Auto testovi
66

Testirali smo Opel Grandland: Odličan primjer uspješne estetske hirurgije

E. T.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Prije nego što se u Rüsselsheimu pozabave Grandlandom nove generacije, jer je malo vjerovatno da će u dogledno vrijeme splasnuti potražnja za podignutim automobilima iz svih postojećih kategorija, Opelov trenutno najveći SUV odnedavno se nudi u temeljito redizajniranom izdanju s kojim, definitivno, ostaje konkurentan u borbi za kupce.

Pet godina nakon premijernog predstavljanja SUV modela Grandland X s kojim je (i) Opel ušao u borbu za kupce podignutih automobila nastalih na osnovici modela iz C segmenta u njemačkoj automobilskoj kompaniji pod okriljem velike grupacije Stellantis predstavili su temeljito osvježeno izdanje Grandlanda (sada bez X) koji će do daljnjeg ostati najveći SUV u ponudi Opela.

Uz realnu pretpostavku da će i Corsa, nakon Crosslanda i Grandlanda, uskoro proći kroz sličan tretman estetske hirurgije s kojim će se primaknuti novim generacijama modela Mokka i Astra, zbog obima zahvata koji su Opelovi „estetski hirurzi“ uradili na Grandlandu, najveći podignuti Opel skoro da je na pola puta između prethodne Astre (K) na kojoj je nastao i nove Astre (L) kojoj vrijeme dokazivanja tek predstoji.

Posmatrano izvana, Grandland je dobio potpuno novo lice koje ga, prema mišljenju mnogih, čini mnogo privlačnijim od prethodnika, a s pojedinim paketima opreme plastični obrubi blatobrana, donjeg dijela vrata i pragova sada mogu biti i u boji karoserije. Drugačija je i grafika u kućištima zadnjih LED svjetala. Pored lijepog lica s drugačijom maskom između novih kućišta svjetala, koja predstavlja novi identitet Opelovih automobila, svakako vrijedi istaknuti i efikasnost spomenutih prednjih (adaptivnih) Matrix svjetala koja osiguravaju mnogo svjetla baš tamo gdje treba. Priču zaokružuju novodizajnirane dvobojne felge, a sve bi bilo još bolje da su dizajneri Opela ovaj put odustali od bezveznih lažnih završetaka izduvnog sistema. Ah, nisu jedini.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Mnogo toga drugačije je i u prostranoj tamnoj kabini u koju se udobno može smjestiti pet odraslih osoba, a ponajviše se ističe nova kombinacija dva displeja koji čine adaptivnu instrumentnu tablu i multimedijalni sistem za čije rukovanje ne treba mnogo privikavanja. Pored multifunkcionalnog upravljača s ravnim donjim dijelom, redizajnirana je i centralna konzola na kojoj su i ovaj put pregledni konvencionalni tasteri/točkići za upravljanje klimatizacijom. Sve zajedno spada među jedan od značajnijih koraka prema kabini koju sa sobom donosi nova Astra L. Za bolji kvalitet plastike na pojedinim mjestima ipak ćemo morati da sačekamo Grandland nove generacije, a ugodna, udobna i dovoljno duga prednja sjedišta sa adekvatnom bočnom podrškom mogu ostati ista.

Očekivano, znatno je manje pogonskih opcija koje se nude uz redizajnirani Grandland u odnosu na raniju verziju, pa su u priči o motorima s unutrašnjim sagorijevanjem (kojima ne asistira struja) ostali samo poznati grupacijski 1,2-litarski trocilindarski turbobenzinski i 1,5-litarski četverocilindarski turbodizelski motor koji pogone samo prednju osovinu. Nažalost, dvije 'plug-in' hibridne pogonske opcije sa 1,6-litarskim četverocilindarskim turbobenzinskim motorom kojem u slabijoj verziji (224 KS) asistira jedan, a u snažnijoj (300 KS) dva elektromotora nisu u ponudi na našem tržištu. I opet nažalost, adaptivni pogon preko obje osovine rezervisan je samo u kombinaciji sa snažnijom PHEV verzijom (PHEV – Plug-in Hybrid Electric Vehicle).

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Uz dodatak da se turbodizelski motor (130 KS) u Grandlandu više ne može dobiti u kombinaciji s ručnim mjenjačem, testni primjerak pokretao je 1,2-litarski turbobenzinac (130 KS) kombinovan s ručnim 6-stepenim mjenjačem, a vrijeme na cesti pokazalo je da se mnogo bolje od očekivanog snalazi u povelikom SUV-u čija masa u opterećenom izdanju stiže do 1.900 kilograma. Živahan i oslobođen od vibracija, mali lagani motor nosi dio zasluga i u anuliranju podupravljanja automobila u zavojima, ali s obzirom da je mekše ovješen Grandland okrenut prema udobnosti putnika i nema sportskih aspiracija, u ovom okruženju bitnija je izuzetno niska prosječna potrošnja koja je na otvorenim magistralnim cestama jedva prelazila pet litara na 100 kilometara. Nakon kilometara u gradskim uslovima i na autocesti (koja nije prijatelj karoserijama SUV-ova) prosječna potrošnja nije prelazila sedam litara.

Znamo/priznajemo da je popularnost automatskih mjenjača sve veća i da mnogi proizvođači zbog toga dižu ruke od ručnih mjenjača, ali zbog onih koji i dalje ne vole dvije papučice u konkretnom slučaju vrijedi spomenuti i precizne hodove ručice 6-stepenog mjenjača koja iz jednog u drugi stepen prijenosa ide bez suvišnog zvuka i zapinjanja.

Iako bi naziv automobila mogao asocirati na daleka prostranstva i neistražene krajeve gdje nema ni naznaka od kakve-takve ceste, ne treba računati da je Opelov trenutno najveći podignuti model spreman za zahtjevnije „off-road“ avanture. Bez pogona preko obje osovine za koji smo ranije spomenuli da se nudi samo u snažnijoj hibridnoj verziji, na gumama koje su namijenjene asfaltu, Grandland će kao i svi ostali podignuti (i nepodignuti) automobili s prednjim pogonom izgubiti bitku na strmim i izrazito klizavim podlogama. Tješi da je rastojanje između podnice i tla dovoljno za manje brige na eventualnim makadamskim dionicama prema vikendicama, izletištima...

Foto: E. L./Klix.ba
Foto: E. L./Klix.ba

Uz činjenicu da mnogi estetski hirurški zahvati (u svijetu automobila, ali i osoba...pretežno nježnijeg pola) završe s lošim rezultatom, zbog uspješno urađenog posla u Opelu računaju da bi sada mogli ukrasti i pojedine potencijalne kupce SUV-ova iz C segmenta koji su rodbinske modele Peugeota (3008) i Citroëna (C5 Aircross) stavljali ispred prvog izdanja Grandlanda koji je, realno, bio favorit samo ljubiteljima Opela. Opravdano. Tamna strana priče? Ni u Rüsselsheimu se nisu mogli oduprijeti sveopštem povećanju cijena, pa za redizajnirani Grandland sada treba izdvojiti znatno više u odnosu na slično motorizovanu i specifiranu verziju koja se nudila prije nekoliko godina. Svijetla strana? Konkurentan je u poređenju s ostatkom evropskog klasnog društva.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Opel Grandland Business Elegance 1.2 Turbo S/S

  • Cijena osnovnog modela (Grandland GL 1.2 Turbo): 52.753 KM

  • Cijena testnog modela: 64.808 KM

  • Motor: Trocilindarski, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.199 ccm, DOHC, direktno ubrizgavanje, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 96 kW – 130 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 230 Nm pri 1.750 obr/min.

  • Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine (2WD). 6-stepeni ručni mjenjač s dva kvačila. 18-inčne aluminijske felge, gume 225/55 R18 102V (Michelin Primacy 4).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 10,1 s. Najveća brzina – 188 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 6,6 l/100 km. Najniža izmjerena potrošnja na testu – 5,1 l/100 km. Tvornički deklarisana prosječna potrošnja (WLTP) – 6,2 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 53 l. Prosječna emisija CO² – 139 g/km.

  • Dimenzije: Dužina – 4.477 mm. Širina – 1.856 mm. Visina – 1.609 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.675 mm. Zapremina prtljažnika – od 514 do 1.652 litara. Masa praznog vozila – 1.356 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 1.900 kg.

  • Serijska oprema: Opel Grandland Business Elegance 1.2 Turbo

  • Dodatna oprema na testnom automobilu: Boja Quartz siva – 1.056 KM, ručno podešavanje suvozačkog sjedišta u osam pravaca – 626 KM, zimski paket 1 (grijanje prednjih sjedišta, grijanje upravljača, grijano vjetrobransko staklo, zadnja sjedišta s preklopivim i djeljivim naslonom te centralnim naslonom za ruku) – 1.134 KM.

  • Garancija: Četiri godine ili 120.000 km.