Auto testovi
23

Testirali smo Peugeot 3008: Novo ruho za uspješnog lava

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Peugeot je s aktuelnom generacijom 3008-ice napravio fantastičan posao. Više od 800 hiljada prodanih primjeraka od 2016. godine dovoljna su potvrda uspjeha, a prije nekog vremena stiglo je i neophodno dotezanje bora i modernizacija da bi mogao nastaviti istim tempom.
Kada smo 2016. godine testirali tada tek predstavljenu drugu generaciju Peugeota 3008 bili smo uvjereni da su Francuzi ovaj put postigli pun pogodak. Odličan i originalan dizajn uz sve prednosti praktičnog i modernog SUV-a još uvijek je "vruća roba" na tržištu, a to se pokazalo i u ovih 5 godina.

Iako je već u startu Peugeot imao odličan i dobro prihvaćen recept, došlo je vrijeme za prvi ozbiljan "update". Vizuelno najveća i najočitija novost je originalna maska bez okvira i potpuno nova svjetla koja su dobila prepoznatljive "lavovske očnjake", ali i novu LED tehnologiju. Nazad je forma ostala ista, ali su veliko osvježenje nova stop svjetla sa LED tehnologijom i 3D izgledom, čime je izrađen dizajn koji podsjeća na lavlje kandže. Uz novu paletu boja i novi dizajn točkova 3008 izgleda zaista mnogo privlačnije i modernije.

Unutra su novosti također suptilne, ali jednako važne i primjetne, a kako je inovativan i originalan kokpit jedan od glavnih razloga velikog uspjeha 3008-ice bilo je važno dobro odraditi ovaj dio posla.

Prepoznatljivi i-Cockpit s visoko postavljenim i digitalnim instrumentima dobio je tako novi 12,3-inčni ekran na kojem je moguće u potpunosti prilagoditi i konfigurisati izgled i informacije koje prikazuje, a tu je sada i tehnologija ekrana "Normally Black" za visokokvalitetno ispisivanje informacija i grafika te za bolje izražene kontraste i čitljivost.

Novi je i centralni ekran osjetljiv na dodir, koji je sada dijagonale 10 inča. Ekran donosi visoku rezoluciju i u paru je s nizom od sedam elegantnih "klavirskih" prekidača - koji omogućavaju direktan pristup glavnim funkcijama radija, klima uređaja, navigacije, postavki automobila, telefona, mobilnih aplikacija i prekidača za sva četiri žmigavca.

Pregršt pametne tehnologije

Jednako važna poboljšanja za 3008 nisu vidljiva na prvi pogled, pa je tako dobio niz novih i naprednih sistema za asistenciju vozaču, koji zaista znatno smanjuju zamor pri dugim putovanjima i podižu nivo sigurnosti na zavidan nivo. Napredni "Night Vision" sistem s detekcijom pješaka jedan je od naprednijih u ovom segmentu, dok će opterećenje vozača znatno umanjiti Drive Assist Plus paket koji objedinjuje aktivni tempomat s funkcijom ponovnog pokretanja s funkcijama automatskog kočenja najnovije generacije (otkriva pješake i bicikliste, danju i noću, od 5 km/h do 140 km/h) s upozorenjem o riziku od sudara, a tu je sada i prošireno prepoznavanje saobraćajnih znakova (zaustavljanje, jednosmjerno, bez preticanja itd.).

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

U svakom slučaju boravak i vožnja u 3008 i dalje su vrlo ugodni, a okruženje je zaista moderno i originalno uz upotrebu, uglavnom, kvalitetnih i ugodnih materijala. Ergonomija je u suštini ostala ista, pa ostaje mogućnost da, zavisno od visine vozača, nećete imati idealnu preglednost instrumenata zbog neobičnog smještaja malog upravljača i visoko postavljenog i-Cockpita. Sjedišta su odlično profilisana i vrlo ugodna, mada bi za duža putovanja mogla biti za nijansu veća, dok prostor na zadnjim sjedištima i u prtljažniku od 520 litara obećava komforna porodična putovanja.

Efikasan mjenjač upotpunio ekonomičnog dizelaša

Iako je ovim redizajnom 3008 donio i nove alternative u ponudi motora s hibridnim sklopovima i snagom do čak 300 KS, kod nas će očekivano najpopularniji biti upravo ovaj 1,5-litarski turbodizelaš od 130 KS.

