{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


FOTO+VIDEO
/
TEST: Volkswagen Amarok 2.0 TDI 4Motion Highline

S
16.5.2011. u 10:00
2
0
TEST: Volkswagen Amarok 2.0 TDI 4Motion Highline
2
Ustaljeni šabloni da je neki proizvođač posvećen proizvodnji samo jedne vrste automobila odavno nisu stvar prakse, pa u vrijeme kada mozete kupiti limuzinski Porsche sa dizelskim motorom, nikakvo posebno čudo ne treba biti ni klasični amerikanizirani pick-up kojeg proizvodi Volkswagen. Zanimljivo je samo vidjeti koliko je Evropljanima pošlo za rukom po prvi put napraviti pick-up punog formata, i koliko ima šanse u borbi sa starosjediocima segmenta.
Volkswagen je sa Amarokom ušao u nepoznate vode, na teritorij dokazanih “radnih konja” kao što su Toyota Hilux, Nissan Navara ili Mitsubishi L200, ponudivši tako globalnom tržištu prvi punopravni pick-up iz Evrope. Segment pick-upova sa razlogom nije posebno popularan u Evropi, ali u Sjevernoj i Južnoj Americi, i tržištima sa sličnim potrebama, čine gotovo okosnicu mobilnosti nacija.

Nakon što je Amarok napravio odličan početak na tržištima Južne Amerike Volkswagen je odlučio povući hrabar potez, te uvesti ga na tržišta širom Evrope, i to ne bilo kako, nego sa vrlo ozbiljnim ambicijama. Naravno, u Volkswagenu su svjesni da ovakav automobil neće ni izbliza dosegnuti "tiraže" jednog Golfa, ali se te njihove ambicije sasvim opravdano odnose na udio u segmentu, kojim Amarok ima namjeru nadmašiti dugogodišnje lidere kao što su Hilux ili Navara.

Izgled zbog kojeg je poželjan i kao šminkerski terenac

Zanimljivo je kako je Amarok, iako je prije svega nastao u Južnoj Americi, u potpunom skladu sa trenutnom ponudom Volkswagenovih modela, pa se dizajnerski elementi poput svjetala i maske sa razlogom čine kao isti dijelovi sa Pola, koji su uvećani nekoliko puta.

Ne treba zaboraviti, Amarok je prije svega privredno vozilo, što potvrđuje i činjenica da ga u Bosni i Hercegovini trenutno mogu i kupiti isključivo pravna lica. Stoga, od njega u bilo kojem slučaju i ne treba očekivati profinjenost urbanih SUV-ova. Izgled Amaroka je podređen funkcionalnosti, robusnosti i teškim radovima. Upravo zbog toga iznenađuje kako je upravo sa njim Volkswagen, možda i bolje nego na nekim drugim svojim modelima, uspio napraviti vrlo atraktivan automobil. Naravno, treba biti iskren i priznati, da su glavni razlog gotovo nelagodnog privlačenja pogleda ipak njegove same proporcije, i zbunjenost prolaznika kada na takvom “kamionetu” ugledaju ogromni VW znak.

U svakom slučaju, sa duplom kabinom, Highline opremom, elegantnom bojom karoserije, aluminijumskim naplacima i još ponekim hromiranim dodatkom Amarok će se bez problema progurati među urbane “šminkere”, gdje su već odavno sportske kupee izgurali sve veći i veći SUV-ovi i terenci. Jasno je da isprani termin “urbano” i ne ide baš zajedno u istu rečenicu sa rančerskim pick-upom, ali to je već neka druga tema.

Robustan, snažan i štedljiv turbodizelaš

Za dobre radne sposobnosti potrebna su jaka pluća, a Volkswagen je za Amarok imao šta ponuditi. Svakako najpoželjniji i najbolji izbor za ovakav automobil je dvolitarski biturbo dizelaš, koji je dovoljno moćan da i na graničnim opterećenjima sa lakoćom pokrene veliki i teški Amarok.

Iako na prvu zvuči da je dvolitreni motor možda premala mjera za ovako velik automobil, pogotovo kada je kod konkurencije najmanji dizelaš zapremine 2,5 litara, ne treba zaboraviti da ovaj TDI proizvodi 163 KS i 400 Nm. Kako i priliči automobilu namjenjenom teretu, maksimalni obrtni moment dostupan je već od 1.500 okr/min, što uz vrlo kratak omjer prvog stepena prenosa čini vrlo laganim kretanje na uzbrdici pod punim opterećenjem.

Sa ovim motorom Amarok ne mora biti samo i dostavni automobil, nego će sasvim ugodno poslužiti i za duža putovanja, koja će uz pristojnu brzinu uljepšati i potrošnjom goriva koja je prilično nevjerovatno niska za ovako težak automobil sa pogonom na sve točkove.

