Auto testovi
34

Testirali smo rabljenu Škodu Octaviju 1.8 TSI 4x4 DSG

Piše: E.Z.
U saradnji s brendom Das WeltAuto u okviru kompanije Porsche Sarajevo isprobali smo i provjerili jedan od najprivlačnijih i najpopularnijih rabljenih automobila na našem tržištu u ne tako čestoj kombinaciji motora i pogona. Provjerili smo koje su mane i vrline Octavije A7, ali i koliko košta posjedovanje auta poput ovoga.

Škoda je predstavljanjem treće generacije modela Octavia 2013. godine zaista otišla korak dalje u odnosu na prethodne modele. Obim razvoja i posvećenosti bio je najveći do tada u historiji tog modela te je upotpunio uspješan koncept praktičnog i pouzdanog porodičnog automobila.

Škoda Octavia je automobil poznat našem tržištu, a Klix.ba donosio vam je prve utiske sa svjetske promocije i detaljne testove, gdje smo provjerili koje je novosti donijela i šta nudi na tržištu novih automobila.

Prvi kilometri - Škoda Octavia - Portugal

Klix.ba Test - Škoda Octavia 2.0 TDI Elegance

Ponuda na tržištu rabljenih automobila u Bosni i Hercegovini

Jasno, Škoda Octavia je već godinama jedan od najpopularnijih automobila u našoj zemlji, kako na tržištu rabljenih tako i na tržištu novih automobila. Nakon više od pet godina prisustva na tržištu ponuda rabljenih Octavija je vrlo bogata, s tim da je izbor modela i motora, ipak, prilično uzak. Naime, iako je Octavia imala i još uvijek ima širok izbor motora i verzija, jasno je da su najpopularniji dizelski modeli i oni sa srednjim paketom opreme.

Oni koji bi radije Octaviju sa, naprimjer, benzinskim 1,4 TSI motorom, imat će vrlo slab izbor, tačnije, u većini slučajeva ponuda benzinskih Octavija A7 kreće se od svega 10 do najviše 20 automobila u cijeloj Bosni i Hercegovini. Samim tim i raspon cijena je nešto nepovoljniji pa iako bismo očekivali da benzinske primjerke nađemo za pristupačniju cijenu, zbog manjeg izbora, ali i u pravilu manje kilometraže, najpovoljniji rabljeni benzinci su nešto skuplji od dizelskih modela. Primjerci poput testne Octavije koja uz praktičnu karavansku formu donosi snažan 1,8 TSI motor i pogon na sve točkove izuzetno su rijetki na našem tržištu, iako imaju mnogo toga ponuditi.

Raspon cijena na tržištu rabljenih auta - Škoda Octavia A7 dizel - 15.000 do 27.500 KM Raspon cijena na tržištu rabljenih auta - Škoda Octavia A7 benzin - 19.000 do 27.500 KM

Pouzdana, praktična i vrlo isplativa

Ne treba biti veliki poznavalac da biste znali zašto je Octavia jedan od najpopularnijih automobila na tržištu. Uz vrlo konkurentnu cijenu Octavia je auto koji dolazi na temeljima kompaktne klase, ali nudi praktičnost i prostranost velikih limuzina. Tako je već od prve generacije moderne Octavije.

Uz praktičnu unutrašnjost i prtljažnik od 590 litara zapremine Octavija privlači vrlo kvalitetnom izradom i materijalima u unutrašnjosti koji su izdržljivi. U to smo se uvjerili i kod testnog modela, pa uprkos više od 150 hiljada pređenih kilometara unutrašnjost je u vrlo dobrom stanju. Tragovi korištenja vidljivi su tek na kožnom obruču upravljača koji se sjaji, ali je i dalje bez oštećenja i poderotina te na boku vozačkog sjedišta koji je tek neznatno "izlizan".

U vožnji, također, Octavia ostavlja ustisak solidne izrade, tek po neki "cvrčak" preko neravnina otkriva pređene kilometre. Ono što je važnije od tog estetskog dijela je i činjenica da je i mehanički Octavia vrlo izdržljiva. Uz redovne servise u ovlaštenom servisu ovaj primjerak nije imao vanredne zahtjeve.

Ipak, generalno pažnju treba skrenuti na modele s DSG mjenjačem, ali i s pogonom na sve točkove. DSG mjenjač je jedan od najboljih na tržištu u smislu rada i izmjene stepeni prenosa, ali zabilježeni su sitni problemi poput trzaja u radu te je vrlo važno da se svakih 60 hiljada pređenih kilometara izvrši zamjena 7 litara ulja u DSG mjenjaču, što je zahvat koji, uz zamjenu filetra tog ulja, košta blizu 350 KM.

Gotovo jednako važno je i ulje u Haldex kvačilu pogona na sve točkove, njegova zamjena košta nešto manje od 100 KM i treba je izvršiti u redovnom intervalu kao i ulje u DSG mjenjaču. Samo tako se možete osloniti na to da će se i druga osovina pravoremeno i potrebnom silom pokrenuti i pomoći dodatnoj trakciji automobila.

