Auto testovi
0

Testirali smo DS 4: Kompakt sa serijskim "je ne sais quoi"

E. Z.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
DS Automobiles kao zasebna marka postoji već skoro 10 godina i jasno su se profilisali kao premium opcija za sve one koji žele drugačiji automobil koji dizajnom i udobnosti odskače iz uobičajenih normi. Provjerili smo da li i DS 4 ispunjava te kriterije i ima li "ono nešto".

U vrijeme kada imamo "bezbroj" marki automobila i još više modela i klasa automobila zaista je teško ponuditi nešto novo, drugačije i posebno. Uz to još je teže napraviti poseban automobil jer je globalizacija i optimizacija troškova dovela do dijeljenja tehnologija i platformi do te mjere da doslovno desetine modela u suštini imaju istu osnovu, motore i tehnologiju.

Ipak, na sreću još uvijek postoje izuzeci. DS Automobiles kao zasebna marka uspijeva i uz tako nezahvalne preduslove "nacrtati" i napraviti automobile koji zaista imaju dozu posebnosti i luksuza koja je ipak pristupačna "običnim" ljudima. Naravno da je ideja vodilja bila i ostala "Boginja" ili "Déesse", tačnije originalni Citroen DS koji je decenijama ostao sinonim za udobnost, profinjenost i originalnost.

Ukratko, DS4 je francuska alternativa u premium segmentu modelima kao što je A3, A-Klasa ili Serija 1. Naravno, to nije lagan zadatak, ali DS Automobiles su se potrudili da svakim detaljem opravdaju ulazak u ovo društvo. Prije svega tu je vanjski izgled koji iako ima klasičnu formu kompakta izgleda svakako osim klasično. Niska linija krova, dugačak poklopac motora, široki i visoki bokovi te vrlo "nabijen" i kompaktan zadnji dio garantuju atraktivnu pojavu za DS 4. Naravno, posebna doza prepoznatljivosti dolazi u vidu velikih prednjih LED dnevnih svjetala koja čine da auto izgleda još šire i agresivnije, dok uska i futuristička stop svjetla savršeno zaokružuju moderan i originalan izgled.

Neizbježnu dozu profinjenosti daju vrlo elegantne ručke vrata koje su hromirane i koje su potpuno uvučene u karoseriju kada nisu potrebne. Poseban detalj je C nosač krova koji svojim dizajnom jasno predstavlja modernu interpretaciju C nosača na izvornom Citroenu DS.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Osjećaj posebnosti se nastavlja i ulaskom u DS 4. Svi materijali na dohvat ruke su vrlo ugodni i kvalitetni, a ovo je definitivno auto u koji kada prvi put sjednete trebate vremena da se naviknete na raspored funkcija i komandi. Jednostavno, svaki element je zasebno dizajniran i prilagođen, bez obzira jesu li to podizači stakala koji su postavljeni okomito i visoko na vratima, dizajnerski uklopljena ručka vrata, ili neobični "touch pad" kontroler na centralnoj konzoli. Ako želite originalnost na pravom ste mjestu. Pored detalja i elemenata od kvalitetnih i ugodnih materijala premium ugođaj otkriva se i sitnicama poput pretinaca u vratima koji su obloženi mekanim materijalom, što uz odličnu zvučnu izolaciju čini vožnju u DS4 vrlo ugodnom i tihom.

Ono što je najvažnije, idealan položaj iza upravljača je lako naći, a sjedišta su odlično dimenzionirana i vrlo ugodna, kako na kraćim gradskim vožnjama tako i na dugim putovanjima. Također, instrumenti i njihova preglednost traže navikavanje, pa iako su originalno dizajnirani ovdje bismo radije vidjeli neko klasičnije i jasnije rješenje. Sva originalnost dizajna i samih proporcija "četvorke" donekle je došla na naplatu u vidu skromne ponude prostora na zadnjim sjedištima. Padajuća linija krova, izdašne obloge i debela ugodna prednja sjedišta zajednički su "ukrali" poneki" centimetar prostora, pa iako je moguće smjestiti se i putovati vrlo ugodno, sam ulazak nazad nije pretjerano komforan. Istina, i sa ovim proporcijama nazad DS 4 je prostraniji od, na primjer, A Klase, te uz to nudi i ugodnija sjedišta.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Srećom, prostor u prtljažniku nije ispaštao, pa je zapremina od 430 litara iznad prosjeka klase, a uz veliki otvor DS 4 će sa lakoćom podnijeti duga porodična putovanja. Uz preklapanje naslona zadnje klupe u omjeru 60:40 moguće je prevesti i veće predmete, s tim da DS 4 u tom slučaju ne nudi ravnu podnicu nego ima poprilično visok "greben" na mjestu gdje se nasloni preklapaju.

Odličan kompromis udobnosti i upravljivosti

DS 4 je po definiciji crossover, što prema dizajnerima iz DS Automobiles znači da spaja izgled i osobine svojevrsnog Coupe-SUV modela sa standardnim kompaktom C segmenta. To se može vidjeti po niskoj liniji krova koja čini neobičan spoj sa diskretno povišenom podnicom. Tu se ističu i same proporcije točkove koje su dimenzionirane po principu "visoke i uske", zahvaljujući čemu daju stabilnost ali i nizak otpor kotrljanja i otpora zraka.

Ipak, u vožnji DS 4 se vozi kao odlično podešen kompakt koji je uspio pomiriti udobnost i ugodnost sa dozom upravljivosti i dinamike koja se očekuje od modernog kompakta. Kroz oštre zavoje, dakle, nema izraženog naginjanja kao što je to nekada bilo kod francuskih automobila, ali još bolje od toga je što nema lupanja i grube amortizacije koja je odavno bila boljka njemačkih automobila. Reklo bi se da su u DS Automobiles uspjeli ponuditi najbolje iz oba svijeta.

Sa osnovnim motorom u ponudi, poznatim trocilindarskim 1,2 PureTech benzincem, DS 4 nije namijenjen sportskoj vožnji, ali zahvaljujući težini od 1,3 tone ovaj motor se snalazi sasvim pristojno i u sportskom načinu rada može biti iznenađujuće živahan. Uz efikasan moderni EAT8 automatski mjenjač DS 4 je vrlo ugodan u gradskoj upotrebi, s tim da moramo naglasiti da je rad start/stop sistema ipak pretjerano agresivan. Uz ipak primjetne vibracije trocilindarskog motora pri čestom gašenju i pokretanju ovo nepotrebno narušava ugodnost vožnje.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Prednost ovog motora svakako je i njegova mala masa, zahvaljujući čemu DS 4 gotovo da ne poznaje podupravljanje u oštrim zavojima, ali i činjenica da može biti vrlo efikasan. Uz elastičnu i pažljivu vožnju na otvorenoj cesti smo trošili oko 5 litara benzina na 100 kilometara, ali treba naglasiti ako se zaigrate sa sportskim načinom rada i "cijedite" maksimum mogućnosti ovog motora vrlo lako taj prosjek može pokazati i oko 9 litara na 100 km.

Premium paket za premium cijenu

DS Automobiles je zaista opravdao svoj trud i potpuno opravdano se može smatrati pripadnikom premium društva. Istina, rade mnoge stvari drugačije nego što je to običaj u premium segmentu, ali upravo to i jeste prednost ove marke.

Jasno, originalnost uz kvalitetu ima i svoju cijenu, pa iako u suštini govorimo o kompaktu C segmenta, najpristupačniji DS 4 koštaće vas nekih 57 hiljada maraka, dok model poput testnog sa raskošnijim paketom opreme Trocadero, nazvan po jednom od najljepših dijelova Pariza, na akciji košta 65 hiljada maraka.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Naš izbor za ovako potpun i privlačan model bio bi ipak neki od četverocilindarskih motora, gdje svakako ne bismo preskočili ni ekonomični ali elastični 1,5 HDi, dok oni koji žele potpun paket i performanse sportskog automobila na raspolaganju imaju i hibridni model sa ukupnom snagom od 225 KS. Jasno, u tom slučaju cijena kreće od nekih 85 hiljada KM.

U svakom slučaju DS Automobiles pravo su osvježenje na našem ali i svakom drugom tržištu, a najbolje od svega je to što ne donose samo neobičan dizajn i originalnost, nego i prave premium vrijednosti koje kupci u tom segmentu zahtijevaju.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: DS 4 Trocadero 1.2 PureTech 130 EAT8

  • Cijena osnovnog modela: 57.119 KM

  • Cijena testnog modela s opcijama: 64.999 KM (akcijska cijena)

  • Motor: Trocilindarski, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.199 ccm, direktno ubrizgavanje, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 96 kW – 130 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 230 Nm pri 1.750 obr/min.

  • Prijenos snage: Preko prednje osovine. 8-stepeni automatski mjenjač (Aisin). 19-inčne aluminijske felge, gume 205/55 R19 97V (Michelin e-Primacy).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,7 s. Najveća brzina – 210 km/h. Potrošnja na testu – od 5,1 do 8,7 l/100 km. Deklarisana prosječna potrošnja u kombinovanim uslovima (WLTP) – 5,9 - 6,1 l/100 km. Zapremina rezervoara – 60 l. Prosječna emisija CO² prema (WLTP) – 135 g/km. Euro 6.4.

  • Dimenzije: Dužina – 4.400 mm. Širina – 1.866 mm. Visina – 1.470 mm. Međuosovinski razmak – 2.675 mm. Razmak od tla – 189 mm. Zapremina prtljažnika – 430 litara. Masa praznog vozila –1.352 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 1.940 kg.

  • Serijska oprema testnog automobila: DS 4 Trocadero 1.2 PureTech 130 EAT8

  • Dodatna oprema na testnom automobilu: Krov u crnoj boji Perla Nera, metalik boja karoserije, grijana prednja sjedišta, dodatno zatamnjena stakla nazad, naslon za ruke nazad sa držačem za čaše i otvorom za skije, DS Drive Assist sa Safety paketom i adaptivnim tempomatom.

  • Garancija: Pet godina ili 100.000 pređenih kilometara.