Auto testovi
147

Testirali smo novi Renault Captur: Opravdan pretendent za evropski tron

E. T.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Rano je za analiziranje prodajnih rezultata, ali smo uvjereni da će nakon ostvarenog uspjeha istoimenog prethodnika i Captur nove (druge) generacije biti lider među crossoverima iz B segmenta i apsolutni bestseller. S razlogom!
Nakon predstavljanja Captura druge generacije u Boulogne-Billancourtu su svima jasno stavili do znanja da u segmentu crossovera B segmenta žele zadržati lidersku poziciju u Evropi. Izjava koja se vjerovatno nije svidjela čelnicima automobilskih grupacija Volkswagen i PSA, ali se uopšte ne čini nerealnom, jer se u Renaultu definitivno ne kockaju s modelima Clio i Captur koji u kasu francuske državne kompanije donose najviše novca.

Nedugo nakon predstavljanja Clia pete generacije na scenu je stigla i njegova crossover izvedenica Captur i koliko god novi Clio bio dobar proizvod, baš kao i u slučaju prethodnih generacija oba modela, i ovaj put svima koji su spremni za kupovinu Clia sugerišemo da za neznatno veći iznos novca kući ipak odu s dvobojnim Capturom...jer je prostraniji i svestraniji.

S novom generacijom Captura čijoj skladnoj dvovolumenskoj karoseriji koja je "oplemenjena“ efikasnim LED svjetlima vanjštinom u ovom trenutku može parirati jedino novi Peugeot 2008 stiže dobro izolovana, ergonomična, opremljena i naglašeno prostrana kabina obložena kvalitetnim materijalima u kojoj će se po mnogim rješenjima i detaljima vidjeti jasno srodstvo s aktuelnim Cliom, ali je suštinska razlika (i razlog za spomenuto dodatno izdvajanje) ponuda prostora koju će ponajbolje osjetiti putnici na uzdužno pomičnim zadnjim sjedištima.

Sviđa nam se: praktična i prostrana unutrašnjost, klizna zadnja sjedišta, zapremina prtljažnika, performanse motora, potrošnja goriva, mogućnost personalizacije...

Rezultat svega: Iza naglašeno visokog vozača koji je optimalno podesio svoje sjedište može sjesti jednako visok putnik koji će imati dovoljno mjesta i u predjelu nogu i u predjelu glave, a zapremina prtljažnika i u tom slučaju bit će sasvim dovoljna za potrebe većine porodica. Skoro pa nestvarno za automobil čija ukupna dužina iznosi 4,23 metra. Da, spomenutom visokom vozaču bilo bi još ugodnije kada bi sjedio nešto niže, ali dobro...

Renault Captur iz drugog ugla by: Maja Miralem

Nakon prvog Captura koji je savršeno odgovarao mojim potrebama vožnje u gradu i van njega, mislila sam da mi ništa bolje neće biti potrebno niti da me pretjerano može impresionirati. Međutim, već nakon prve vožnje shvatila sam da je novi Captur znatno veći, širi i samim tim komotniji.

Maja Miralem uz svoj novi Renault Captur (Foto: E. Z./Klix.ba)
Maja Miralem uz svoj novi Renault Captur (Foto: E. Z./Klix.ba)

S obzirom na to da sam u konstantnom pokretu, kako privatno tako i poslovno, veličina prtljažnika mi je itekako važna i to je još jedna od stavki koja me oduševila već na prvi pogled. Sada, kada i moj sin ima sve veće potrebe u smislu prevoženja svih njegovih "skalamerija", veći gepek novog Captura je ono sto mi je vrlo važno.

Nakon prethodnog Captura i zaista fenomenalne unutrašnjosti pitala sam se šta jos bolje mogu izmisliti? A mogu! I jesu! Izuzetno lijep dizajn, sklad boja, lebdeća konzola automatskog mjenjača, multimedijski sustav sa velikim zaslonom na dodir, bežično punjenje telefona i ono sto mi je ipak najvažnije je udobnost sjedišta koja su uzdignuta i za koje imate osjećaj kao da vas grle.

S najboljim paketom opreme (Edition One) stiže skoro sve s čim se danas mogu pohvaliti odlično opremljeni automobili (pogledati listu standardne opreme), pa se u kombinaciji s izrazito udobnim sjedištima koja su obložena kombinacijom kože i tkanine s novim Capturom bez zamora može putovati veoma dugo i veoma daleko što je, ne tako davno, bila privilegija mnogo većih i skupljih automobila. Među zanimljivim detaljima ističe se adaptivna digitalna instrumentna tabla i 9,3-inčni centralni display za upravljanje multimedijalnim sistemom.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Za niske troškove puta brine provjeren i veoma uglađen 1,5-litarski četverocilindarski turbodizelski motor koji u svom posljednjem snažnijem izdanju raspolaže sa 115 KS i ugodnih 260 Nm najvećeg obrtnog momenta, što osigurava solidna međuubrzanja. Za prijenos snage na prednju osovinu u našem slučaju bio je zadužen 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila (EDC), što je divna vijest za potencijalne kupce koji u vožnji ne žele da koriste lijevu nogu, a istovremeno od mjenjača ne očekuju da „čita“ njihove želje onako kako to rade automatski mjenjači koje u svoje automobile ugrađuje Porsche, AMG, Ferrari...

Ne sviđa nam se: nedostatak verzije s pogonom preko obje osovine

Snažniji turbodizelski Captur može se dobiti i u kombinaciji s ručnim 6-stepenim mjenjačem, a koristeći radni program „Eco“ i sistem „Stop&Start“ (u gradskim uslovima) prosječna potrošnja goriva na kraju svega iznosila je 4,3 litara na 100 pređenih kilometara. Najniža ostvarena potrošnja na neopterećenoj otvorenoj cesti (pri brzinama koje nisu prelazile 90 km/h) bila je ispod četiri litra, pa je jasno da Captur čiji rezervoar prima 46 litara između dva sipanja goriva može ostvariti zaista zavidnu autonomiju.

Postavljen na evidentno čvršćem ovjesu u odnosu na prethodnu generaciju novi Captur manje se naginje u zavojima i bespogovorno slijedi zadanu putanju. Iznenađenja nije bilo ni prilikom pretjerivanja, a doprinos svemu dao je i prilično precizan upravljački sistem. I eto razloga da pomislimo kako bi i Renault uz asistenciju odjela Renault Sport mogao krenuti stopama pojedinih njemačkih automobilskih kompanija koje u svojoj ponudi uveliko imaju i SUV/crossover modele s oznakama i performansama koje se inače vežu uz sportske automobile. Zaboravimo li na vijuganje, krutost ovjesa na neravnom i naboranom asfaltu donekle negativno utiče na udobnost putnika.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

U Renaultu i dalje ne razmišljaju o B crossoveru s pogonom preko obje osovine. Šteta, jer Captur uopšte nije od onih koji se neprijatno osjećaju na neasfaltiranim podlogama, čemu pored ovjesa i guma s dovoljno visokim profilom svakako doprinosi i odlično rastojanje podnice od tla. Pogon na obje osovine bio bi odlična pomoć na strmim klizavim dionicama, ali onda smo shvatili da bi (ovakav kakav je sada) Captur s integralnim pogonom Renaultov nešto veći SUV model Kadjar mogao učiniti potpuno besmislenom kupovinom.

Da, ponuda zanimljivih crossovera B segmenta sve je veća, ali lijep, udoban i funkcionalan „Clio na kvadrat“ (definitivno) svrstavamo među naše favorite. S turbodizelskim ili turbobenzinskim motorom, svejedno je.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Renault Captur Edition One Blue dCi 115 EDC Cijena osnovnog dizelskog modela (Captur Zen Blue dCi 95): 33.000 KM Cijena testnog modela: 43.100 KM

Motor: smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 8 ventila, dizelski, turbopunjač, međuhladnjak, „common-rail“ ubrizgavanje goriva. Radna zapremina 1.461 ccm. Maksimalna snaga 85 kW - 115 KS pri 3.750 obr/min. Maksimalni obrtni moment 260 Nm pri 2.000 obr/min.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila (EDC). Aluminijske felge prečnika 17 inča, gume 215/60 R17 96H (Continental EcoContact6).

Ovjes: naprijed Mac-Pherson i stabilizator, nazad elastična osovina sa spiralnim oprugama.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h - 11 s. Maksimalna brzina - 186 km/h. Prosječna potrošnja na testu - 4,3 l/100 km. Tvornička deklarisana potrošnja goriva: u gradu 4,4 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,9 l/100 km, kombinovano 4,1 l/100 km. Zapremina rezervoara - 46 l. Prosječna emisija CO2 108-111 g/km. Euro 6d.

Dimenzije: Dužina - 4.227 mm. Širina - 1.797 mm. Visina - 1.585 mm. Međuosovinski razmak - 2.639 mm. Prtljažnik od 422 l klupa nazad, 536 l klupa naprijed, do 1.275 litara sa preklopljenim sjedištima. Masa praznog vozila - 1.442 kg. Nosivost - 435 kg.

Serijska oprema: ABS, ESP, ASR, AFU, automatska parkirna kočnica s funkcijom „AutoHold“, LKA (sistem za održavanje vozila u voznoj traci), LDW (sistem upozorenja na promjenu vozne trake), automatsko kočenje u nuždi s prepoznavanjem pješaka, upozorenje na sigurnosni razmak, sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova, sistem za pomoć prilikom parkiranja naprijed i nazad s kamerom za vožnju unazad, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci i zavjese, po visini podesivi sigurnosni pojasevi na prednjim sjedištima, mogućnost isključenja suvozačkog zračnog jastuka, upozorenje za nezakopčane prednje i zadnje sigurnosne pojaseve, ISOFIX, prednji i zadnji nasloni za glavu podesivi po visini, sistem za poziv u nuždi (SOS), sistem za nadzor pritiska u gumama, automatsko uključivanje svjetala i brisača, automatsko uključivanje dugih svjetala, putni kompjuter, regulator i limitator brzine, sistem „Start&Stop“ i radni program „Eco“, LED prednja i zadnja svjetla, LED dnevna svjetla, LED osvjetljenje u kabini, po visini podesivo vozačko i suvozačko sjedište, presvlake u kombinaciji crna koža i temnosiva tkanina, kožom obložen upravljač i ručica mjenjača, elektropodesivi i grijani vanjski retrovizori s osvjetljenjem u kućištima u boji krova, samozatamnjujući unutrašnji retrovizor, elektropokretani prednji i zadnji prozori s impulsnom funkcijom, kartica Renault „Free Hands“ djeljiva zadnja klupa u omjeru 1/3 - 2/3, tonirana stakla, dodatno zatamnjena zadnja stakla, tamna unutrašnjost, automatski klima-uređaj, adaptivna digitalna instrumentna tabla, centralna konzola s osloncem za ruke, 9-inčni multimedijalni sistem s funkcijama navigacije (kartografija Evrope), MP3, Bluetooth, USB, WIFI, DAB i funkcijom povezivosti s aplikacijama Android Auto™ i Apple CarPlay™, sistem Multi-Sense® s tri radna programa, uzdužni krovni nosači, 17-inčne aluminijske felge Bahamas Diamante, komplet za popravak gume...

Opciona oprema na testnom automobilu: Dvobojna karoserija (metalik boja, posebna) - 1.100 KM.

Garancija: Pet godina ili 100.000 kilometara.