Na našem testu je u vožnji na “otvorenoj” cesti Amarok prosjek potrošnje bez previše obaziranja održavao na vrlo skromnih 6,8 litara dizela na 100 kilometara. Naravno, pri takvoj vožnji Amarok otkriva svoju “privrednu” stranu, gdje se nije baš previše pažnje posvećivalo zvučnoj izolaciji motora. Grubo dizelsko brektanje ne daje naslutiti da se ispod poklopca nalazi jedan vrlo savremen i snažan turbodizelaš.

Grub mjenjač i sposoban pogon za vožnju bez ograničenja

I pored dominantnog i svrsishodnog izgleda, Amarok tek svojom vitalnom mehanikom u potpunosti dokazuje svoju namjenu i robusnost. Volkswagen je Amaroka ponudio sa tri verzije pogona, a upravo ovaj 4Motion pogon na sva četiri točka čini se kao najbolji izbor. Za nezahtjevnu i ekonomičnu vožnju on omogućava pogon samo na zadnje točkove, što je uz dobro kalibrisan ESP dovoljno za sigurnu vožnju. U svakodnevnoj upotrebi na našem testu nije se isticao nedostacima svojstvenim za pick-upove, gdje je usljed pogona na rasterećenu zadnju osovinu zadnji dio automobila nije bio nemiran, kao što smo očekivali.

S druge strane, tek na zahtjevnom terenu izvan ceste, Amarok pokazuje sve prednosti odličnog pogona, koji snagu može prenositi do ravnopravnih 50% između prednje i zadnje osovine, što uz dobru visinu podnice garantuje odličnu prohodnost. Također, karakter pravog terenca otkriva i reduktor prenosa, koji će i na ekstremno teškim terenima izvući Amaroka iz nevolje, čak i pod opterećenjem.

Svoj karakter pravog offroad grubijana namjenjenog teškom radu Amarok otkriva i ZF-ovim ručnim mjenjačem sa šest stepeni prenosa. Iako su stepeni prenosa dobro proračunati, sa kratkim prvim stepenom, nismo se mogli oteti utisku da je ipak previše grub i spor, zbog čega izmjena stepeni prenosa često onemogućava da se iskoristi ubrzanje za koje je sposoban motor. Nažalost, za sada nije dostupan automatski mjenjač za Amaroka, iako nam se čini da bi mu možda najbolje odgovarao, pogotovo sa ovim motorom.

Teretni ovjes sposoban i za putovanja

Zanimljivo je kako je Volkswagen uspio sa Amarokom napraviti automobil prave podvojene ličnosti. Iako se ističe kao privredni automobil namjenjen teretu, u poređenju sa konkurencijom Amarok je uspio biti i dovoljno udoban da posluži i za putovanja. Naravno, ne govorimo o udobnosti Land Cruisera ili M-Klase, ali za razliku od sličnih pick-upova sa lisnatim oprugama na zadnjoj osovini, Amarok je napravio vrlo dobar kompromis. Grubost ovjesa i poskakivanje rasterećenog automobila dolazi do izražaja tek kod zahtjevnije “offroad” vožnje, što više predstavlja problem vozaču da se skoncentriše zbog grubih udaraca ovjesa, nego što je Amaroku problem da pređe preko takvog terena.

Također, Amarok može biti i udobniji od ovoga, jer sa ovakvim 4Motion pogon sa mogućnošću aktivacije on dolazi sa krutim “heavy-duty” lisnatim oprugama, koje garantuju i prevoz tereta težine i do jedne tone. Za one koji ne namjeravaju Amaroka ovako “krvnički” tovariti mnogo bolji izbor je verzija sa stalnim 4Motion pogonom, a koja dolazi sa mekšim oprugama i nešto manjom nosivošću. Također, ova verzija će biti i znatno poželjnija za češće “offroad” izlete jer će takav Amarok znatno ugodnije podnositi oštre rupe i prevoje.

Tovarne mogućnosti kao kod kamiona
Uz moćnu i čvrstu karoseriju koja će podnijeti razne torture, Amarok se hvališe kao vrijedan radnik i svojim tovarnim sposobnostima. Sa čvršćim oprugama nazad lako će ponijeti i preko jedne tone tereta, a pravu čar Evropskim privrednicima donosi otvoreni teretni prostor. Bez potrebe za posebnim planiranjem tovarenja uz jednostavno pričvršćavanje tereta, Amarok će bez problema prevesti i neočekivano velike predmete.

Također, za one koji uz prevoz teških alata i materijala vole i "outdoor“ sportove Amarok će svojim velikim "bazenom“ lako primiti nekoliko bicikala, pregršt skija, a ako treba i motocikala. Dodatni nosači, prikolice i ostala "smetala“, postaju suvišni sa Volkswagenovim pick-upom. Za one kojima je i pored ovog "gepeka“ potrebna prikolica dobro je znati da Amarok može povući i one koje su teške do čak 2,8 tona.

