Auto testovi
32

Testirali smo Peugeot 2008: Ozbiljan i zaigran u isto vrijeme

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Peugeot je s prvom generacijom 2008 bio među prvima koji su ponudili kompaktni crossover na temeljima kompakta B segmenta. Sada, u drugom pokušaju, otišli su nekoliko koraka dalje i ponudili veliki mali auto koji zaista može raditi sve, a uz to donosi i dizajn koji neće biti neprimijećen.
Peugeot je prepoznao potrebu za kompaktnim crossoverom još 2013. godine, kada je na bazi tada aktuelnog 208 predstavio 2008. Nudio je nešto više prostora i stil SUV-a za nešto malo više novca i to se pokazalo kao odličan recept. Godišnje je Peugeot prodavao u prosjeku oko 170 hiljada 2008-ica u Evropi, što je odličan rezultat, ali ipak nisu uspjeli prići Capturu, kojeg je Renault u prosjeku godišnje prodavao po 30-40 hiljada primjeraka više u odnosu na 2008.

S drugom generacijom 2008-ice zato Peugeot nije štedio resurse, pa su hrabar i originalan dizajn, pregršt tehnologije uz dimenzije i ponudu prostora bili sastojci kojima se nameće i kao odličan porodični auto te nudi realnu alternativu i za kompakte C segmenta. Novi Peugeot 2008 vozili smo na svjetskoj premijeri u Provansi pred sami kraj 2019. godine, a tek sada je stigao na test iz već svima jasnih razloga.

Kao i za sve ostale aktuelne i nadolazeće modele Peugeot je primjenio novu modularnu platformu koja omogućava da svaki model birate sa pogonom kojeg želite. Tako su tim potezom izbjegli stvaranje zasebnih modela i dodatne komplikacije ponude, nego je dovoljno da pri izboru modela i klase samo odlučite ćelite li dizel, benzin ili struju kao pogonsko gorivo.

Mi smo testirali 2008 sa turbobenzinskim motorom od 130 KS i srednjim paketom opreme, što se ujedno nameće kao i najpoželjniji izbor za naše uslove.

Odličan mali 1,2-litreni turbobenzinac već je poznat od ranije i u ovoj karoseriji se također odlično snašao. Uparen sa ručnim šestostepenim mjenjačem odlično se nosi sa karoserijom teškom nepune 1,2 tone, što se najviše može zahvaliti i obrtnom momentu čiji je maksimalnih 230 Nm dostupno već od 1.750 okr/min. To znači da dobra međuubrzanja ima i kada je opterećen, dok prepoznatljiv zvuk trocilindraša otkriva tek pri višim okretajima.

Da je ovaj motor odlična mjera za 2008 otkriva i potrošnja, pa smo na otvorenoj cesti i umjerenim tempom sa lakoćom održavali prosjek potrošnje od 5 litara i manje, dok smo test u mješovitiim uslovima vožnje završili sa prosjekom od 6,2 litra benzina na 100 kilometara.

Svestranost u punom smislu

Iako su doslovno svi crossoveri i SUV-ovi ovog segmenta već od prve generacije predstavljani kao "multipraktik" auti koji mogu poslužiti i kao porodični automobili, činjenica je da im je svima nedostajalo više prostora u kabini i prtljažniku. Već sa ovom generacijom taj problem je nestao, a tako je i sa 2008.

Kod Peugeota je količina prostora koja vas dočekao unutra svojevrsno iznenađenje jer spolja 2008 zbog niske i padajuće linije krova ne izgleda kao da ima prostranu unutrašnjost. Ipak, i naprijed i nazad dovoljno je prostora za noge, a iza vozača vise od oko 185 cm na zadnjim sjedištima i dalje ima sasvim dovoljno prostora za ugodno putovanje. Pohvalno je da su dizajneri Peugeota uprkos padajućoj liniji krova uspjeli ponuditi dovoljno prostora za glave i na zadnjim sjedištima.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Za duža putovanja poželjeli bismo ipak malo veća sjedišta naprijed, mada i ova imaju odličan i vrlo ugodan naslon i dovoljno su profilisana.

Prtljažnik upotpunjuje našu tvrdnju da ovo može biti odličan porodični i jedini auto u porodici. Sa zapreminom od 405 litara i pravilnim stranicama te praktičnim dvostrukim dnom nudi i svestranost i kapacitet dovoljan i za porodična putovanja.

Zabavan i ugodan

Peugeot 2008 ističe kao SUV iako smo mi više skloni svrstati ga među crossovere. Kako god bilo, uvjerili smo se da i u vožnji nudi najbolje od oba, ili više, svijetova. I dalje je dovoljno kompaktnih dimenzija da bude okretan i upotrebljiv u gradskim gužvama, dok će sa ponudom prostora i komforom lako odraditi i duža putovanja.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Jedna od najvećih prednosti ove platforme je mala težina, pa uprkos dužini od 4,3 metra i izdašnoj opremi ovakav 2008 težak je manje od 1,2 tone. U vožnji se to vrlo pozitivno odnosi na dinamičke osobine, te definitivno otkriva zabavnu DNK bratskog i manjeg 208 na čijim osnovama je i nastao.

