Auto testovi
79

Testirali smo novi Nissan Juke: Neobični pionir postao je ugledni veteran

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Prije deset godina Nissan je zaista žestoko prodrmao automobilski svijet. Juke je tada stigao kao kompaktni crossover kupeovske linije i vrlo neobičnog i originalnog dizajna. Iako su mnogi odmahivali glavom Juke se pokazao kao puni pogodak i mnogi su htjeli biti kao on. Sada je stigao novi Juke i isprobali smo dorađeni izviri recept.
Za auto koji je bio toliko neobičan i originalan očekivali biste moda da njegovo novo izdanje opet bude potpuno radikalno i neviđeno. Ipak, Juke se pokazao kao uspješan koncept, a takve ne treba mijenjati puno. Nissan je pristupio doradi i evoluciji originala i drago nam je da je tako.

Početkom 2011. godine kada smo izglasali Nissan Juke za auto godine u BiH mnogi su bili u nevjerici. U Bosni i Hercegovini koja je naklonjena razumnim, klasičnim i pristupačnim automobilima Nissan Juke je bio kao neki futuristički koncept koji se nekim čudom našao u cjenovnicima. Ipak, uz svu originalnost i neobičnost bio je to dobar, praktičan i zabavan auto. Dovoljno za titulu.

Da nismo bili jedini koji su to vidjeli pokazalo je vrijeme i prodajni rezultati, pa je Juke u periodu od 2010. godine do 2019. godine prodan u 837.782 primjeraka, gdje je u najboljim godinama prodavano i preko 100 hiljada primjeraka godišnje. Eksperiment je očito uspio, pa je Nissan uz megauspješni Qashqai napravio još jedan bestseller.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Zato su za novi Juke u Nissanu zadržali osnovnu ideju i promišljeno je doradili. Najprepoznatljiviji element, veliko prednje svjetlo, i dalje je tu ali sada je tu LED tehnologija i grafika u obliku slova Y. Velika maska koja prekriva gotovo cijeli prednji dio je u skladu sa novim dizajnom Nissana i kao odličan nastavak te maske uklopljeno je dugačko LED dnevno svjetlo koje se proteže do blatobrana. Jednako prepoznatljiva je i silueta, sa predimenzioniranim blatobranima, malim prozorima i zakošenom linijom krova koja jasno podsjeća na supersportski GT-R. Najveća novost je zadnji dio sa potpuno novim svjetlima koja su također oštrih oblika te se odlično uklapaju u poklopac prtljažnika koji je oblikovan tako da njegov "rep" izgleda kao aerodinamički dio.

Sviđa nam se: vozne osobine, performanse motora, ponuda prostora, potrošnja goriva, audio sistem...

Unutra je napravljen zaista veliki napredak, iako to u velikoj mjeri zavisi i od konfiguracije i opreme koju odaberete. U slučaju bogatijih paketa opreme gdje je armaturna ploča obložena kožom ili alcantarom na prvi pogled uređenje je dostojno nekog supersportskog automobila. Mali okrugli otvori za zrak, centralni tunel sa izdignutom ručicom mjenjača, sportski upravljač i odlična pozicija iza upravljača čine da lako zaboravite da ste ipak u jednom gradskom crossoveru.

Juke je unutra sada zaista ugodan auto koji obiluje kvalitetnim materijalima i dobrom izradom. Istina, tu i tamo smo primijetili poneki dio obloga koji bi mogao biti bolje uklopljen i tu je bio i jedan "cvrčak" iz zadnjih obloga blatobrana koji nam se vješto skrivao, ali generalno Juke daje ugođaj solidnog i kvalitetnog automobila. Pogotovo u višim paketima opreme.

Posebno nam se sviđa vozačko okruženje koje je u osnovi klasično sa preglednim analognim instrumentima i dovoljno velikim i modernim infotainmentom iznad centralne konzole. Sve je na dohvat ruke i logično raspoređeno, a od velike pomoći je i 360 Around View Monitor sa kamerama na svakoj strani. Zbog samog oblika karoserije i malih stakala nepreglednost je boljka Jukea i u ovoj generaciji, s tim da to vozaču sada nije toliki problem uz ovako efikasan sistem nadzora okoline automobila. Istina rezolucija kamera mogla bi biti bolja, ali ipak ovaj sistem olakšava svakodnevicu.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Od tehnoloških poslastica najviše nam je pažnje privukao Bose audio sistem. Uz originalno dizajnirane zvučnike koji u obliku slušalica stoje u naslonima za glavu na prednjim sjedištima možete biti sigurni da Juke pruža pravu audiofilsku zabavu. Čisti i jasni tonovi dodatno se ističu zbog ovakve pozicije zvučnika, pa mislimo da je ova doplata vrlo poželjna, jednako kao dizajnerski detalj ali i za sve ljubitelje dobrog zvuka.

Ne sviđa nam se: preglednost, završna obrada obloga na zadnjim panelima, efikasnost ventilacijskih otvora, nedostatak centralne ventilacije za zadnja sjedišta...

Možda najveći napredak Juke je donio u pogledu ponude prostora. Činjenica je da je prethodnik bio izbor kupaca koji su željeli kompaktni gradski auto za jednu ili dvije osobe, dok ga porodični kupci uglavnom nisu ni razmatrali. Ovaj put je drugačije. Juke je sada na platformi i osnovi novog Renaulta Captur, koji je također porastao i postao punopravan porodični auto. U praksi to znači da sada u Juke na zadnjim sjedištima ima mjesta za noge i glave više nego što smo očekivali, te se možete lako smjestiti i za duga putovanja. Napominjemo, mala bočna stakla i dalje stvaraju osjećaj skučenosti i djeca neće biti oduševljena skromnim pogledom kroz njih.

Također, faktor upotrebljivosti znatno je povećan i većim prtljažnikom koji sada ima 422 litra, veliki otvor i dvostruko dno. Po tom pitanju Juke će lako nadmašiti i većinu kompakta iz C segmenta. Definitivno sada i kupci takvih automobila mogu gledati Juke i slične crossovere nove generacije kao potpunu, originalnu i prije svega praktičnu alternativu.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Za sada je novi Juke dostupan samo sa trocilindrskim turbobenzinskim motorom zapremine nepunog litra u verziji sa 117 KS i u izbor ručnog mjenjača ili automatskog sa dvostrukim kvačilom. Priznajemo da smo bili skeptični kada smo ugledali Juke sa najboljim paketom opreme i velikim 19-inčnim felgama obuvenim u UHP Goodyear gume. Ovakav motor ne zvuči kao logičan spoj sa time.

Ipak, lagana i moderna platforma i ukupna masa od samo 1,2 tone uz obrtni moment 180 Nm čine da u praksi Juke sasvim solidno ubrzava i može biti dovoljno okretan kako u gradu tako i na otvorenoj cesti. Daha mu ne nedostaje ni pri višim brzinama, s tim da tada buka i potrošnja postaju nešto primjetniji. Činjenica da lagodnoj vožnji sa ovim motorom u velikoj mjeri pomaže i odlično proračunat DCT mjenjač. Osim par trzaja koje ponekad pokaže prilikom parkiranja i pokretanja radi vrlo dobro i uglađeno, te zaista čini odličan par sa malenim turbobenzincem.

Uz elastičnu vožnju Juke sa ovim motorom nam je trošio u prosjeku oko 5,5 litara benzina, te je još jedan od onih modernih benzinaca koji čini dizelaše slične snage potpuno besmislenim. Može čak i ekonomičnije od toga, ali uz neka odricanja u vožnji.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Juke nas pozitivno iznenadio i u vožnji jer smo bili vrlo skeptični kako će se sa ovako velikim točkovima i gumama niskog profila ponašati na lošim cestama. Ipak, ovjes i amortizeri su odlično podešeni te Juke i na grubim neravninama ostaje staložen i ugodan što je zaista pohvalno za auto ove klase uz činjenicu da nema podesive nego standardne amortizere. Najbolje od svega u zavojima je Juke zaista talentovan, a zasloga tome ide i na račun laganog i malog motora u "nosu" automobila. Zbog toga Juke praktično ne poznaje podupravljanje a uz ozbiljne sportske gume kojima dođe opremljen u Tekna verziji nivo prianjanja u zavojima je više nego impresivan za ovakav auto.

Pri konfiguraciji Jukea treba biti promišljen, pa iako osnovni već ima dovoljno opreme činjenica je da je Juke i dalje šminkerski auto i treba ipak posegnuti za srednjim ili idealno za Tekna paketom opreme. Da napomenemo, bili audiofil ili ne nećete požaliti zbog doplate za Bose audio sistem. Jasno, kada se zaigrate sa opremom cijena može biti prilično visoka za auto ove klase, ali sa startom od 34 hiljade maraka za osnovni model imate opcije i načine da Juke napravite prilično razumnom kupovinom.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Nissan Juke DIG-T 117 DCT Tekna Cijena osnovnog modela: 34.000 KM Cijena testiranog modela sa opcijama: 46.300 KM - Nissan Guma M

Motor: 3-cilindrični, 4-taktni, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 999 ccm, direktno ubrizgavanje goriva u cilindre, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 117 KS pri 5.250 obr/min. Najveći obrtni moment 180 Nm pri 1.750 obr/min.

Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, 7-stepeni automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom, gume dimenzija 225/45 R19.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 11,1 s. Maksimalna brzina - 180 km/h. Potrošnja goriva na testu: od 5,8 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u mješovitim uslovima: 5,1 (NEDC BT). Prosječna emisija CO2: 116 g/km.

Dimenzije: Dužina - 4.210 mm, širina - 1.800 mm, visina - 1.595 mm. Međuosovinski razmak - 2.636 mm. Zapremina prtljažnika od 422 do 1.305 litara. Masa praznog automobila - 1.207 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 50 litara.

Serijska oprema testnog automobila: rezervni točak, hromirane unutarnje ručice na vratima, Unutarnje podno osvjetljenje sprijeda i straga, osvjetljenje u prtljažniku, pretinac za odlaganje čaša na centralnoj konzoli, pretinac za odlaganje boca u prednjim i zadnjim vratima, djeljiv preklopiv naslon zadnje klupe (60:40), ProPILOT1 sa idućim funkcionalnostima: Lane Keep Assist - zadržavanje vozila u voznom traku, Intelligent Cruise Control - adaptivni tempomat, Traffic Jam Pilot-automatsko zaustavljanje i pokretanje vozila u gužvi (samo uz DCT), Blind Spot Intervention - sistem za nadzor i intervenciju za vozila u mrtvom kutu, Rear Cross-Traffic Alert - upozorenje na nadolazeći promet straga, Intelligent Driver Alertness - sistem prepoznavanja umora vozača, ISOFIX na suvozačevom sjedalu, 19" alu naplatci, Sjedala presvučena kombinacijom eko koža/tkanina, "Follow me home" svjetlo, grijana sjedala, navigacija Nissan Connect, 8" taktilni ekran, 360° Around View Monitor (sistem kamera za parkiranje) sa prednjim i zadnjim senzorima, prekidač funkcije ProPILOT na upravljaču, Multimedijski sustav s 8" dodirnim zaslonom u boji, Apple Car Play + Google Android Auto, kamera za pomoć pri vožnji unatrag, ručice za promjenu brzina na upravljaču (DCT), tvrdo pokrivalo prtljažnika, LED prednja i stražnja svjetla, LED dnevna i LED stražnja svjetla za maglu, STOP/START sustav rada motora, Tempomat i limitator brzine, automatsko kočenje u hitnom slučaju s prepoznavanja pješaka i biciklista, Inteligentno upozorenje na izlazak iz voznog traka NissanConnect Services - aplikacija + usluge, automatsko upravljanje dugim svjetlima, automatski klima uređaj, prepoznavanje prometnih znakova povezano sa tempomatom, inteligentni ključ - sustav otključavanja vozila i pokretanja motora, automatsko uključivanje svih pokazivača smjera kod naglog kočenja, putno računalo s TFT 7" ekranom u boji, sigurnosni prednji i bočni zračni jastuci, elektronička ručna kočnica s funkcijom, Auto Hold, sigurnosne zračne zavjese, naslon za ruku, po visini podesivi sigurnosni pojasevi, kožom presvučen upravljač, ISOFIX + gornji remen, kožom presvučena ručica mjenjača, mjerač tlaka u gumama, sjedala presvučena tkaninom s umetcima, ABS (Sustav protiv blokiranja kotača), USB priključak nazad (2,4A), EBD (Elektronički regulator kočione sile), ambijentalno osvjetljenje na vratima i oko konzole upravljača, NBAS (Pojačivač kočione sile u hitnom slučaju), Drive mode - tri načina vožnje - Standard, Eco i Sport, ESP (Elektronički nadzor stabilnosti vozila), džepovi na poleđini sjedala, Active Trace Control - Aktivni nadzor putanje, impulsno podizanje suvozačkog prozora, Active Ride Control - Aktivni nadzor udobnosti, sjenilo protiv sunca s osvijetljenim zrcalom (vozač i suvozač), pomoć na uzbrdici (Hill Start Assist), držač kartice na sjenilu, upozorenje za nezakopčani pojas sprijeda i straga, naslon za koljeno, samozatamnjujući unutarnji retrovizor, unutrašnjost 6 zvučnika, zadnji parking senzori...

Opcijska oprema na testnom automobilu: BOSE PERSONAL PLUS - audio sistem sa zvučnicima na naslonu za glavu vozača i suvozača - ukupno 8 zvučnika (BO) - 800 KM, dvobojna metalik boja - 1.300 KM.

Garancija: 5 godina ili 160.000 km