Auto testovi
41

Testirali smo novu Škodu Fabiju: Novi format za napad na vrh klase

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Neki modeli su jednostavno uspješniji i važniji od drugih, a kada stigne nova generacija Fabije to uvijek privlači pažnju, kako tržišta tako i konkurencije. Četvrta generacija Škodinog kompakta u B segmentu skoro izlazi iz okvira klase i donosi raskoš u ponudi prostora. Provjerili smo jesu li joj to jedine vrline.
Prva generacija Fabije stigla je sada već davne 1999. godine i napravila je veliki i konkretan zaokret ove marke kako u dizajnerskom smislu tako i u jedinstvenoj kombinaciji praktičnosti i ponudi uloženog i dobivenog koji su kroz godine i generacije svih ostalih modela postali zaštitni znak marke iz Mlade Boleslave. Zadnja generacija Fabije ide korak dalje, te za razliku od bestsellera u klasi i dalje igra na kartu jednostavnog i smirenog dizajna ali i raskošnih proporcija.

Kako to u Škodi i obično rade, njihovi modeli su veći i prostraniji od ostalih modela iz Volkswagen grupacije sa kojima dijele platformu i tehnologiju, pa izuzetak nije ni nova Fabia koja je čak 5 centimetara duža od bratskog Volkswagen Pola. Uz pravilne forme karoserije otvoreno se nameće kao najprostraniji i najpraktičniji model u segmentu.

Istina, zanimljivo je ako posmatramo zadnjih 10-ak godina da Fabia jeste uspješan model, pogotovo na našem tržištu, ali u Evropi ipak vrh prodaje kontiniuirano u ovoj klasi drže Clio ili 208, pa je uz "Simply Clever" filozofiju i praktičnost ovaj put Fabia morala ponuditi i privlačniji dizajn. Tako nova Fabia nastavlja trenutni Škodini dizajnerski jezik i izgleda vrlo dinamično uz oštre linije i izražena prednja i zadnja svjetla s LED tehnologijom. Sofisticirani detalji, kao što su aerodinamički optimizovani točkovi i aktivno podesivi poklopci za hlađenje u donjem ulazu vazduha prednjeg branika, omogućili su i minimalan otpor zraka od samo Cd 0,28, što je ujedno i novi rekord u ovom segmentu. Primjetno emotivniji izgled nove Fabije rezultat je novih dinamičkih proporcija, ali i izraženih linija na karoseriji kao što su one na poklopcu motora ili poput malih detalja na prednjim vratima koji stiliziraju karakterističan trokut češke zastave.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

U segmentu koji je jedan od najvećih i najpopularnijih u Evropi važno je imati uspješan i prihvaćen model, a u ovoj generaciji više nego ikada prije Fabia igra na istu kartu koju igra i Octavia već generacijama. Sa nikada raskošnijim dimenzijama Fabia polako izlazi iz proporcija B segmenta, ali zato ima i dostojnu ponudu prostora.

Tako uz prednja sjedišta podešena za ugodan smještaj vozača i suvozača visine nekih 1,85 metara na zadnjim sjedištima ostaje dovoljno mjesta za ugodno sjedenje putnika visine do 1,9 metara kojima ostaje dovoljno mjesta i za glavu i za noge. To je zaista rijetkost u ovom segmentu, a Fabia je definitivno jedinstvena i samim pristupom na zadnja sjedišta. Zahvaljujući velikoj i pravilno oblikovanoj karoseriji zadnja vrata su velika i visoka, te je ulazak nazad vrlo lagan i ugodan.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Uz prostor u kabini Fabia nudi i nadprosječnu zapreminu u prtljažnom prostoru. Istina, fabričke specifikacije govore da prtljažnik ima čak 380 litara zapremine, što je identična vrijednost Golfu sedme i osme generacije. Slično kao i neki drugi modeli u ovom segmentu, npr Renault za Clio tvrdi da prima čak 391 litar, tako je i Škoda ovdje objavila maksimalnu moguću zapreminu gdje se mjeri doslovno svako udubljenje ili prostor prtljažnika koji u praksi nisu upotrebljivi. Ipak, vlasnici nove Fabije mogu računati na nekih 310 do 350 litara upotrebljive zapremine, što uz pravilne stranice prtljažnika i veliki otvor daje izuzetno veliku upotrebljivost i mogućnost da Fabia bude i jedini porodični auto. Barem za one koji se nisu previše razmazili SUV-ovima i limuzinama sa prtljažnicima od preko 500 litara zapremine.

Fabia se i vozi kao velika braća

Uz veće i raskošnije dimenzije Škoda je sa novom Fabije možda najveći napredak napravila i po pitanju uređenja unutrašnjosti. Naravno, dosta toga zavisi od doplatnih opcija i nivoa opreme, ali činjenica je da Fabia nije nikada bila ugodnija i kvalitetija. Kvalitetni i mekani materijali, uz umetke od tkanine na armaturnoj ploči dostojni su većih i skupljih materijala, a sama ergonomija i vozačko okruženje vrlo su slični onima u Škodi Scali, što je svakako pozitivno i nije za zamjerku.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ponuda motora za Fabiju sada se sastoji od četiri benzinca, pa dok će MPI od 80 KS biti dovoljan za one koji neće izlaziti van grada, optimalnu opciju predstavlja moderni elastični TSI zapremine jednog litra i u verzijama od 95 ili 110 KS kao u testnom modelu. Ako i dalje postoji skeptičnost prema malim turbobenzincima, ovdje zaista nema mjesta za to, jer Fabija je teška samo 1,1 tonu, a uvjerili smo se da se ovaj motor odlično snalazi i u većim i težim modelima.

Mala ukupna masa i izvrsne performanse motora uz brzi DSG mjenjač sa dva kvačila ovako pogonjenu Fabiju čine vrlo zabavnom i poletnom, pa smo većinu vremena bili uvjereni da Škoda, to jeste Volkswagen, ovaj motor deklarišu na 110 KS ali da na radilici ima barem 10-ak "konja" više. U svakom slučaju Fabia sa ovim motorom predstavlja odličan izbor, te uz vrlo dobre performanse može i biti vrlo štedljiva. Tako smo zabilježili najnižu potrošnju ispod 5 litara na 100 kilometara, dok je prosjek testa stao na 6,7 litara, uglavnom uz nešto više gradske vožnje.

Odlične performanse motora prati i ovjes, mada ne treba imati velika očekivanja jer ipak je naglasak na udobnosti. Uz točkove prečnika od 16 inča i gume visokog profila Fabia je vrlo ugodna i na lošim cestama, s tim da bismo voljeli da je zadnji ovjes bolje zvučno izolovan. Također, Fabia vrlo dobro reaguje na ulazne informacije sa upravljača i može se vrlo precizno upravljati kroz zavoje, dok bi to idealno bilo sa malo više povratnih informacija sa za vozača. Blago primjetno podupravljanje i "komunikativniji" upravljač lako bi se riješili širim gumama nižeg boćnog profila, ali to naravno zavisi od želja vozača. U svakom slučaju čini nam se da je ovo prva Fabia bez RS značke sa kojom smo se ovako dobro zabavili i zaigrali iza upravljača.

Novo vrijeme i nove cijene

Da budemo potpuno jasni i iskreni, svi kvaliteti i prednosti Fabije u prethodnim generacijama koji su nagrađeni velikom popularnosti na našem tržištu bili su samo jedan od njenih pluseva, a najveći je svakako bila njena cjenovna pristupačnost. Uz novu generaciju modela i nove uslove na lokalnom i globalnom tržištu došlo je do neminovnog skoka cijena u svim klasama, pa tako i u ovoj. Ne tako davno mogli ste kupiti auto ove klase za nekih 18-19 hiljada maraka, ali na žalost to više nije slučaj jer sada za te novce teško da ćete kupiti i nov supermini A segmenta.

Ono što ide na ruku Fabiji i u ovim novim i skupim vremenima je činjenica da i dalje ostaje jedna od najpovoljnijih kupovina u klasi. Naravno, ne trebamo naglašavati da za to kao mjerilo ne trebamo uzimati testni model koji je uz sve silne opcije dostigao iznos od preko 46 hiljada maraka.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Naime, Škoda Fabia kod nas starta sa 26 hiljada maraka za osnovni model, dok većina konkurencije za slične bazne modele traži 4 do 6 hiljada maraka više. Barem je tako dok pišemo ovaj test, tako da je Fabia i dalje ostala jedna od najpovoljnijih ponuda u klasi iako taj iznos više nije tako povoljan našem prosječnom kupcu ovakvog automobila.

Ono što je utjeha, da barem sada Fabia većini kupaca može služiti i kao gradski ali i kao jedini auto u porodici koji je u stanju sasvim ugodno prevesti porodicu i na neki duži put, a ako u budžetu ostane mjesta za brojne estetske i komforne dodatke onda ćete u rukama imati zaista potpun i svestran auto koji može i privući poglede.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Škoda FABIA Style 1.0 TSI DSG7

  • Cijena osnovnog modela: 26.237 KM

  • Cijena testnog modela: 46.869 KM

  • Motor: smješten naprijed poprečno, tri cilindra, četiri ventila po cilindru, turbobenzinski. Radna zapremina 999 ccm. Najveća snaga 110 KS pri 5.500 okr/min. Najveći obrtni moment 200 Nm od 2.000 do 3.000 okr/min.

  • Prijenos snage: Motor pogoni prednje točkove, 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila (DSG). Felge prečnika 16 inča, gume 195/55 R16.

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,6 s. Maksimalna brzina - 205 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 6,7 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva WLTP: 5,2 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 40 l. Prosječna emisija CO2 - WLTP - 128 g/km. Euro 6 AP.

  • Dimenzije: Dužina – 4.108 mm. Širina - 1.780 mm. Visina - 1.459 mm. Međuosovinski razmak - 2.564 mm. Zapremina prtljažnika - od 380 do 1.190 litara. Masa praznog vozila – 1.165 kg.

  • Serijska oprema: Škoda FABIA Style

  • Dodatna oprema na testnom automobilu: Preklopiva stražnja klupa + naslon za ruku, elektro podesivi, preklopivi i grijani retrovizori u boji karoserije + samozatamnjujući kod vozača, parking senzori naprijed i nazad, LED zadnja svjetla, Bluetooth opcija + bežično punjenje mobilnog uređaja LTE, Virtual COCKPIT, Smart Link funkcija (bežična za Apple uređaje), produžena garancija 4. godine ili 120.000 km, NUBA COPPER tekstil, izbor načina vožnje, automatski klima uređaj - CLIMATRONIC + senzor vlage, alu točkovi PROXIMA AERO crni 16" + SUPER ROWI gume, rezervni točak + alat (za točkove dimenzija 16", 17", 18"), Bi-LED prednja svjetla + dnevna LED svjetla sa korner funkcijom, 3-kraki sportski MUFU kožni upravljač + ručica mjenjača + ručica ručne kočnice presvučeni kožom + DSG upravljanje na upravljaču, AMUNDSEN navigacioni uređaj+Bluetooth+Apple+Zvučni paket, senzor za svjetla i kišu + COMING i LEAVING home + samozatamnjujuće unutrašnje ogledalo, COLOR CONCEPT u crnoj boji, Interni kod, Remote Access + Infotainment Online 1 godina.

  • Garancija: 5 godina ili 150.000 pređenih kilometara.