Moto testovi
26

Vozili smo CFMOTO 800 NK: Novo svitanje crvene zore

T. U.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Jedan od apsolutnih noviteta u vrlo popularnoj klasi "naked" motocikala koji je privukao veliku pažnju već u svom konceptnom izdanju sada je stigao na ceste. Tačnije, imali smo priliku među prvima na svijetu voziti predserijski model CF MOTO 800 NK i provjeriti kako planira uzburkati ovaj konkurentan segment.

Crvena zora je, za one koji se možda sjećaju, film koji je prvi put prikazan 1984. godine, sa tada zvijezdom u usponu po imenu Patrick Swayze. U ovom filmu, smještenom u alternativni kontekst 80-ih godina, ničim izazvani ruski, kubanski i, gdje njih nađoše, nikaragvanski padobranci jednog jutra izvrše padobranski desant na mali grad u američkoj državi Kolorado, samo da bi naišli na žestok otpor lokanih tinejdžera.

Kako se globalni svjetski kontekst mijenjao tokom vremena, tako je i remake ovog filma iz 2012. godine urađen tako da ovaj put ulogu negativaca ima ekipa iz Sjeverne Koreje, dok mi ove 2023. godine možemo komotno reći da Kinezi sa svojim CF Moto prave svoju verziju filma, u kojem se radnja događa u svijetu motociklizma.

Žestok izlazak na tržište nije ostao nezapažen i možda je najviše primjetan, barem regionalno, na nedavno održanom sajmu u Beogradu, gdje je CF Moto imao ne samo jedan od najvećih nego, izgledom i ponudom, i jedan od najozbiljnijih štandova koji je, rame uz rame, stajao sa štandovima etabliranih europskih i japanskih brendova.

CF Moto ponuda modela samo raste, a nakon MT 800 svjetlo dana ugledao je i prve testne kilometre prešao i 800 NK. Pojava ovog modela nije neko iznenađenje, jer se to dalo naslutiti još prošlog septembra, kada je prikazan koncept NK 22C, koji je skoro pa nepromijenjen došao u serijsku proizvodnju.

CF Moto sa NK 800 u svijet poluteške kategorije "nakeda" ide kao "wildcard" pomrsiti račune novoj Hondi Hornet CB750, zatim novom Suzukiju GSX-8S, ali i već ustaljenom društvu iz "kluba gradskih boraca" Yamahi MT07, Kawsaki 650 i Triumph Street Triple. Naravno, u ovom svemu ne smijemo zaboraviti da je NK samo više manje klon KTM 790 Duke, od kojeg je pozajmljen agregat prošle generacije.

Testni primjerak je po riječima zastupnika demo model koji će pretrpiti neke kozmetičke i funkcionalne izmjene u seriji i to pretežno u kokpitu (deflektori zraka i veći ekran), pa se slobodno može reći da se ovdje, barem kada su dizajn i tehničke karakteristike u pitanju, radi završenom proizvodu.

Dizajn NK800 je neka mješavina svega i svačega. Ima tu malo KTM Duke-a, malo MV Aguste Brutale 800, možda čak malo i VFR-a 1200X, ali sve u svemu paket izgleda ok, sa možda malim izuzetkom dugačke zadnje vilice. Položaj sjedenja je blago nagnut prema naprijed, ali istovremeno i dosta relaksiran. Ruke prirodno padaju na (skoro) ravni upravljač dok mjesta za noge ima sasvim dovoljno, čak i ako ste visoki 190 cm. Položaj nogu malo širi rezervoar, ali to nije ništa što bi bilo zabrinjavajuće, čak naprotiv, na taj ste način zaštićeni od vjetra i pri brzinama kojima se vozi na autoputu. Sjedište za vozača je dobrog profila udobno i dugačko, pa je udobnost na nivou, što se ne može reći za sjedište suvozača/ice, ali ono je tu svakako samo kao nužno zlo.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Upravljačka tabla je ekran veličine prosječnog pametnog telefona i sasvim je ok za potrebe ove vrste motora. Dovoljno svijetao i čitljiv u svim uslovima, display ima sve informacije koje bi vam mogle trebati. Tu je i pokazivač stepena prenosa, što je dobro, jer pronalazak neutrala zna ponekad biti problematičan u smislu da je mjenjač dosta mekan i sa ne baš definisanim prostorom između 1-N i 2 brzine. S druge strane mjenjač u vožnji radi sasvim ok laganim mjenjanjem brzina, dok se služite kvačilom i ne baš tako fluidnim prenosima, kad koristite quick-shifter koji, iako radi samo "prema gore", dosta puta prebacivanje odradi grubo, ali uz malo zatvaranja gasa to može podnijeti.