I kod tovarenja, Amarok pokazuje kako je predviđen da dugo traje, pa su vrata teretnog prostora vrlo teška i robusna, te omogućavaju lagan pristup, tako da je olakšano utovaranje i viljuškarom. Također, za sada je sa širinom od 1.222 mm između blatobrana, tovarni prostor Amaroka najbolji u klasi, a čime je po prvi put je jedan pick-up ove veličine osposobljen za bočni utovar Euro paleta. Sam teretni prostor sa jednostavnim kukama za vezanje zatezača tereta djeluje krajnje jednostavan i izdržljiv. Zavisno od potreba, djeluje poželjnom i plastična obloga tovarnog prostora kako bi se izbjegle ružne ogrebotine na prilično vidljivim plohama tovarnog dijela.



Izdržljiva, ali dovoljno ugodna unutrašnjost
Unutrašnjost je već na prvi pogled prepoznatljiva za jedan “wagen”, te je zanimljivo kako su dizajneri uspjeli sa ovako različitim automobilom zadržati istu filozofiju izrade unutrašnjosti koja je primjenjena i kod znatno manjih modela.

Na prvi pogled je već lako primjetiti da su materijali znatno drugačiji i grublji nego kod putničkih modela, te su podređeni dugotrajnosti. Istovremeno, prepoznatljiva preciznost i kvalitet izrade nije izostala ni ovdje, pa iako su obloge izrađene od grublje plastike ne treba očekivati nepoželjne zvukove, naprotiv.

Također, privrednu narav Amaroka otkrivaju prekidači i ergonomija. Kao i cijeli automobil, sve komande su dodatno povećane kako bi ih se lakše moglo koristiti u radnim rukavicama, i kako bi bili što dostupniji.

Očekivano za ovako velik automobil ponuda prostora u unutrašnjosti ne predstavlja problem, čak ni u drugom redu sjedišta. Naprijed Amarok iznenađuje sjedištima sa ugodno izraženim bočnim profilima, dok nazad položaj sjedenja i udobnost ipak ne djeluju kao poziv na duga putovanja.

I cijenom baca na koljena veterane klase
Po svemu sudeći, a imajući u podsvjesti vožnje Hiluxa, Rangera i Navare, slobodni smo zaključiti kako je Volkswagen napravio ozbiljno dobar posao sa Amarokom. Iako im je ovo bio prvi put u ovom segmentu, uspjeli su po mnogo čemu nadmašiti „učitelje“. Također, finalni udarac Volkswagen namjerava zadati i cijenom Amaroka, pa ne kriju da uz sve prenosti žele biti i osjetno pristupačniji od direktnih rivala.

Amarok, kao što je to bio testni primjerak, koji je „napakovan“ odličnim biturbo dizelašem od 163 KS, uključivim 4Motion pogonom i Highline opremom koja je najbolja u ponudi modela košta nešto preko 60 hiljada maraka. Za sada konkurencija Amaroku u BiH nema odgovor na takvu ponudu.

Također, pri kupovini Amaroka treba uzeti u obzir da je proizvodnja locirana u Argentini, zbog čega su rokovi isporuke ipak nešto duži nego za ostale modele. To bi se trebalo promjeniti već krajem naredne godine, kada se očekuje prebacivanje proizvodnje Amaroka namjenjenih za tržišta u Evropi u Hannover.

U svakom slučaju, Volkswagen je pokazao da je napravio odličan posao sa prvim evropskim pick-upom, te se mogu svijetla obraza „gurati“ na tradicionalistička američka tržišta, ali i evropska, koja bi postepeno mogla steći afinitete prema ovakvim automobilima, iako im to nije u krvi.

Iz drugog ugla by Elmir Tozo:

Za početak, hajde da odmah pojasnimo „Tested by Dakar“, reklamni slogan koji Volkswagen koristi za svoj (prvi evropski) „pick up“. I dok su Race Tuarezi posljednjih godina dokazivali svoj ratoborni i pobjednički karakter na najtežem svjetskom rally-raidu, u njihovoj pozadini marljivi Amarok (Inuiti na dalekom Arktiku riječ Amarok koriste kada pričaju o vukovima) je kroz ista bespuća gutao prašinu u ulozi vozila za podršku timu, kasnije i zvaničnog vozila sa kojim je nekolicina novinara uživo pratila zbivanja na Dakaru.

