Auto testovi
20

Testirali smo hibridni Hyundai Tucson: Elektrifikacija po mjeri užurbanog svijeta

E. T.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Ako posljednje generacije hibridnih automobila, među kojima je i Hyundaijev "bestseller" Tucson, predstavljaju prelazno rješenje na putu prema najavljenoj potpunoj elektrifikaciji, nadam(o) se da će prelazni period trajati barem tridesetak godina.
S obzirom na to da smo se u više navrata intenzivno "družili" s aktuelnom generacijom Hyundaijevog SUV-a Tucson, čiji su prodajni rezultati uveliko nadmašili očekivanja i najoptimističnijih, ovaj put prvenstveno ćemo se osvrnuti na blagodeti koje sa sobom donosi elektrificirana hibridna pogonska grupa (bez kablova, utičnica i čekanja) koju Hyundai, pored konvencionalnih rješenja, nudi u kombinaciji s Tucsonom.

Hibridne verzije, od kojih jedna pripada još štedljivijem PHEV žanru (PHEV – Plug-in Hybrid Electric Vehicle), dodatno će pomoći četvrtom Tucsonu da nastavi svoju uspješnu priču, jer je Hyundaijev SUV iz veoma zastupljenog C segmenta među najprodavanijim modelima širom svijeta, a vrijedi spomenuti da je i najprodavaniji model iz ukupne ponude južnokorejske automobilske kompanije u Bosni i Hercegovini. Zasluženo!

Vratimo se Tucsonovoj hibridnoj pogonskoj grupi zbog koje smo, pored ostalog, redigovali naš višegodišnji stav prema kojem su moderni turbodizelski motori optimalno pogonsko rješenje za (teške i kabaste) SUV-ove, jer benzinci u njihovim karoserijama s naglašenom čeonom projekcijom nisu prijatelj ni okolini ni novčaniku.

Hibridni Tucson dio je sve većeg društva slično elektrificiranih automobila i sa sobom donosi poznati 1,6-litarski četverocilindarski turbobenzinski motor kojem asistira elektromotor. Baterija ispod zadnjih sjedišta koja ga napaja puni se sa svakim skidanjem stopala s papučice gasa i sa svakim kočenjem. Dakle, bez zaustavljanja i gubljenja vremena na punjačima, po finom izvornom receptu koji već odavno nude u Toyoti.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Kombinovana snaga "paketa" iznosi 230 KS i 350 Nm obrtnog momenta, što je izvrsno, ali i manje bitno od podatka da je djelimično elektrificiran Tucson (s pogonom preko obje osovine) u prosjeku trošio samo 5,4 litara na 100 kilometara, što je rezultat koji u velikom zaostatku ostavlja model koje pokreće (samo) 1,6-litarski turbobenzinac. Najniža izmjerena potrošnja u neopterećenom automobilu i lagodnom ritmu na prilično praznim magistralnim cestama iznosila je 4,4 litra na 100 kilometara, a za 100 pređenih kilometara na autocesti, pri brzinama do 140 km/h, Tucson je trošio 8,3 litara.

Od očekivano povećane potrošnje goriva na autocesti mnogo više nam je smetao zvuk koji je proizvodilo probijanje karoserije kroz zrak i zvuk motora koji je u spomenutim okolnostima pokazao da bi zvučna izolacija između njega i kabine mogla biti i bolja. Ah, poznata netrpeljivost između SUV-ova i autocesta...

