Iako je svjetsko tržište luksuzne robe dugo bilo otporno na udare recesije, stručnjaci predviđaju da će ovaj sektor uskoro pretrpjeti veliku krizu, jer se u vremenu oskudice i finansijske nestabilnosti kupci uglavnom odlučuju na kupovinu najosnovnijih stvari, a nabavka luksuzne robe obično ide 'na čekanje'.
Pad prodaje na tržištu luksuzne robe zabilježen je i u Bosni i Hercegovini. U skladu sa svjetskim kretanjima prodaja skupe robe, kao što su luksuzni satovi, nakit, proizvodi od kože i IT oprema, preživjeli su prve recesijske udare.
Predstavnici banjalučke firme Malbašić Company, vlasnika prodavnica luskuznih satova i druge skupe robe Swiss Boutique Shop, ističu da su zabilježili blagi pad prodaje od pet do deset posto i u to početku recesijskog perioda, ali da za njih prava sezona tek počinje.
Ekskluzivna draguljarnica i prodavnica satova Swiss Boutique Shop već dugi niz godina postoji u Banjaluci, a prije nepunih godinu dana otvorena je poslovnica i u Sarajevu, pored Gradske tržnice u centru.
"Iako je recesija usporila sva tržišna kretanja, mi možemo reći da naša sezona počinje tek sada i traje do septembra. To je vrijeme kada imamo najviše kupaca, kada ljudi iz dijaspore dolaze u posjetu zemlji i kod nas, da li zbog patriotizma ili povoljnijih cijena, kupuju luksuznu robu. Što se tiče radnje u Sarajevu, ne možemo još govoriti o rezultatima poslovanja jer se biznis još u tom gradu nije razvio. No, što se tiče Banjaluke, mi smo tu već prepoznatljivi, te nismo primijetili znatniji pad", kaže za Sarajevo-x.com Milena Vuletić, brand menadžer Swiss Shopa.
Potrošači, prema svojim afinitetama i mogućnostima, za sebe mogu pronaći satove poznatih marki po cijeni od 500 pa sve do 50.000 KM. Popusti i sniženja, kako ističu, nisu česta pojava u radnjama luksuzne robe, pa tako ni u bh. Swiss Shopovima.
"No, mi smo i dalje u situaciji da zavisimo od dijaspore i od posjetilaca koji nam dolaze iz susjednih zemalja", ističe Vuletić.
Najskuplji sat koji je prodat u posljednju godinu dana iznosio je oko 10.000 eura, a njegov vlasnik je također bio iz inostranstva.
Saznajemo da je i BBI Centar, koji je otvoren u aprilu u centru Sarajeva, zabilježio pad prodaje u domenu luksuznih roba u mjesecu junu.
Tako su, naprimjer, kožni modni dodaci odlično prodavani u maju, ali je tokom prošlog mjeseca zabilježena manja potražnja.
Prodaja nakita tokom mjeseca aprila i maja bila je na više nego zadovoljavajućem nivou, ali u junu je i u ovoj oblasti primjetan pad. Prodaja skupocjenih satova je također u padu, kao i u domenu prodaje IT opreme.
U prilog ovim kretanjima ide i podatak da je vodeća kompanija u prodaji informatičke opreme u BiH 'IT Computers' prije nekoliko mjeseci prijavila stečaj. Računarska kompanija na ovaj korak se odlučila nakon što je njihova prodaja pala za čak 90 posto.
Rezultati prodaje u automobilskoj industriji u svijetu pokazali su da je ova oblast jedna od prvih koje je zahvatila kriza. Najnoviji podaci iz autokuće Hyundai u Bosni i Hercegovini objavljeni danas pokazuju da je pala prodaja određenih modela automobila, dok se prodaja pojedinih automobila Hyundai još uvijek 'dobro drži'.
Ukupna prodaja automobila u junu je iznosila 40, dok je u februaru prodato 47, a maju 35 automobila. Najprodavaniji prošlog mjeseca je bio Hyundai I20, sa 14 prodatih automobila, dok su najlošiju prodaju zabilježili Hyundai Getz i TG, bez ijedne prodaje prošli mjesec. Znatno je opala i prodaja modela i30, sa 10 prodanih automobila u februaru do samo dva u proteklom mjesecu.