U svakom slučaju, ispiti su položeni. Nakon našeg druženja sa Amarokom zaključak je jednoglasan: u smislu beskompromisnosti, izvanrednih „off road“ sposobnosti, korisne nosivosti i ukupne robusnosti, Volkswagen (možda i zbog neuspjeha sa Tarom, kooperacijskim „pick-up“ vozilom s kraja osamdesetih godina) ovaj put nije ništa prepuštao slučaju. S druge strane, Amarok (kojim se iznova pokazuje sveopšta histerija automobilskih proizvođača da imaju barem po jedan automobil u svakoj automobilskoj klasi) se iznenađujuće dobro ponaša i na glatkim asfaltnim podlogama što je, unazad nekoliko godina, bila skoro pa nemoguća misija kada se radi o privrednim vozilima koja po pravilu na zadnjoj osovini imaju robusne lisnate opruge.

Sjećajući se nekolicine „pick up“ vozila koja sam vozio (kada čovjek opravdano pomisli da skakutavi zadnji dio zapravo i nije na podlozi), dugo sam se čudio mirnoći Amarokove zadnjice. E sad, hoće li to uz ostalo biti dovoljno da Amarok svoju primarnu radničku ulogu zamijeni ulogom „lifestyle“ vozila, ostaje da se vidi, mada nam se čini da na našem podneblju „lifestyle“ automobili, ipak, dolaze iz nekih drugih klasa. Ovakav kakav jeste, „Vuk“ iz argentinskih pogona VW-a će bez sumnje (vjerovatno i zbog zaštitnog znaka koji ga krasi) „pojesti“ po neku „Ovcu“ iz reda etabliranih japanskih proizvođača slično koncipiranih vozila (Toyota, Mitsubishi, Nissan...), ali bi VW najbolje prodajne rezultate, ako se okrenemo oko sebe i shvatimo da „pick up“ automobili na našim cestama nisu česta pojava, trebao ostvariti tamo preko Atlantika. Veličina je bitna!

Ono što je kod njih „mid-size“, kod nas se bez greške može tretirati kao „full-size“, a živjeti sa američkim gabaritima Amaroka u našim tijesnim uslovima i nije stvar koju bi trebalo olako previdjeti. Na kraju ovog osvrta i jedna loša vijest. Uz natprosječno udobnu i opremljenu putničku kabinu (gdje ima luksuznih detalja koji dugo vremena nisu egzistirali u ovakvim automobilima), odličan „common-rail“ biturbo TDI motor i relijaški efikasna svjetla, nije nam jasno zašto rad ručice 6-stepenog mjenjača ima naglašeno duge, spore i neprecizne hodove. Mislim, potpuno neprimjereno vremenu u kojem živimo.


Osnovni podaci testnog automobila:
Volkswagen Amarok 2.0 TDI 4Motion Highline
Cijena osnovnog dizelskog modela: 45.996 KM
Cijena testnog modela do registracije: 60.282 KM

Motor: Zapremina 1.968 ccm, snaga: 120 kW/163 KS, obrtni moment: 400 Nm pri 1.500 okr/min
Dimenzije: dužina 525,4 cm, širina 195,4 cm, visina 183,4 cm, međuosovinski razmak 309,5 cm.
Korisna nosivost: 1.047 kg

Potrošnja: test 7,4 / kombinovano fabrička specifikacija 7,8 l/100 km

Osnovna oprema Highline: električno pokretani prozori naprijed i nazad, prednji branik hromiran, ručice vrata u boji vozila, kućišta vanjskih ogledala hromirana,
zadnji branik sa integrisanom stepenicom, vanjski retrovizori el. podesivi i grijani,
spremnik za gorivo zapremine 80 l, lakometalni točkovi "Aldo" 8Jx17, ABS/ASR/EDL sa el. blokadom diferencijala EDL, dodatna zaštita motora i mjenjača, el.blokada paljenja, zračni jastuk za vozača, treće kočiono svjetlo sa osvjetljenjem teretnog prostora, gumena podna obloga u kabini i putničkom prostoru, ladice ispod prednjih sjedišta, kožni upravljač, mali paket kože - ručica mjenjača i ručne kočnice, zatamnjena stakla u putničkom prostoru nazad (Venus 35/Privacy), termoizolaciono staklo zeleno naprijed, 12 V utičnice, centralno zaključavanje s daljinskim upravljanjem, Climatronic automatski klima uređaj, pogon 4MOTION (uključiv/isključiv), dodatna zaštita od buke u unutrašnjosti,
dodatna zaštita od prašine na vratima, prstenovi za vezivanje tereta u teretnom prostoru, radio "RCD 310" (MP3 podrška) i 6 zvučnika, tempomat, prednja svjetla za maglu, multifunkcionalni ekran.

Dodatna oprema u testnom automobilu: Dodatni grijač, svjetlo za maglu desno, podešavanje prednjih svjetala, alarm, airbag za suvozača, ESP, crna boja s pearl efektom.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: