{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


FOTO+VIDEO
/
TEST: Renault Megane CC TCe 130 Dynamique

S
4.10.2011. u 09:55
0
0
TEST: Renault Megane CC TCe 130 Dynamique
0
Kupe-kabrioleti već odavno nisu novost, te ih se smatra obaveznim u ponudi modernih kompaktnih automobila. Ipak, kada su se tek pojavili po mnogočemu su se činili nedovršenim eksperimentom, a iako sada djeluju kao znatno upotrebljiviji i kvalitetniji 2 u 1 automobili, još uvijek je teško opravdati njihovu kupovinu. Megane je u CC verziji značajno napredovao, ali i dalje ima prostora za poboljšanja.
Činjenica da je Renault uspio prodati skoro 200.000 kupe-kabrioleta do sada u startu čini suvišnom diskusiju da li je takav automobil potreban jednom proizvođaču. Očito je da za njih postoji interes i da su isplativi, a s druge strane pozitivno utiču i na imidž marke. Renault je tako je u modernijoj historiji još od “devetnaestke” imao dostojan kompaktni kabriolet, a kada su trendovi nametnuli standard coupe-kabrioleta Francuzi nisu mnogo čekali, te je već Megane druge generacije dolazio sa tvrdim sklopivim krovom.

Ipak, kao i kod konkurenata, činilo se da je CC još uvijek u fazi eksperimenta, iako je za njegov razvoj kod Renaulta bila zadužena poznata kompanija za izradu karoserija i krovova, Karmann. Pored atraktivne kupeovske linije i ugođaja koju nosi vožnja kabrioleta CC-ovi su se tada mogli “pohvaliti” i teškim karoserijama koje se uvijaju poput mokrih novina, ali i nedovoljno razrađenom aerodinamikom zbog čega je vožnja bez krova obilovala neugodnim kovitlanjem zraka. Također, proporcije CC-ova su u pravilu neobične zbog velikog zadnjeg dijela koji mora smjestiti veliki sklopivi krov, koji uz to zauzme i većinu prtljažnika.

Megane u svojoj trećoj generaciji, tačnije u drugoj CC generaciji, donosi očit napredak iako su stvari i dalje daleko od idealnih. Jasno, ne treba biti ni previše strog jer su CC-ovi ipak predmet prestiža za koji i nije neophodno da bude savršen u svemu osim u odličnom izgledu i ugođaju kojeg donosi, a uz krov koji je u potpunosti proziran Megane je otišao korak dalje te ponudio ugođaj prozračne vožnje bez buke i propuha.

Ugođaj dostojan aristokratskih kabrioleta

Kabrioleti ili kupe-kabrioleti u pravilu nisu za ljude koji ne vole privlačiti pažnju. Za one kojima ona ipak laska, čini se idealnim za cijenu kompakta doći do automobila koji će na cesti privlačiti pažnju skoro jednako kao i jedan Jaguar XK Convertible. Daleko od toga da Megane poredimo sa XK-om, ali jednostavno smo za vrijeme vožnje francuskog CC-a imali osjećaj da ne postoji mnogo automobila koji bi privukli toliko pažnje prolaznika da u jednom trenutku poželite što prije podići krov ili barem staviti kacigu kako bi bili manje eksponirani. Blještavo bijeli kabriolet očito je moderni pandan bijelom lipicaneru, bez obzira što je njegova osnova pristupačni francuski kompakt.



Megane CC je, pogotovo ljubiteljima sportskih automobila, još privlačniji sa podignutim krovom. Vrlo niska i široka silueta karoserije, te kontrast bijele karoserije sa elegantnim crnim lukom krova i zatamnjenim stop svjetlima djeluju vrlo profinjeno i privlačno, te nam je za potpun utisak nedostajao tek kontrastni crni detalj na prednjem dijelu, kao na primjer svjetla sa crnom pozadinom sa kojima bi sprijeda CC izgledao mnogo dinamičnije.

U vožnji kao dr. Jekyll i mr. Hyde

Sa prvom generacijom CC-a navikli smo da ne treba previše ozbiljno shvatati ono "coupe" u njihovom imenu, barem što se tiče vožnje. Zbog velikog uvijanja teških karoserija CC-ovi tada zaista nisu bili posebno ugodni za vožnju po zavojitim cestama. Ni sada nisu idealni, ali je očito da je uložen veliki trud da se njihove karoserije ukrute, pa samo tako najveći napredak primjetili u vožnji Peugeota 308 CC, koji sa otvorenim krovom djeluje vrlo solidno i čvrsto, te čak potiče na dinamičnu vožnju. Nažalost, u Renaultu nisu uspjeli novi Megane CC dovoljno očvrsnuti, pa nas je vrlo razoičarala činjenica da na neravnoj cesti možemo vidjeti okvir vjetobrana kao podrhtava, a cijeli automobil daje osjećaj da prednja i zadnja osovina vode zasebnu politiku.

Jasno, sa podizanjem krova Megane CC u potpunosti mjenja karakter, lukovi krova ga dramatično ukrućuju, te postaje znatno ugodniji za voziti, a razlika u osjećaju vožnje sa spuštenim i podignutim krovom je do te mjere izražena da sam se svaki put prije sklapanja krova zapitao da li je uživanje u suncu i vjetru vrijedno žrtvovanja osjećaja sigurnosti iza upravljača.

Podizanje krova u Meganeu CC za razliku od ostalih coupe-kabrioleta ne znači nužno i kraj posebnog ugođaja u vožnji. Panoramski krov čini da je kabina prozračna i sa podignutim krovom, a pogled u gotovo svim smjerovima neometan. Jedino što smo zamjerili staklenom krovu je opravdan izostanak obloga koje bi upile zvuk, pa tako razgovor u CC-u zvuči kao razgovor u akustičnoj spilji.

Iako se u kupeovskoj formi CC bolje vozi, te iako se može osjetiti da je dobio kruće opruge i deblje "balans štange", ne treba biti previše ambiciozan, jer ipak je riječ o preko tonu i po teškom automobilu koji nije oduševljen brzim i naglim promjenama pravca, a koji je uz to uparen i sa motorom koji je podređen ugodnom krstarenju. Jasno, teško da će iko i kupiti jedan CC da bi njime obarao brzinske rekorde po planinskim prevojima. Ovaj, kao i svi drugi coupe-kabrioleti, podređen je ugodnoj i rasterećenoj vožnji, bez imeprativa na što brži dolazak na odredište. Tačnije, ako vrijeme posluži lako će nagovoriti vozača i putnike da na sve moguće načine produže putovanje do odredišta.

Moderan i dobar turbobenzinac sa velikim bremenom

Motor sa oznakom TCe 130 možda nominalno jeste mali, te sa 1,4-litra radne zapremine ne čini se kao pravi izbor za preko tonu i po težak kabriolet, ali ne treba zaboraviti da smo već odavno ušli u eru svestranih malih turbobenzinaca.

Ni performanse "na papiru" ne izgledaju posebno impresivno, te ubrzanje do 100 km/h koje traje preko 10 sekundi i nije baš za isticanje u ovako atraktivnom automobilu. Ipak, ono čime nas je TCe najviše oduševio je elastičnost i lakoća vožnje, kako u gradu tako i na otvorenoj cesti. Sve dok od njega nismo tražili krajnje mogućnosti, te dok smo ga "držali" u srednjem radnom području, ovaj motor nas je nagrađivao vrlo ugodnim međuubrzanjima i elastičnošću koja je svojstvena modernim turbodizelašima.

Vrlo pohvalan je i nizak nivo buke koju (ne)proizvodi TCe, dok po potrebi može biti i vrlo štedljiv. Tako nas je na otvorenoj cesti sa podignutim krovom uz vrlo umjeren tempo i bez naglih ubrzavanja "mazio" potrošnjom manjom od 6 litara benzina na 100 kilometara, dok je druga suprotnost bila vožnja sa otvorenim krovom i vožnja u gradu gdje je lako prelazio prosjek od 10 litara, što nam se i nije posebno svidjelo s obzirom na relativno skromne performanse.

Ipak, sigurni smo da je upravo ovaj motor najbolji izbor za Megane CC. Tih je i moderan, a baš kao i automobil, ne potiče vozača na nervoznu i oštru vožnju. Kada se naviknete na njegove prednosti elastične i uglađene vožnje ujedno ćete profitirati i rijeđim posjetama benzinskih pumpi, što je odlična stvar s obzirom na to da se nikada nismo navikli na brektanje dizelaša u finim kabrioletima.

Poznata unutrašnjost uz primjesu ekskluziviteta

Prednji dio putničkog prostora u potpunosti je jednak bilo kojem drugom Meganeu, te je jedina primjetna razlika samo prekidač za sklapanje krova. Ipak, kada je krov već spušten i ta unutrašnjost koja nam je već uveliko poznata čini se drugačijom, vjerovatno zbog izdašne svjetlosti i samog osjećaja da je sada dio vanjske okoline.

Također, u testnom automobilu dašak prestiža dale su i kožne obloge unutrašnjosti, pa iako nismo baš oduševljeni crvenim kožnim dijelovima, činjenica je da zbog njih CC izgleda još posebnije. S praktične strane, preporučili bismo ipak platnena sjedišta, jer nakon što ostavite svoj CC da se sunča na rivi dok vi u hladovini ispijate kafu sjedišta sa kožnim presvlakama dolaze do tačke usijanja, a ako zaboravite na to može doći i do neugodnih "opekotina" prilikom povratka u kabinu.

