarac za reputaciju.

PlayStation Vita je pušten na tržište u decembru 2011. godine u Japanu. Iako je u prva dva mjeseca prodato skoro 1,2 miliona uređaja, prodaja je ubrzo opala pa je do danas prodato manje od 2,2 miliona uređaja. Cijena od 300 dolara je najveći razlog loše prodaje.

Kada je Intel na tržište izbacio Ultrabook činilo se da će taj uređaj biti glavni konkurent Appleovom MacBooku. Međutim, to se nije desilo. IHS, kompanija za analizu tržišta, je predviđala da će do kraja 2012. godine biti prodato 22 miliona ovih uređaja te još 61 milion naredne godine. Međutim, do kraja ove godine je prodato manje od 10 miliona Ultrabook računara, a očekuje se da će naredne godine biti prodato manje od 44 miliona primjeraka. Previsoka cijena predstavlja najveći problem za prodaju ovog uređaja.

U septembru prošle godine filmski studio Disney je lansirao televizijski show pod nazivom "Pan Am" u koji su bile uključene mnoge zvijezde. Cijena prve epizode je bez reklamnih kampanja iznosila 10 miliona dolara. Međutim, show nije uspio zainteresirati širu javnost. Kritičari su kao najveću manu izdvojili dosadnu radnju.

Pametni telefon Nokia Lumia 900 je predstavljen u januaru ove godine. Međutim, telefon nikada nije uspio privući pažnju javnosti. Kritikovan je zbog loše rezolucije ekrana te malog broja aplikacija. Udio Nokie, nekadašnjeg giganta, na tržištu pametnih telefona iznosi samo 4,3 posto.

Sony je ranije ove godine na tržište izbacio Tablet P. Ključna karakteristika ovog tableta je bila mogućnost preklapanja uređaja kako bi mogao stati u džep. Međutim, upravo ta karakteristika se pokazala i kao najveća mana ovog uređaja. Osim toga, kritičari su izdvojili i veoma lošu osjetljivost na dodir. Zbog loše prodaje cijena uređaja je pala sa 549 dolara na 199 dolara. Međutim, ni to nije mnogo poboljšalo prodaju.

Filmska kompanija Disney je uložila mnogo truda i novca u film "John Carter". Međutim, film je prošao veoma loše na kinoblagajnama širom svijeta. Produkcija filma je koštala 250 miliona dolara, a reklamne kampanje dodatnih 100 miliona dolara. Film je na kraju zaradio nešto više od 100 miliona dolara.

Kompanija Crysler je polagala velike nade u koncept Dart, za koji su se nadali da će biti konkurentan automobilima kao što su Honda Civic, Toyota Corolla i Ford Focus. Međutim, pored opsežne reklamne kampanje, u mjesecu novembru je prodato samo 4.500 automobila Dart. U poređenju s tim, istog mjeseca je prodato 30.075 automobila Honda Civic.

Kada je kompanija Apple nadogradila svoj operativni sistem na iOS6, odlučili su odbaciti aplikaciju Google Maps i kreirati vlastitu aplikaciju za mape. Aplikacija je lansirana u septembru, a odmah je bilo jasno da je prepuna grešaka i problema. Netačne informacije, pogrešna imena, crno-bijele fotografije i prekrivenost većeg dijela mapa oblacima su bili samo neki od problema. Neuspjeh aplikacije je bio toliki da je Tim Cook, izvršni direktor Applea, napisao javno pismo u kojem se izvinio svim korisnicima.