Skok naprijed
178

Vozili smo novu A-Klasu: Mercedesov luksuz i napredna tehnologija u ne tako malom obliku

Piše: D. B.
(Foto: Klix.ba)
Mercedes-Benz je u februaru ove godine predstavio svoju novu A-Klasu, a novinar portala Klix.ba je ove sedmice prisustvovao svjetskoj prezentaciji ovog modela upriličenoj u Dalmaciji, tačnije, u okolini Splita i Trogira. Bila je to odlična prilika da na vlastitom iskustvu uvidimo zašto je Mercedesov najmanji model privukao toliko pažnju, a gigant iz Stuttgarta stekao veliko samopouzdanje kada je riječ o očekivanjima od prodaje.

Ono što se već na prvi pogled može vidjeti jeste da nova A-Klasa izgleda moderno, sportski i madalački. Istina je da se radi o najmanjem Mercedesovom modelu, ali on više nije baš mali, jer su se dimenzije povećale, a udobnost značajno unaprijedila. U to smo se uvjerili vozeći krivudavim i ne baš dobrim starijim putevima Dalmacije. Automobil je odlično “ležao” na cesti, pri oštrijim ulascima u zavoje nije bilo naginjanja, a odličan ovjes nam je davao sigurnost ostavljajući utisak stabilnosti kao da A-Klasa ide kao "po šinama".

Jednostavno, u A-Klasi se osjećate kao da ste sjedinjeni s automobilom te ste potpuno sigurni da će svaka vaša akcija, reakcija i manevar biti precizno izvršeni bez obzira na brzinu kojom se krećete. Apsorbovanje neravnina je definitivno za svaku pohvalu, kao i izolacije buke, a prostora u unutrašnjosti je bilo dovoljno i za one visoke putnike pa i na stražnjem sjedištu. Nekadašnju činjenicu da je A-Klasa samo mali gradski automobil danas možete zaboraviti. Ona će vas odvesti i na duža putovanja, koja će biti sasvim pristojno udobna. Nova A-Klasa predstavlja ne korak, nego skok naprijed u odnosu na prethodnu.

Dizajn unutrašnjosti je doživio revoluciju, poznati Mercedesov kvalitet je i dalje prisutan, a automobil je unaprijeđen i u tehnološkom smislu gdje prednjači MBUX, odnosno Mercedes-Benz User Experience infotainment sistem. Nova A-Klasa se može pohvaliti i time što nudi brojne mogućnosti i funkcije koje su ranije bile “rezervisane” za klasu luksuznih automobila.

U određenim situacijama je prvi put u slučaju ovog modela vozaču na raspolaganju poluautomatski sistem vožnje, a opciono je moguće dobiti i Multibeam LED prednja svjetla. Važno je napomenuti i da je A-Klasa dobila nove i ekonomičnije benzinske i dizelske motore. Iako zrači sportskim duhom, automobil je dizajniran i da ponudi značajnu praktičnost. 

A-Klasa atraktivnija više nego ikad

Kada je riječ o dizajnu, A-Klasa predstavlja korak naprijed u Mercedesovoj filozofiji “Senzualna čistoća” (Sensual Purity). Njene dimenzije su optimizovane, tako da se s pravom može smatrati značajnim napretkom u odnosu na prethodnu generaciju. Eksterijer zrači sportskim duhom i dinamikom, čemu na prednjem dijelu doprinose, niska linija poklopca motora hromirani elementi i LED dnevna svjetla u obliku baklje.

Ako odaberete opcione full LED svjetlosne sklopove, nećete pogriješiti, jer dobijate na kvalitetu, ali i na izgledu. Istaknuta rešetka hladnjaka s Mercedesovom zvijezdom, čija se silueta otvara prema bazi reinterpretacija je predhodnika, posjeduje klinove dijamantnog oblika (opciono), a tu je i centralna srebrena letvica koja ističe sportski duh nove A-Klase.

Automobil je vizuelno produžen zahvaljujući dužem međuosovinskom rastojanju od 2.729 mm te karakternoj liniji duž bokova. Veći lukovi točkova pružaju dovoljno mjesta za točkove veličine od 16 do 19 inča, tako da automobil sada bolje leži i izgleda na cesti. Također, automobil izgleda i šire na stražnjem dijelu zahvaljujući naglašenim ramenima te više razmaknutim reflektorima ugrađenim u dvodjelni stražniji branik. Tanka stražnja svjetla su podijeljena u dvije sekcije, odnosno u dva dijela.

Nova A-Klasa je aerodinamičnija, a otpor zraka iznosi 0,25 Cd, po čemu je lider u svom segmentu. Prvi put u kompaktnoj klasi Mercedes je kao opciju ponudio Airpanel sistem, koji se nalazi iza rešetke hladnjaka. Ovaj sistem se otvara i prilagođava u zavisnosti od potreba hlađenja motora, a tu je i drugi sistem u usisniku zraka ispod registarske tablice, koji unapređuje njegove performanse. Kada se Airpanel zatvori, aerodinamika automobila postaje bolja.

Sve smo to imali priliku provjeriti i staviti na test tokom dionice na autoputu ponekad i u vjetrovitim uvjetima, a možemo zaključiti da se rad na aerodinamici i izolaciji itekako isplatio, te je tišina u kabini i nizak nivo buke od vjetra zavidan čak i na brzinama koje nije pristojno spominjati.

Revolucionarna, modernija i luksuznija unutrašnjost

Unutrašnjost nove A-Klase je potpuno promijenjena te izgleda još modernije i luksuznije. Mercedes je u ovom slučaju izabrao potpuno novi pristup te je zaista napravio revoluciju, posebno kada je riječ o osjećaju prostranosti i kvaliteta. Instrument tabla u obliku krila se proteže od vozačevih do suvozačevih vrata bez vizuelnog prekida.

Opcioni Widescreen display stoji potpuno samostalno, a ventilacijski otvori doprinose sportskom karakteru jer imaju oblik turbine. Instrument tabla je u suštini podijeljena na dvije trodimenzionalne horizontalne sekcije, a donja je od gornje odvojena “kanalom” te se čini kao da pluta ispred ostatka instrument table.

Pomenuti display je dostupan u tri verzije, dva 7-inčna displayja (17,78 cm), 7 i 10,25-inčni display (26 cm) te dva 10,25-inčna displayja. A-Klasa će zbog svog dizajna, kako eksterijera tako i unutrašnjosti, biti itekako privlačna mlađoj kategoriji kupaca koji žele da njihov automobil izgleda sportski, moderno i atraktivno, a u isto vrijeme da bude i praktičan te opremljen savremenom tehnologijom.

Jedinstveno iskustvo: A-Klasa prvi model s inovativnim MBUX sistemom

Nova A-Klasa je postala prvi Mercedesov model koji je dobio potpuno novi multimedijski sistem pod nazivom Mercedes-Benz User Experience ili kraće MBUX, a koji predstavlja novu eru povezivosti. Ovaj sistem ima mogućnost učenja zahvaljujući vještačkoj inteligenciji. MBUX se može individualizirati te se prilagoditi korisnicima. Widescreen ekran osjetljiv na dodir prikazuje medijske informacije, navigaciju sa tehnologijom uvećane stvarnosti i inteligentnom glasovnom kontrolom s prepoznavanjem glasa, a aktivira se kodnim riječima “Hey Mercedes” te nudi brojne korisne informacije koje zatražite. Head-up display je također dostupan.

Ekran osjetljiv na dodir je dio MBUX touch-control koncepta koji čine ekran osjetljiv na dodir, touchpad i centralna konzola (opciono), kao i dugmad osjetljiva na dodir postavljena na upravljaču.

MBUX prikazuje sadržaj u 3D-u, a posjeduje nove i unaprijeđene “connect me” usluge koje uključuju navigacijske funkcije bazirane na Car-to-X komunikaciji, koja predstavlja dijeljenje informacija između vozila o određenim situacijama koje registruju senzori, kao što je hitno kočenje, intervencija ESP-a ili manuelno obavještavanje saobraćajnoj nesreći koje vrši vozač.  Funkcija Vehicle Tracker omogućava korisniku da lakše pronađe parkirano vozilo, kao i da mu pošalje obavijest ukoliko je parkirano vozilo udareno ili odvučeno. 

MBUX pruža i brojne druge informacije kao što su cijene goriva i broj slobodnih mjesta na parkingu, a za to je potrebno izvršiti online nadogradnju.

A-Klasa je spremna i za dijeljenje privatnog automobila, jer aplikacija Mercedes me omogućava dijeljenje automobila između članova porodice i prijetelja. Operacija je jednostavna i sigurna, a obavlja se putem Mercedes Me Car Sharing aplikacije.

A-Klasa je porasla, prostranija je i praktičnija

Uprkos sportskom izgledu, nova A-Klasa je znatno praktičnija od prethodne, izgleda kao pravi mladalački automobil, a istovremeno je dovoljno prostrana, udobna i praktična za jednu porodicu. Duga je 4.419, široka 1.796 i visoka 1.440 mm. Osim toga, zahvaljujući svom dizajnu, za vozače je preglednija, a time i sigurnija. Zapremina prtljažnika iznosi 370 litara, što je za 29 litara više u odnosu na prethodni model.

Prtljažni prostor je za 20 cm širi i za 11,5 cm duži. Ako odaberete Load Compartment paket, naslon stražnjeg sjedišta se može više uspraviti i tako omogućiti više prostora za veće kutije. Unutrašnjost također ima dosta pretinaca i prostora za odlaganje sitnica.

Sjedišta su dosta udobna, a uz doplatu se mogu dobiti grijači i hlađenje, kao i funkcija masaže, što je prvi put u slučaju A-Klase. Uz odabir Multicontour Seat Package paketa s funkcijom masiranja je moguće podešavati bočnu potporu tijela, kao i potporu lumbalnog dijela kičme. To se obavlja pomoću električne pneumatske pumpe. Masažu lumbalnog dijela leđa obavljaju zračne komore.

Mercedes je za novu A-Klasu ponudio tri vrste prednjih sjedišta, kao i comfort i sportska sjedišta.

Seat Comfort paket uključuje podešavanje prednjeg sjedišta suvozača, kao i hlađenje sjedišta.

Ugodnoj vožnji doprinosi i bolja izolacija koja odlično neutrališe buku i vibracije.

Pomoćni i sigurnosni sistemi preuzeti od S-Klase

Mercedes je nova A-Klasu opremio najnovijim pomoćnim i sigurnosnim sistemima preuzetim od S-Klase. Prvi put u svojoj historiji A-Klasa nudi poluautonomne mogućnosti u određenim sistemima. Poboljšana kamera i radarski sistemi prate situaciju u saobraćaju na udaljenosti do 500 metara ispred automobila.

Također, automobil koristi navigacijske podatke za pomoćne funkcije. Primjer je Active Distance Assist Distronic sistem koji je dio Driving Assistance paketa, a koji prilagođava brzinu vozila kada se ono približava zavojima, raskrsnicama i kružnim tokovima. Tu su i Active Emergency Stop Assist sistem koji zaustavlja vozilo u hitnim situacijama, kao i Active Lane Change Assist sistem koji omogućava vozilu da promijeni traku kretanja.

Recimo i da nova A-Klasa dolazi sa Active Brake Assist sistemom u standardnoj opremi. Ovisno o situaciji, ovaj sistem može umanjiti posljedice udara sa stražnje strane u odnosu na sporija, zaustavljajuća ili stacionarna vozila ispred. Također, može ublažiti udaranje pješaka ili bicikliste, ali i potpuno spriječiti te nesreće.

Pre-Safe Plus sistem prepoznaje situacije stražnjeg udara. Ako se javi opasnost od sudara, sistem može snažno paktivirati kočnice vozila kada ono stoji u mjestu, čime se minimizira rizik od povreda nastalih trzajem naprijed.

Nova A-Klasa se razvijala i u Tehnološkom centru za sigurnost vozila (TFS), gdje je unaprijeđena njena sigurnost. Korišteni su materijali visoke čvrstoće i ojačani čelik. Sigurnosni pojasevi na sjedištima posjeduju ogranjičenja sile i zatezač.

Multibeam LED prednja svjetla nude optimalnu vidljivost u svim uvjetima, a upravo su oni jedna od komponenti preuzetih iz klase luksuznih automobila. Njihova tehnologija omogućava brzo i precizno elektronsko podašavanje prednjih svjetala i njihovo prilagođavanje situaciji u saobraćaju. Ukupno 18 individualnih LED sijalica se nalaze u svakom faru, a njihova jačina nije naporna za oči. Cesta je sjajno osvijetljena. U ponudi su i LED High Performance svjetla, a A-Klasa je standardno opremljena halogenim svjetlima s integrisanim LED dnevnim svjetlima.

Novi ekonomičniji dizel i benzinski motori

A-Klasa je dostupna s tri motora. Prvi je 1,33-litarski M 282 motor u modelu A 200, koji isporučuje 163 KS i 250 Nm obrtnog momenta i uparen je sa sedmostepenim automatskim mjenjačem ili sa šestostepenim manuelnim mjenjačem. Kombinovana potrošnja u prvom slučaju iznosi 5,2 litra na 100 km, a emisija CO2 120 g/km. Što se tiče druge verzije, u tom slučaju je kombinovana potrošnja 5,8 litara na 100 km, a emisija CO2 iznosi 133 g/km. 

Model A 250 dolazi sa M260 2,0-litarskim motorom i sedmostepenim automatskim mjenjačem te razvija 224 KS i 350 Nm obrtnog momenta, kombinovano troši 6,2 litra na 100 km, a emisija C02 je 141 g/km.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

A 180d je dobio OM 608 1,5-litarski dizelaš također uparen sa sedmostepenim automatskim mjenjačem, nudi 116 KS i 260 Nm obrtnog momenta, a kombinovana potrošnja na 100 km iznosi 4,1 litar. Što se tiče emisije CO2, kombinovana je 108 g/km.

Pogon na prednje točkove je standardan, a uz doplatu se može dobiti 4Matic na sva četiri točka. Kapacitet rezervoara iznosi 43 litra, a skuplji modeli uz doplatu mogu dobiti i rezerovar od 51 litar.

U toku narudžbe, poznate cijene

Kupci u BiH već mogu naručiti novu A-Klasu, a njena cijena se kreće od 26.313 eura za dizelaš A 180d (116 KS), za benzinca A 200 (163 KS) je potrebno izdvojiti 25.319 eura, dok snažniji benzinac A 250 (224 KS) košta 30.467 eura.