Auto testovi
33

Testirali smo Mazdu CX-3: Sportski tip među šminkerima

Piše: E.Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Nedugo nakon što je Mazda osvježila svoj kompaktni SUV imali smo priliku isprobati ga i provjeriti koliko je bolji. Srećom, sama esencija ovog izvrsnog SUV-a ostala je nepromijenjena. I dalje se izvrsno vozi i ostaje vjeran atmosferskim benzincima.

Mazda je sa CX-3 od samog početka napravila odličan posao, kako dizajnerski tako i tehnološki. Uopće gledano, Mazde su posljednjih generacija toliko dobro dizajnirane i tako dobro stare da jednostavno ne zahtijevaju radikalan redizajn, ako ikakav i trebaju. Tako su i novosti na CX-3 vrlo diskretne i teško ih je i primijetiti. Maska je sada još izraženija i elegantnija uz obilniju upotrebu hroma, što uz fenomenalnu Soul Crystal crvenu boju i nova LED zadnja svjetla daje nešto svježiji izgled ionako agresivnom i modernom kompaktnom crossoveru.

Zaista, same proporcije i oblik karoserije i dalje osvajaju naše simaptije, gdje nam se posebno ističe naglašen poklopac motora koji nije pratio monovolumensku liniju i stopio se sa vjetrobranom kao kod većine crossovera. Zbog ovoga i mišićavog zadnjeg dijela CX-3 i dalje izgleda agresivno i sportski kao nijedan njen konkurent.

Sviđa nam se: izgled karoserije, oprema, materijali u unutrašnjosti, sjedišta, ergonomija, ovjes, upravljivost...

Unutra je CX-3 dobila jednako umjerene novosti. Ipak, već pri prvom sjedanju možete osjetiti i primijetiti nešto bolje materijale i generalno bolji ugođaj, što je posebno lako uz vrlo bogat paket opreme Revolution. Taj prvi osjećaj boljeg uređenja vjerovatno ide na račun sjedišta koja su sada dobila ugodnije i bolje oblikovano punjenje pa sada mnogo bolje drže tijelo u zavojima, ali su i ugodna pri dužim vožnjama. Iako se to ne vidi, nova je i obloga krova, kao i zvučna izolacija koja je sada izdašnija, što je svakako podiglo utisak udobnosti i ukupni ugođaj boravka u kabini. Najbolje priznanje ovoj posvećenosti kvalitetu je činjenica da uprkos maloj kabini i osnovama Mazde 2 osvježeni CX-3 stvara ugođaj mnogo većih i skupljih automobila.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Uz osvježenje je Mazda CX-3 sada dobila i električnu parkirnu kočnicu, što je uz komfor korištenja koji sa sobom nosi ovaj sistem donijelo i bolju poziciju kontrola infotainmenta, ali i oslobodilo prostor za oslonac za ruke i mali pretinac ispod njega.

Ponuda prostora je ista kao i prije, a kako je osnova Mazda 2, onda putnici nazad i neće uživati u obilju prostora, pogotovo za noge. Naprijed je prostora sasvim dovoljno, dok će vozač biti zadovoljan pozicijom iza upravljača koja nije previsoka, za razliku od većine crossovera. Također, kokpit je minimalistički uređen s vrlo jednostavnim instrumentima, ali uz sasvim dovoljno moderan infotainment sistem i Head-up displej vozaču neće nedostajati informacija. Jedino što nam se čini suvišnim je pozicija utora za CD i USB medije koji su ispod kontrola klimatizacije zauzeli previše dragocjenog mjesta.

Ne sviđa nam se: cijena, ponuda prostora za noge putnika na zadnjim sjedištima, prelagan upravljač...

Ono što je bilo najvažnije kod CX-3 Mazda nije previše dirala, ali je ipak uspjela finesama dodatno popraviti. Vozne osobine su bile i prije na visokom nivou, a sada je uz nove opruge i amortizere, ali i prednju balans šipku dodoatno izbrusila svoj crossover dragulj. Uz to, dodatno su doradili i upravljački mehanizam, a vjerovali ili ne, to ćete primijetiti već nakon nekoliko kilometara iza upravljaca CX-3. U vrijeme bezosjećanih upravljača čiji električni servo sistemi ubijaju svaki osjećaj povezanosti s podlogom pravo je osvježenje upravljati ovako fino podešenim autom. Još kada je to povišeni crossover onda s razlogom treba Mazdi odati priznanje.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Mazdina tvrdoglavost i vjernost svojim postulatima gradnje automobila itekako nam se sviđa zbog činjenice da još uvijek nisu poklekli pred trendom modernih turbobenzinaca. Tako i dalje ponudu benzinaca čini dvolitreni atmosferac u verzijama sa 120 i 150 KS. Iako nema turbo, to ne znači da je zastario. Skyactiv tehnologija nam je u vožnji pokazala zašto Mazda ima našu podršku kada insisitraju na daljnjem razvoju i usavršavanju atmosferskih benzinaca.

Iako smo i ovaj put vozili slabiju verziju sa 120 KS mora se priznati da ostavlja utisak snažnijeg motora. Kako u kombinaciji s ovom snagom motora nije ponuđen pogon na sve točkove CX-3 je vrlo poletan i agilan te ako je vozač spreman da drži motor u gornjem radnom području može se održavati vrlo visok brzinski tempo.

Iznenađenje je i vrlo umjerena potrošnja goriva, koja uz uravnotežen tempo vožnje može biti u rasponu od 6 do 7 litara na 100 km. Naravno, kada CX-3 počnete puniti putnicima i prtljagom onda ovaj motor počne otkrivati svoje slabosti te upravo zbog toga mislimo da je snažnija verzija sa 150 KS idealna mjera, pogotovo jer uz taj motor sjajan ovjes i upravljački sklop mogu pokazati sve svoje talente.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Slično kao i ranije, jedina prava zamjerka kod CX-3 ide na račun cijene koja u najvećoj mjeri pati zbog činjenice da se Mazde proizvode u Japanu te na našem tržištu imaju i breme carine. Najave o eventualnom ukidanju carina na proizvode iz Japana još uvijek su tek špekulacije, što je prava šteta, jer Mazda je napravila odličan balans ponude performansi i opreme, koji bi pod istim uslovima prodaje koje imaju evropski konkurenti definitivno vrstali CX-3 među najbolje kupvine u segmentu. Ovako ovaj odlični crossover ostaje izbor za kupce koji žele najbolje u segmentu i spremni su za to platiti i premium cijenu.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Mazda CX-3 G121 Revolution Cijena osnovnog benzinskog modela (CX-3 G120 Emotion): 33.880 KM Cijena testnog modela: 43.420 KM

Motor: smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 16 ventila, benzinski, direktno ubrizgavanje goriva. Radna zapremina 1.998 ccm. Maksimalna snaga 88 kW – 121 KS pri 6.000 obr/min. Maksimalni obrtni moment 204 Nm pri 2.800 obr/min.

Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, 6-stepeni ručni mjenjač, felge prečnika 18 inča, gume 215/50 R18 92V (Toyo Proxes R40).

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 9,0 s. Maksimalna brzina - 192 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 6,6 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 7,4 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,9 l/100 km, kombinovano 5,9 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 48 l. Prosječna emisija CO2 136 g/km. Euro VI.

Dimenzije: Dužina – 4.275 mm. Širina - 1.765 mm. Visina - 1.535 mm. Međuosovinski razmak - 2.570 mm. Zapremina prtljažnika - od 350 do 1.260 litara. Masa praznog vozila – 1270 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 1.730 kg.

Serijska oprema: INFO-sistem (board computer), audiosistem sa 6 visokokvalitetnih zvučnika (CD/MP3/WMA, AM/FM, AUX, 2xUSB), Bluetooth® sinhronizacija za mobilne uređaje, multifunkcionalne tipke na obruču upravljača, tempomat (Cruise control), elektro podizači stakala naprijed i straga, centralno daljinsko zaključavanje, elektro podesivi, grijani i sklopivi retrovizori, pomoć pri kretanju na uzbrdici (HLA), sistem dinamičke kontrole stabilnosti (DSC) i proklizavanja (TCS), G-Vectoring - sistem za poboljšanje upravljivosti i stabilnosti vozila u krivinama, prednji, bočni i prozorski zaštitni zračni jastuci (naprijed i straga), prekidač za pokretanje/zaustavljanje rada motora (bez ključa), i-Stop sistem (samozaustavljanje/pokretanje rada motora prilikom zaustavljanja/kretanja vozila), halogena svjetla za maglu. Automatski klima uređaj + senzor vlage u kabini, sistem "MZD Connect" + 7'' monitor u boji osjetljiv na dodir + HMI upravljački modul u centralnoj konzoli, Smart City Brake Support (SCBS) – sistem samokočenja u vožnji u koloni pri brzinama 4-30 km/h, kožom obložen obruč upravljača i ručica mjenjača, 18“ ALU felge (215/55 R18), kontrola pritiska u gumama, set za popravak defektne gume, elektro parkirna kočnica, centralna konzola s naslonom za ruku naprijed, centralni naslon za ruke nazad, automatsko zatamnjenje unutarnjeg retrovizora, LED glavna svjetla s dnevnim svjetlima, LED svjetla za maglu, LED stražnja svjetla, senzori za svjetla (uključenje/isključenje) i za kišu (samoregulacija rada brisača), zatamnjena stakla straga, prijemnik digitalnog audiosignala (DAB), elektro grijanje sjedišta vozača i suvozača, senzori za svjetla (uključenje/isključenje) i za kišu (samoregulacija rada brisača), sistem upozorenja promjene saobraćajne trake (detektira prelazak preko linije; LDWS). Unutrašnjost – kombinacija koža/platno, Head Up display – transparentni/sklopivi digitalni pokazivač osnovnih informacija, aktivni vozački display (ADD) - prikaz osnovnih informacija o vožnji, Smart Keyless Entry (beskontaktno otključavanje/zaključavanje vozila), parking senzori naprijed i straga, kamera za pomoć pri parkiranju/vožnji unazad.

Garancije: 3 godine ili 100.000 pređenih kilometara, 12 godina na koroziju, 3 godine na boju.