Cijena servisa i održavanja u ovlaštenom servisu - Škoda Octavia 1,8 TSI 4x4 DSG
  1. Motorno ulje - 4,9 litara - 123,53 KM
  1. Filter ulja motora - 1 kom - 18,10 KM
  2. Filter zraka motora - 1 kom - 33,55 KM
  3. Svjećice - 4 kom - 110,16 KM
  4. Filter polena - 1 kom - 31,49 KM
  5. Ulje DSG mjenjača - 7 litara - 306,60 KM
  6. Filter ulja DSG mjenjača - 1 kom - 24,72 KM
  7. Dihtung filtera ulja - 1 kom - 3,46 KM
  8. Podloška kartera mjenjača - 1 kom - 0,51 KM
  9. Vijak kartera mjenjača - 1 kom - 4,13 KM
  10. Sitni materijal - 1 kom - 8,00 KM
  11. Vodena pumpa - 1 kom - 248,35 KM
  12. Ulje HALDEX kvačila - 1 pak - 99,29 KM
  13. Kočno ulje - 1 pak - 20,09 KM

Cijene ustupljene ljubaznošću osoblja ovlaštenog Škoda servisa Porsche Sarajevo.

Autokuće kao što je WeltAuto nude veliku dozu sigurnosti pri kupovini, jer za svaki auto u njihovoj ponudi na uvid možete dobiti detaljnu servisnu i vlasničku historiju, te je riječ o autima koji su s domaćeg tržišta kupljeni kao novi u BiH. U svakom slučaju, za tržište poput našeg koje je preplavljeno uvoznim autima sumnjivog porijekla i još sumnjivijeg stanja i dalje jedna od najboljih preporuka za kupca stoji da kupuje auto koji je kupljen u BiH. Jasno da su uslovi eksploatacije u, naprimjer, Njemačkoj znatno bolji nego u BiH, ali samo u slučaju da kupite auto sa stvarnom kilometražom i u ispravnom stanju.

Treba se uvijek podsjetiti na zvanični podatak ADAC-a (Njemačkog auto-moto kluba) od prije nekoliko godina da više od jedne trećine rabljenih automobia koji se prodaju u Njemačkoj, što je više od dva miliona automobila, imaju "vraćene" kilometre i instrumente kojima je manipulisano. Možete sami pretpostaviti kakva je ta statistika kod rabljenih automobila koji su namijenjeni izvozu u zemlje kao što je BiH.

Ipak, s obzirom na veliku popularnost ovog modela jasno je da privlači i različite profile kupaca. Zbog velikog prtljažnika i ponude prostora obratite ipak pažnju na tragove pretjeranog opterećavanja i otežane eksploatacije. Nisu rijetki slučajevi da se Octavije kupuju i koriste doslovno kao dostavni automobili, a kako je ipak vrlo izdržljiva i robusna, uz dubinsko čišćenje te tragove je prilično lako sakriti.

Škoda Octavia, u svakom slučaju, s razlogom ostaje bestseller našeg tržišta, bilo da je nova ili rabljena. Vrlo izdržljiva mehanika, prostrana i ugodna unutrašnjost, ali i odlično držanje vrijednosti više su nego dovoljni da bude jedan od omiljenih automobila Bosanaca i Hercegovaca.

Das WeltAuto, marka od povjerenja - Haris Muratović, brand manager Das WeltAuto

Tržište rabljenih automobila u Bosni i Hercegovini je od prošle godine bogatije za još jednu uglednu kuću koja se fokusira na prodaju prvenstveno provjerenih i kvalitetnih rabljenih automobila.

Iskoristili smo priliku da nakon isprobavanja i provjere Škode Octavije iz njihove ponude saznamo više o kući WeltAuto i to od menadžera ove marke koja posluje u okviru kompanije Porsche Sarajevo gospodina Harisa Muratovića.

"WeltAuto upravo navršava 25 godina poslovanja, a počeci ove sada prepoznatljive marke vežu se za kompaniju Porsche Austrija. Zbog jedinstvenosti i pristupa prodaji rabljenih automobila koji tržištu pruža kvalitet usluge jednak onom kakvu imaju kupci novih automobila ova kompanija je vrlo brzo proširila svoje poslovanje kroz cijelu Evropu i svijet", ističe Muratović.

WeltAuto je u Bosni i Hercegovini prisutan od aprila 2017. godine te već sada ima prodajnu mrežu u svim većim gradovima u BiH, u koju su uvezane postojeće autokuće koje posluju s Volkswagen grupacijom. Tako su uz Porsche Sarajevo tu i autokuća Apollo iz Mostara, Nipex iz Tuzle, Autorad iz Brčkog i Autokomerc iz Banje Luke, dok se od septembra u mrežu uključuje i kuća AC Quattro iz Sarajeva. Do kraja ove godine WeltAuto će biti bogatiji za još tri autokuće u svojoj mreži, čime će upotpuniti prisutnost na tržištu, ali i samu ponudu automobila.

Bogata ponuda rabljenih automobila u WeltAutu sastoji se ugavnom od automobila s domaćeg tržišta koji su otkupljeni iz leasing aranžmana, zamijenjena su staro za novo i u pravilu imaju poznatu vlasničku i servisnu historiju. Također, WeltAuto se ističe i garancijom koja traje godinu dana, dok posebnu ponudu čine "First Class" automobili koji imaju fabričku garanciju te su u prosjeku stari od godinu do dvije i imaju blizu 30.000 pređenih kilometara.

"Ukupan prosjek starosti automobila u WeltAutu je od 4,5 do 5,5 godina, ističe Muratović te uz zamjenu staro za novo i atraktivnu akciju u saradnji s Porsche Leasingom s kamatnom stopom od 3,99 posto, želimo se istaći kao najbolja adresa za rabljene automobile u Bosni i Hercegovini", istakao je za kraj Muratović.