Recesijski trend
0

Pad prodaje luksuzne robe u BiH

Sarajevo-x.com
Globalna ekonomska kriza, koja je zahvatila sve oblasti ekonomskog i društvenog života, mnoge je već gurnula na rub siromaštava, a onim imućnim i sklonim lagodnom životu uskratila mnoge luksuzne stvari koje su do jučer sebi mogli priuštiti.

Iako je svjetsko tržište luksuzne robe dugo bilo otporno na udare recesije, stručnjaci predviđaju da će ovaj sektor uskoro pretrpjeti veliku krizu, jer se u vremenu oskudice i finansijske nestabilnosti kupci uglavnom odlučuju na kupovinu najosnovnijih stvari, a nabavka luksuzne robe obično ide 'na čekanje'.

Pad prodaje na tržištu luksuzne robe zabilježen je i u Bosni i Hercegovini. U skladu sa svjetskim kretanjima prodaja skupe robe, kao što su luksuzni satovi, nakit, proizvodi od kože i IT oprema, preživjeli su prve recesijske udare.

Predstavnici banjalučke firme Malbašić Company, vlasnika prodavnica luskuznih satova i druge skupe robe Swiss Boutique Shop, ističu da su zabilježili blagi pad prodaje od pet do deset posto i u to početku recesijskog perioda, ali da za njih prava sezona tek počinje.

Ekskluzivna draguljarnica i prodavnica satova Swiss Boutique Shop već dugi niz godina postoji u Banjaluci, a prije nepunih godinu dana otvorena je poslovnica i u Sarajevu, pored Gradske tržnice u centru.

"Iako je recesija usporila sva tržišna kretanja, mi možemo reći da naša sezona počinje tek sada i traje do septembra. To je vrijeme kada imamo najviše kupaca, kada ljudi iz dijaspore dolaze u posjetu zemlji i kod nas, da li zbog patriotizma ili povoljnijih cijena, kupuju luksuznu robu. Što se tiče radnje u Sarajevu, ne možemo još govoriti o rezultatima poslovanja jer se biznis još u tom gradu nije razvio. No, što se tiče Banjaluke, mi smo tu već prepoznatljivi, te nismo primijetili znatniji pad", kaže za Sarajevo-x.com Milena Vuletić, brand menadžer Swiss Shopa.

Potrošači, prema svojim afinitetama i mogućnostima, za sebe mogu pronaći satove poznatih marki po cijeni od 500 pa sve do 50.000 KM. Popusti i sniženja, kako ističu, nisu česta pojava u radnjama luksuzne robe, pa tako ni u bh. Swiss Shopovima.

"No, mi smo i dalje u situaciji da zavisimo od dijaspore i od posjetilaca koji nam dolaze iz susjednih zemalja", ističe Vuletić.

Najskuplji sat koji je prodat u posljednju godinu dana iznosio je oko 10.000 eura, a njegov vlasnik je također bio iz inostranstva.

Saznajemo da je i BBI Centar, koji je otvoren u aprilu u centru Sarajeva, zabilježio pad prodaje u domenu luksuznih roba u mjesecu junu.

Tako su, naprimjer, kožni modni dodaci odlično prodavani u maju, ali je tokom prošlog mjeseca zabilježena manja potražnja.

Prodaja nakita tokom mjeseca aprila i maja bila je na više nego zadovoljavajućem nivou, ali u junu je i u ovoj oblasti primjetan pad. Prodaja skupocjenih satova je također u padu, kao i u domenu prodaje IT opreme.

U prilog ovim kretanjima ide i podatak da je vodeća kompanija u prodaji informatičke opreme u BiH 'IT Computers' prije nekoliko mjeseci prijavila stečaj. Računarska kompanija na ovaj korak se odlučila nakon što je njihova prodaja pala za čak 90 posto.

Rezultati prodaje u automobilskoj industriji u svijetu pokazali su da je ova oblast jedna od prvih koje je zahvatila kriza. Najnoviji podaci iz autokuće Hyundai u Bosni i Hercegovini objavljeni danas pokazuju da je pala prodaja određenih modela automobila, dok se prodaja pojedinih automobila Hyundai još uvijek 'dobro drži'.

Ukupna prodaja automobila u junu je iznosila 40, dok je u februaru prodato 47, a maju 35 automobila. Najprodavaniji prošlog mjeseca je bio Hyundai I20, sa 14 prodatih automobila, dok su najlošiju prodaju zabilježili Hyundai Getz i TG, bez ijedne prodaje prošli mjesec. Znatno je opala i prodaja modela i30, sa 10 prodanih automobila u februaru do samo dva u proteklom mjesecu.