NK 800 ima i tempomat, što je možda pomalo višak na motoru ovog tipa, ali eto tu je. Smještaj tempomata ujedno predstavlja i jedinu ozbiljnu zamjerku ergonomiji na upravljaču u smislu natrpanih kontrola na lijevoj strani. Pogoditi prekidač žmigavaca koji je utisnut između prekidača za kontrolu "menija" i prekidača trube, zahtjeva zaista dosta navike, no opet ništa strašno. KTM, pardon CF Moto agregat ima 95 KS, i tri "mape", Street, Sport i Rain, koje, osim što mijenjaju odaziv na gas, mijenjaju i zvuk iz auspuha. To je dobrodošla promjena, s tim da recimo u street modu auspuh radi "pops i bangs" koji čini se nisu programirani, već dolaze prirodno, što je za svaku pohvalu.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

NK 800 "vuče" solidno, mada i ne baš kao da ima 95 KS. S druge strane ipak ste za čas preko ograničenja a dobar osjećaj ciklistike i stabilnosti vam to prikriva, pa preporučujemo da pazite na svoju brzinu. Primanje gasa je popraćeno trzavicama na niskim okretajima, ali da se "popeglati" dok sve sjeda na svoje mjesto iznad 5000 okr/min, kad se čini da diše agregat diše punim plućima.

Isto se može reći i za šasiju koja ja zanimljivo oslobođena vibracija, nije da ih nema niti u jednom režimu ali jedva su primjete. Po gradu je NK800 agilan i upravljiv, a na autoputu do ograničenja se i može «durati», no nakon toga ide borba sa otporom zraka, koji dolazi sa ovakvim tipom motora, tako da su grad i ceste na kratkim međugradskim izletima prirodni habitat ovog motora.

Kočnice su ok, s tim da zamjerka ide rudimentarnom sistemu ABS, čije grubo i sporo pulsiranje više remeti nego što pomaže stabilnosti. To će, nadamo se, također biti „popeglano“ u seriji. Završna obrada je ok, s tim da vrijeme pokazati koliko su komponente trajne i/pouzdane.

Sve u u svemu NK 800 je interestna alternativa uobičajenim izborima kad je ova klasa u pitanju, gdje je naravno i dalje najveća prednost CF Moto osnovna cijena, u ovom slučaju ona iznosi 15,650.00KM što je nekih 6000KM manje od recimo Tracera 7 što i nije zanemariva razlika. NK 800, baš kao i MT 800, jeste klasu iznad prošlih generacije CF Moto modela i nema sumnje da će konkurenciji pomrsiti par računa, no ostaje da se vidi kako će se CF Moto desant sa dobro branjenim položajima starosjedioca klase.

  • Cijena testnog modela: 15.650 KM

  • Motor i prijenos: dvocilindarski paralelni, 8-ventilski, vodom hlađen, DOHC, direktno ubrizgavanje goriva, radna zapremina - 799 ccm, promjer i hod klipa - 88mm x 65.7mm, 95 KS pri 9,000 okr/min, 81 Nm pri 8,000 okr/min, mjenjač sa 6 stepeni prijenosa, prijenos snage - lanac.

  • Dimenzije i masa: međuosovinski razmak - 1.465 mm, visina sjedišta - 795 mm, težina - 186 kg.

  • Ovjes i točkovi: naprijed upside down viljuška KYB, podesiv povrat i kompresija, nazad jednostruki KYB amortizer s podešavanjem povrata i podesivom oprugom. Prednji točak - 120/70 ZR17, zadnji točak - 180/55 ZR17.

  • Kočnice: ABS, J.Juan (Brembo) - dvostruka prednja kočna čeljust s plutajućim diskovima prečnika 320 mm, jednoklipna J.Juan kočna čeljust nazad s 260 mm diskom.

  • Garancija: 3 godine