Uz naglašeno rastojanje između podnice i tla i adaptivni pogon preko obje osovine kojem pomaže i nekoliko radnih programa, Tucson ne posustaje na podlogama s kakvim-takvim prijanjanjem. Za ambicioznije "off road" izlete, pored mogućnosti da na svaku osovinu ide po 50 posto obrtnog momenta, porodici okrenut automobil ipak bi trebao imati gume sa grubljom gaznom površinom. Daleko od bespuća, za koja se ipak prave neki drugi automobili, uz komfor koji pruža uglađen automatski mjenjač i dovoljno snage koju pruža benzinsko-električna kombinacija, Hyundaijev „bestseller“ spremno će odgovoriti na sve zahtjeve, a veoma dobro se snalazi i kroz zavoje. Definitivno iznad očekivanja. Podešenost tihog ovjesa osigurava pohvalnu uglađenost na različitim neravninama, ali nije žrtvovana nužna krutost koja će u kombinaciji s prilično preciznim upravljačkim sistemom i kvalitetnom „obućom“ na 19-inčnim felgama prijati vozačicama i vozačima koji preferiraju dinamičniji ritam.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Mišljenja su najčešće podijeljena, ali je činjenica da je mnogo više onih kojima se dopada izgled produkcijskog izdanja Tucsona koji se ne razlikuje mnogo od konceptnog modela Vision T s kojim je svojevremeno najavljen. Svrstavamo se u spomenutu većinu, jer nam se dopadaju mnogobrojni detalji na karoseriji i proporcije Tucsona koji svrstavamo među trenutno najuspješnije dizajnirane SUV-ove u svijetu konfekcijskih automobila. Palac gore za dizajnere u Hyundaiju koji također smatraju da su lažni završeci izduvnog sistema bezvezno rješenje. Sugestija: Prije donošenja zaključka, ovaj automobil treba vidjeti uživo.

S četvrtom generacijom stigla je i novodizajnirana unutrašnjost u kojoj se zaista nije štedjelo prilikom odabira materijala za oblaganje. U prostranoj kabini ističe se raskošna centralna konzola koja, uz adaptivni tablet panel iza multifunkcionalnog upravljača, podvlači da je digitalizacija u potpunosti zamijenila analogiju. Raduje što su sve komande pregledne i ergonomične. Odlično je riješeno i upravljanje automatskim mjenjačem, a svih pet odraslih putnika mogu računati na dovoljno prostora i podršku uzorno udobnih sjedišta. Pozamašna je i zapremina prtljažnika.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Šlag na torti u priči o Hyundaijevom već uveliko potvrđenom "bestselleru" su finasijske olakšice koje su kod nas trenutno na snazi za kupce potpuno ili djelimično elektrificiranih automobila, pa ušteda u konkretnom slučaju (integralni pogon i najbogatiji paket opreme) iznosi oko 10.000 KM. Da, zaista se nadamo da će hibridni automobili još dugo biti na sceni.

Osnovni podaci o testnom automobilu:

  • Hyundai Tucson Hybrid 1.6 T-GDI 4WD H-Track Luxury
  • Cijena osnovnog hibridnog modela (Tucson Hybrid 1.6 T-GDI 2WD Art): 67.990 KM
  • Cijena testnog modela: 87.190 KM
  • Motor: 4-cilindarski, 4-taktni, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.598 ccm, turbopunjač, direktno ubrizgavanje goriva, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 132 kW – 180 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 265 Nm od 1.500 do 4.500 obr/min. Elektromotor: 44 kW – 60 KS i 264 Nm obrtnog momenta. Najveća kombinovana snaga i vrijednost obrtnog momenta: 230 KS i 350 Nm. Kapacitet baterije: 1,49 kWh.

  • Prijenos snage: Adaptivni pogon preko obje osovine (4WD). Automatski 6-stepeni mjenjač. Aluminijske felge 7,5J x 19, gume dimenzija 235/50 R19 (Michelin Primacy 4).

  • Šasija: Prednji ovjes – McPherson, nezavisni, spiralne opruge, gasni amortizeri. Stabilizatori. Zadnji ovjes – multilink osovina, spiralne opruge, hidraulično-gasni amortizeri. Električni servo-upravljač.

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 8,3 s. Najveća brzina - 193 km/h. Prosječna potrošnja na testu: 5,4 l/100 km. Najniža izmjerena potrošnja na testu: 4,4 l/100 km. Prosječna potrošnja prema WLTP normama: 6,2 l/100 km. Prosječna emisija CO² prema WLTP normama: 124 g/km.

  • Dimenzije: Dužina – 4.500 mm. Širina – 1.865 mm. Visina – 1.650 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.680 mm. Zapremina prtljažnika: od 616 do 1.795 litara s preklopljenim zadnjim sjedištima. Masa praznog automobila: 1.637 kg. Najveća dozvoljena masa – 2.245 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 52 lit.

  • Serijska oprema testnog automobila: Hyundai Tucson Hybrid 1.6 T-GDI 4WD H-Track Luxury

  • Dodatna oprema: Metalik boja – 1.000 KM.

  • Garancija: Pet godina bez ograničenja pređenih kilometara.