Produženje ciklusa
13

Ništa od nove generacije Peugeota 2008, u planu još jedan redizajn i zadržavanje SUS motora

A. M.
Foto: Klix.ba/E.Z.
Foto: Klix.ba/E.Z.
Peugeot se ne želi riješiti zlatne koke tako brzo. Iako bi nasljednik trebao biti potpuno električni, francuski brend odlučio je da produži životni ciklus aktuelnog modela do 2029. godine kako bi izbjegao komercijalno "samoubistvo" svog uspješnog SUV-a.

Posljednjih mjeseci svjedoci smo redefinisanja dugoročnih strateških planova automobilskih marki. Velika većina njih odlučuje da ne ulaže u razvoj nove generacije, već da produži životni ciklus postojećih modela uz temeljiti redizjan i što dužu upotrebu SUS motora.

Ova prepoznatljiva tehnika, kojom se proizvođači služe decenijama bit će još izraženija. Pored vizuelnog osvježenja automobila u očima kupaca, ona istovremeno omogućava smanje troškove razvoja i prodaju automobila kao da su potpuno novi. Na kraju krajeva, velika većina kupaca to uopšte ne shvata.

Kašnjenje stupanja na snagu novog Euro 7 standarda jedan je od faktora za takvu komercijalnu strategiju, ali i onoga što budućnost nosi s električnim automobilima. Realnost je da, koliko god se političari trudili, građani Evrope nisu spremni, kao ni infrastruktura, zbog čega brendovi počinju da se povlače. Stoga je bolje produžiti životni ciklus estetskim promjenama. Pravi kandidat je Peugeot 2008 kojeg čeka temeljita restilizacija, ali i oslanjanje na motore s unutrašnjim sagorijevanjem.

Peugeot 2008 jedan od najvažnijih SUV-ova francuske marke. Njegova druga generacija uzdigla ga je na najviše pozicije u prodajnim rangovima na evropskom kontinentu, pa je, s obzirom na situaciju, Peugeot odlučio da mu produži životni ciklus na tržištu do skoro 2030. godine. Aktuleni model, koji je predstavljen prije nepunih pet godina, ostat će u prodaji bar do 2029. godine, pišu francuski mediji. To produženje za dodatne dvije do tri godine mijenja prvobitni planiran, pa se očekuje da druga generacija 2008-ice akumulira čak 10 godina na tržištu.

Naravno, novo osvježenje će donijeti potpuno novo lice i razlikovat će se od aktuelnog modela, osim na bokovima gdje proizvođač nema prostora za posebne promjene. Francuzi znaju da je imidž ključan, pa već radi na temeljitom redizajnu s kojim će posebno istaknuti prednji dio 2008-ice u skladu sa trenutnim Peugeot trendovima. Krasit će ga moderniji i sportskiji izgled.

Što se tiče pogona, Peugeot će i dalje nuditi istu mehaničku strukturu kao kod postojećeg 2008. Dizel je već izbačen iz upotrebe, pa će se pogonska grupa nastaviti bazirati na benzincima i svakako na samopunjivim, a ne na plug-in hibridima. Francuski model će takođe zadržati električnu verziju. Međutim, e-2008 navodno će dobiti kapacitetniju bateriju koja će ponuditi veću autonomiju od trenutnih 400 kilometara.