Iako od Meganea CC i nismo oečkivali posebnu funkciju zadnjih sjedišta, mora se priznati da je ovdje Renault napravio primjetan napredak u odnosu na prethodni model. I dalje je riječ o vožnji u nuždi, ali ipak smo u par navrata uspjeli smjestiti dvije odrasle osobe nazad. Jasno, tada su prednja sjedišta značajno pomjerena prema naprijed, pa tada niko od četiri putnika se ne može pohvaliti baš ugodnim položajem, dok pri izlasku i ulasku sa tako postavljenim sjedištima treba dobro paziti na nisko položeni rub vjetrobrana.

Da se Renault posvetio mnogo više aerodinamici umjesto torzijskoj krutosti pokazuje i mali prozirni vjetrobran između naslona zadnjih sjedišta. Na prvi pogled nam je izgledao gotovo beznačajan, ali čini se da je upravo on jedan od od glavnih razloga što i pri visokoj brzini sa otvorenim krovom vjetar u Meganeu CC ne kovitla kao prije, i čini i brzu vožnju sa otvorenim krovom sasvim ugodnom ili barem podnošljivom.

Paunovsko šepurenje CC-a pri sklapanju i rasklapanju krova traje nešto više od 20 sekundi, pa iako automobil mora biti parkiran i dalje je pravi ugođaj pukim pritiskom na dugme napraviti takvu transformaciju automobila, bez potrebe za izlaskom i dodatnim učvršćivanjem, što je nekada bila uobičajena procedura. Sam mehanizam i sklop ovog krova teški su preko 110 kilograma, tako da razumijemo zašto u Renaultu nisu rizikovali i ponudili opciju sklapanja krova u pokretu.

Da bi pritiskom na "magično dugme" pospremili elegantni crni luk u prtljažnik, treba samo prethodno osigurati mrežicu za razdvajanje prtljažnog protora i dijela kojeg u prtljažniku zauzima krov. Kao i prije, fascinatna je zapremina prtljažnika od preko 400 litara kada je krov u funkciji, pa iako se sklapanjem krova ona prepolovi, i dalje uz malo planiranja ostaje dovoljno mjesta za stvari koje su potrebne za jedan sunčani vikend na rivijeri.

Ako ga zaista želite cijena neće biti presudni faktor

Govoriti o razumnosti kupovine ili o odnosu uloženog i dobivenog nekekako se čini neprikladnim za kabriolet, iako je riječ o automobilu donje srednje klase. Kupe i kabriolet u jednom jeste praktičan spoj, ali teško da ih iko kupuje zbog praktičnosti, jer oni to i nisu baš u velikoj mjeri. Kao i uvijek stvar je u prestižu i posebnoj eksponiranosti koje sa sobom nose takvi automobili. Po tom pitanju Megane je jedan od odlikaša, te će definitivno svom vozaču i putnicima učiniti da se osjete posebnima.

Također, kupce CC-a neće zanimati činjenica da će i za manje novca doći do jednog od predmeta naših mokrih snova, Meganea Renault Sport sa 250 KS, jednog od najbržih automobila današnjice sa prednjim pogonom. Iako je prvo ime ova dva automobila isto, oni dolaze iz dva potpuno različita svijeta, te i odlaze na dva jednako različita tržišta.

Sa preko 45 hiljada maraka do registracije uz kožne obloge unutrašnjosti Megane CC sa modernim TCe motorom od 130 KS teško da možemo svrstai među best-buy automobile, ali u svojoj klasi on to čak i jeste, jer je od sličnog Peugeota 308 CC jeftiniji za oko 3 hiljade maraka, još da mu je njegova torziona krutost, mogli bismo ga proglasiti možda i za trenutno najbolji CC ovih dimenzija.

Renault Megane CC iz drugog ugla by Elmir Tozo:

Kada se sredinom devedesetih godina pojavio Mercedes-Benz SLK, opremljen tvrdim sklopivim krovom „na struju“, kupci su takav cabrio koncept prihvatili s oduševljenjem. Ubrzo nakon toga tvrde sklopive krovove na svojim kabrioletima počeli su nuditi i drugi proizvođači automobila. Među njima je i Renault.

Poslije druge, i uz treću generaciju Mégana stiže „CoupeCabrio“ varijanta sa tvrdim sklopivim (sada staklenim) krovom uz koju se u jednom automobilu faktički dobiju dva: coupe i klasični cabrio. Uz lagodno podizanje, odnosno spuštanje krova (jednostavnim pritiskom na taster), bolju zvučnu i toplotnu izolaciju, sve su prilike da će na tržištu biti sve manje kabrioleta sa tradicionalnim platnenim krovom, jer se tvrda sklopiva varijanta pokazala mnogo praktičnijom i upotrebljivijom.

