Odluka EU
0

BMW, Volkswagen, Audi i Porsche kažnjeni s milijardu eura zbog ograničavanja razvoja tehnologije

B. R.
Ilustracija: Shutterstock (Foto: EPA-EFE)
Ilustracija: Shutterstock (Foto: EPA-EFE)
Evropska unija je kaznila BMW, Volkswagen, Audi i Porsche s milijardu eura zbog toga što su u dogovoru ograničavali razvoj i uvođenje sistema za kontrolu emisije štetnih gasova iz automobila.

Kako su saopćili iz Evropske komisije, spomenuti proizvođači su izbjegavali nadmetati se u razvoju tehnologije kojom će se ograničiti zagađanje iz automobila koji imaju benzinske i dizelske motore. Među njima je bio Daimler, ali on nije kažnjen iz razloga što je otkrio da postoji dogovor kompanija po ovom pitanju.

Ovo je prvi put da Evropska komisija izrekne kaznu zbog dogovorenog ograničavanja razvoja tehnologije, a ne zbog dogovaranja cijena, što se ranije dešavalo. Čelnica antitrust odjela Evropske komisije Margarethe Vestager je izjavila da su ovi proizvođači imali tehnologiju kojom će ograničiti emisiju štetnih gasova, da su izbjegavali konkurentske odnose i da su građanima uskratili mogućnost da kupe automobile koji manje zagađuju okoliš.

Prema njenim riječima, izbjegavali su da razviju tehnologiju kojom će prevazići postojeće standarde EU za zaštitu okoliša. Tvrdi da su to mogli učiniti, ali da jednostavno to nisu učinili. Nadležni u uniji su zaključili da je to bilo ilegalno.

Vestager je napomenula da su dogovori kompanija dopušteni onda kada se želi povećati učinkovitost prilikom npr. uvođenja novih tehnologija. Ponovila je da dogovori nisu prihvatljivi kada se želi ograničiti razvoj tehnologije.

Iz Volkswagena su saopćili da je istragom zaključeno da pojedini oblici saradnje ipak ne krše antitrust zakon. Smatraju da EU svojom odlukom krši postojeći pravni osnov jer je saradnju u razvoju tehnologije sankcionirala kao kršenje antitrust pravila. Tvrde da su samo razgovarali s drugim proizvođačima, da ništa od onoga o čemu se razgovaralo nije provedeno u djelo te da kupci nisu oštećeni.

Slično tvrde i u BMW-u. Kako su objavili, razgovori nisu imali utjecaja na konačne odluke. Istakli su da su već osigurali 1,4 milijarde eura kako bi mogli platiti ranije kazne Evropske komisije, ali da su u maju ove godine odlučili da smanje izdvajanja za ovu svrhu smatrajući da optužbe nisu utemeljene.

Ovaj slučaj nije povezan s aferom "Dieselgate", kada je Volkswagen priznao da je kod 11 miliona svojih automobila manipulisao emisijom štetnih gasova. Zbog toga je njemački proizvođač morao platiti 30 milijardi eura i opozvati milion automobila, piše agencija Associated Press.