U zavojima 2008 dugo ostaje neutralan i siguran, dok nagle promjene pravca izvršava uvjerljivo ali uz određenu dozu naginjanja zbog nešto višeg težišta i mekše podešenog ovjesa. Upravo ta dodatna visina daje mu dozu upotrebljivosti koja je idealna kako za izlete van asfalta tako i za vožnju lošijim cestama kojih nama ne manjka. Naime na dionicama na kojima inače moramo značajno usporiti kako ne bismo podnicom dodirnuli podlogu i oštetili auto 2008 nam je pokazao da se toga ne boji. Odlično upija neravnine, a takve "pragove" na asfaltu sa lakoćom gazi i prelazi preko njih bez bojazni da će doći do podnice.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Vozač će se u zavojima lako zaigrati i zbog samog svog okruženja koje zahvaljujući prepoznatljivom malom upravljaču i vrlo modernim, ali i ne pretjerano preglednim, instrumentima u 3D tehnologiji poziva na zabavu u vožnji.

Uporediva konkurencija za Peugeot 2008 Allure 1,2 (130 KS) - 40.590 KM
  • Renault Captur Intens TCe 140 - (140 KS) - 36.500 KM
  • Ford Puma Titanium 1.0 Ecoboost (125 KS) - 41.152 KM
  • Škoda Kamiq Style 1.0 TSI (110 KS) - 37.439 KM
  • Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI (110 KS) - 39.697 KM
  • SEAT Arona Xperience 1.0 TSI (110 KS) - 37.378 KM

Cijeli kokpit 2008-ice je vrlo moderan i pun moderne tehnologije i vozačkih asistenata. Na prvu i ne izgleda pretjerano pregledno i logično ali činjenica je da je ergonomija na zadovoljavajućem nivou, pogotovo jer ovdje imamo i fizičke kontrole najvažnijih funkcija. Poželjeli bismo ipak nešto moderniji interface ekrana infotainmenta i nešto kvalitetnije materijale na centralnoj konzoli i velikom praktičnom pretincu u sredini koji može poslužiti i kao držač za smartphone (samo ako vozite umjerenim tempom).

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

U svakom slučaju Peugeot je sa novim 2008 napravio ozbiljan posao, te je svaki segment odradio gotovo bez greške. Impozantan dizajn nije ugrozio praktičnost i prostranost, vozi se kao ozbiljan veliki auto i nudi svestranost koja se očekuje od jednog SUV-a. Jedini problem mogla bi biti cijena jer 2008 sa benzincem srednjeg nivoa snage i Allure Pack paketom opreme koji je vrlo izdašan ali ne i najbogatiji u ponudi 2008 košta 40 hiljada maraka do registracije. Ipak, u "novom normalnom" čini se da crossoveri i SUV-ovi ovog formata koštaju otprilike toliko jer i konkurencija traži sličan novac za slično pogonjene i opremljene modele. Jedina utjeha je što su to ovaj put zaista upotrebljivi i praktični auti.

Osnovni podaci o testnom automobilu:

  • Peugeot 2008 Allure Pack 1.2 PureTech 130 SST

  • Cijena osnovnog benzinskog modela: 36.294 KM

  • Cijena testnog modela sa dodatnim opcijama: 40.441 KM (sa popustom)

  • Motor: Smješten naprijed poprečno, trocilindarski, 4-taktni, benzinski, 12 ventila, turbopunjač, direktno ubrizgavanje goriva. Radna zapremina 1.199 ccm. Najveća snaga 96 kW – 130 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 230 Nm pri 1.750 obr/min.

  • Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, 6-stepeni ručni mjenjač, gume dimenzija 215/60 R17 (Michelin Primacy 4).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,8 s. Najveća brzina – 196 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 6,1 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 5,3 l/100 km, na otvorenoj cesti 4 l/100 km, kombinovano 4,5 l/100 km. Prosječna emisija CO²: 102 g/km. Euro 6d TEMP.

  • Dimenzije: Dužina – 4.300 mm, širina – 1.770 mm, visina – 1.550 mm. Međuosovinski razmak – 2.605 mm. Zapremina prtljažnika – od 405 do 1.467 litara. Masa praznog automobila – 1.192 kg. Najveća dozvoljena masa – 1.715 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 44 litra.

  • Serijska oprema testnog automobila: Peugeot 2008 Allure Pack

  • Opciona oprema: Grijanje vjetrobranskog stakla (225 KM), grijanja prednja sjedišta (375 KM), otključavanje vozila bez ključa sa dva daljinska upravljača (656 KM), aktivni tempomat sa funkcijom ACC do 30 km/h (656 KM), specijalna boja Fusion narandžasta (0 KM)

  • Garancija: dvije godine opšte garancije, tri godine na boju i 12 godina na karoseriju.