Prilika za nostalgičare
58

Tipo 2.0 Sedicivalvole je devedesetih bio rival Golfu GTI

D. B.
Aktuelni Fiat Tipo odsutan je iz segmenta snažnih hatchback modela, no originalni model iz devedesetih bio je prilično aktraktivan u Sedicivalvole varijanti. Nostalgičari sada imaju priliku kupiti primjerak modela Tipo 2.0 16V po prilično pristupačnoj cijeni.

Riječ je o Tipu 2.0 Sedicivalvole iz 1991. godine, koji je prešao 131.620 kilometara u protekle 33 godine. Uprkos starosti, prodavač tvrdi da je u jako dobrom stanju, izgledom i performansama. Prethodni vlasnici su očigledno dobro održavali automobil.

Karoseriju i dalje krasi Rosso Corsa crvena boja inspirisana Ferrarijem, a kontrast prave nelakirani branici s crvenim detaljima. Za ovu verziju su unikatni stražnji spojler i 15-inčne felge. Istina, krov i hauba imaju oštećena od grada, no to ne bi trebalo odbiti potencijalne kupce.

Retro unutrašnjost koja uključuje prednja Recaro sjedišta i stražnju klupu gotovo je netaknuta s veoma malim znakovima korištenja. Električni šiber nije funkcionalan, no ostalo je ispravno, od centralnog zaključavanja i električnih retrovizora, preko podizača stakala pa do maglenki na prednjem braniku.

Ispod haube se nalazi 2,0-litarski četverocilindrični atmosferski motor, koji isporučuje 148 KS i 173 Nm obrtnog momenta, a uparen je s petostepenim manuelnim mjenjačem. Ovaj motor potiče iz Lancijinog sedana Thema te dijeli sličnosti s poboljšanom verzijom ugrađivanom u napredniju Lanciju Deltu HF Integrale. Za razliku od Lancije s pogonom na sva četiri točka, Tipo se nudio samo prednjim pogonom.

Iako je njegova snaga uporediva s modernim osnovnim električnim modelima, ipak je bila prilično impresivna početkom devedesetih. Najsnažnija verzija Tipa hvaljena je zbog njenih perofrmansi i držanja ceste, a promovisala se kao direktni rival Volkswagenovom Golfu GTI.

Automobil je veći dio svog života proveo u Austriji prije nego je 2018. godine uvezen u Češku. Aktuelni vlasnik ga je servisirao, a fotografije prikazuju da nema problem s korozijom. Međutim, iz motora malo curi ulje, dok ventilator hladnjaka ne radi.

Očekuje se da će automobil biti prodan po cijeni između 12.000 i 15.000 eura.