Vrlo elastičan motor s maksimalnih 300 Nm okretnog momenta odlično se nosi sa 1,4 tone teškim SUV-om, ali ne treba očekivati neke brzinske rekorde. Tako s ubrzanjem do 100 km/h od 11,5 sekundi otkriva da je ipak namijenjen umjerenoj i elastičnoj vožnji, ali zahvaljujući odličnom 8-stepenom automatskom mjenjaču međuubrzanja i generalno vožnja su vrlo ugodni i s gotovo neprimjetnim izmjenama stepeni prijenosa bez trzaja upotpunjuju ugodnost putovanja.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ono zbog čega će ovaj motor posebno privući kupce svakako je njegova ekonomičnost te uprkos velikoj i prostranoj karoseriji u prosjeku smo trošili tek 5,3 litra dizela na 100 kilometara, dok smo na otvorenoj cesti i uz umjeren tempo taj prosjek spuštali i na svega 4,5 litara. Kad tome dodamo vrlo uglađen i tih rad, ne treba čuditi zašto se upravo ovaj motor nameće kao idealan izbor za većinu kupaca 3008-ice.

Peugeot nije pravio izmjene u postavkama ovjesa pa i sada 3008 u vožnji nudi solidan kompromis ugodnosti i upravljivosti. Kao i prvi put kad smo ga vozili, voljeli bismo da je ipak nešto mekši i ugodniji preko oštrijih neravnina, ali to kompenzira uzornom stabilnošću pri visokim brzinama i pri naglim promjenama pravca. Upravljač je dovoljno precizan, mada kao i većina modernih električnih servo uređaja i ne daje baš dovoljno povratnih informacija sa ceste.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Nakon svih poboljšanja i redizajna Peugeot 3008 je ostao zaista jedan od najprivlačnijih i najboljih modela u vrlo popularnom segmentu kompaktnih SUV-ova. Ne sumnjamo da će nastaviti prodajne uspjehe, mada je teško ostati imun na činjenicu da je cijenom i prije i sada definitivno među skupljim modelima u svojoj klasi. Svjedoci smo poskupljenja automobila posebno u posljednjih godinu dana, pa tako sada već za osnovni 3008 treba izdvojiti skoro 50 hiljada maraka, dok model kao testni sa srednjim paketom opreme, automatikom i dizelskim motorom prilazi iznosu od 60 hiljada maraka. Ipak, to nije toliko daleko od konkurencije, a Peugeot je svjestan da ima "vruću robu" i da može opravdati nešto višu cijenu.

Osnovni podaci o testnom automobilu: - Peugeot 3008 Allure Pack 1.5 BlueHDi 130 EAT8

  • Cijena osnovnog modela: 48.630 KM
  • Cijena testnog modela: 58.895 KM (s popustom)

- Motor: Smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 16 ventila, turbodizelski. Radna zapremina 1.499 ccm. Maksimalna snaga 131 KS pri 3.750 obr/min. Maksimalan obrtni moment 300 Nm pri 1.750 obr/min. Euro 6d-ISC-FCM.

- Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 8-stepeni automatski mjenjač, felge prečnika 17 inča, gume 225/55 R18.

- Ovjes: Naprijed MacPherson s donjom trouglastom viljuškom i stabilizatorom, nazad polukruta osovina sa stabilizatorom i amortizerima sa spiralnim oprugama.

- Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 11,5 s. Maksimalna brzina - 188 km/h. Potrošnja na testu – 5,2 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 5,5 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,8 l/100 km, kombinovano 4,9 l/100 km. Zapremina rezervoara – 50 l.

- Dimenzije: Dužina – 4.447 mm, širina - 1.841 mm, visina - 1.624 mm, međuosovinski razmak - 2.675 mm, prtljažnik 520 litara, težina praznog vozila – 1.429 kg, ukupna dozvoljena težina vozila – 2.000 kg.

- Serijska oprema testnog automobila: Allure Pack

- Dodatna oprema na testnom automobilu: Krov u Black Diamond boji - 656 KM, grijana prednja sjedišta - 469 KM, Specijalna boja karoserije - crvena ultimate - 1.407 KM.