Aktuelni Mégane i dalje spada u donju-srednju automobilsku klasu, a njegova „open air“ varijanta opet stiže sa konfiguracijom sjedišta 2+2, što bi se moglo prevoditi kao dva krajnje upotrebljiva i dva krajnje neupotrebljiva sjedišta, osim ako na njima nisu četiri osobe čija visina se podudara sa visinom Kylie Minogue. U ovoj klasi teško da ima kabrioleta koji mogu ponuditi dovoljno mjesta za noge putnika nazad, jer spušten krov zauzima popriličan dio prostora unutar zadnje osovine, ali to i ne bi trebao biti poseban problem, jer se ovakvi automobili kupuju prvenstveno za uživanje u dvoje.

Suštinski problem ovog automobila, koji pokreće solidan 1,4-litarski benzinski turbo-motor sa 130 KS, nije ponuda prostora. Mnogo više nam je smetao nedostatak krutosti karoserije kada je krov sklopljen u prtljažniku, a bočna stakla u donjem položaju.

I dok se Mégane CC u „kišnoj varijanti“ ponaša kao i većina drugih dovoljno krutih kupea, ako želite vjetar u kosi, a istovremeno se nalazite na podlozi koja je daleko od idealne, auto će tada pokazati određene strukturalne slabosti. Nije strašno, ali nije ni ugodno osjetiti vibracije karoserije koje se prenose na vjetrobran, čak i na sjedišta. Sve se trese, da ne kažemo uvija, svaki put kada 17-inčni točkovi naiđu na neravnine, šaht ili nešto slično. Prilično neafirmativno za Renault, sjetimo li se pojedinih kabrioleta iste koncepcije koji nude zavidan nivo krutosti karoserije i kada je krov u prtljažniku. Onda nije neopravdano što mi se cijena ovog automobila čini previsokom.


Osnovni podaci o testnom automobilu: Renault Megane CC TCe 130 Dynamique
Cijena osnovnog benzinskog modela: 37.669 KM
Cijena testnog modela: 45.349 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno. Promjer i hod klipa 78 × 73,1 mm. Radna zapremina 1.397 ccm. Maksimalna snaga 96 kW - 130 KS pri 5.500 okr/min. Maksimalni obrtni moment 190 Nm pri 2250 okr/min. Četiri ventila po cilindru. Višetačkovno ubrizgavanje goriva.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0-100km/h - 10,7 s. Maksimalna brzina - 200 km/h. Potrošnja na testu - 9,8 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 10 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,8 l/100 km, kombinovano 7,3 l/100 km.

Dimenzije: Dužina - 4.485 mm. Širina - 1.810 mm. Visina - 1.425 mm. Međuosovinski razmak - 2.610 mm. Krug okretanja - 10,95 m. Prtljažnik - od 210 do 415 litara. Masa praznog automobila - 1.575 kg.

Serijska oprema paketa Dynamique: ABS, EBD, sistem pomoći pri naglom kočenju, ESP, ASR, zračne zavjese, automatsko paljenje sva četiri pokazivača smjera u slučaju naglog kočenja, samoprilagodljivi zračni jastuci sprijeda za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci sprijeda, vanjski retrovizori u sjajnoj crnoj boji, zračni jastuci protiv zaronjavanja, pomoć pri parkiranju nazad, pribor za popravak guma, tempomat, staklo protiv vrtloženja zraka, brisači sa senzorima za kišu, sistem pričvršćenja dječije sjedalice ISOFIX na bočnim sjedištima nazad, srednji naslon za ruke naprijed, elektronska blokada paljenja motora, hromirane vanjske i unutrašnje ručice vrata, centralno zaključavanje s daljinskim upravljanjem, aluminijumski naplatci 17" SCHUSS, sistem automatskog zaključavanja vrata u vožnji, upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom, električni varijabilni servo upravljač, automatska parkirna kočnica, putni računar, Renault kartica "Slobodne ruke", pokazivač vanjske temperature, upravljač podesiv po visini i dubini, dnevna svjetla, produženo trajanje osvjetljenja "Follow me home", svjetla za maglu naprijed, radio CD MP3 4x15W s komandama pri upravljaču, električni podizači stakala nazad, električni i podesivi vanjski retrovizori, električni podizači stakala naprijed - impulsno sa sistemom protiv priklještenja, pribor za pušače, dvozonski automatski klima uređaj, vozačevo sjedište podesivo po nagibu, visini i u lumbalnom djelu.

Dodatna oprema na testnom automobilu: Kožne obloge sjedišta i vrata. Metalik boja karoserije. Ukupna vrijednost dodatne opreme na testnom automobilu: 2.541 KM

Garancije: 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: