Auto testovi
9

Testirali smo Daciju Lodgy: Za užu i širu porodicu

Piše: Elvir Zubović
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Iako ne izgleda tako, prošlo je već osam godina otkako se pojavio Logan, a uprkos vremenu Dacia je zadržala filozofiju ponude kvalitetnih i pristupačnih automobila. Flota ove marke upravo je narasla na sedam modela, a Lodgy kao najsvežija prinova doslovno rasteže pristupačnost i upotrebljivost do njenih krajnih granica.

Kada su krenuli u poduhvat zvan Lodgy, inženjeri u Francuskoj i Rumuniji započeli su radove na istoj platformi na kojoj se vozi i Logan, iako je na finalnom proizvodu teško naći tragove da ova dva automobila imaju zajedničke korijene. Također, iako je Lodgy značajno veći auto koji može primiti i sedam putnika, filozofija i pristup jednaki su Loganovoj. Za što manje novaca ponuditi što više auta, opreme i upotrebljivosti. Već i na prvi pogled lako je zaključiti da je Dacia još jednom u tome uspjela, te da je Lodgy nokautom pobjedio sve ostale porodične automobile čim se pojavio, naravno po pitanju pristupačnosti. Ipak, samo niska cijena nije dovoljan argument.

Kockast i podređen namjeni

Ako su Duster i Stepway Dacijini lifestye modeli, što naravno treba posmatrati kao relativan pojam, onda je Lodgy definitivno njihova suprotnost. Dugačak i uglast u svakom detalju, Lodgyev oblik je prije svega sluga namjeni da ponudi što više prostora. Dakle, oni koji auto doživljavaju i kroz emocije teško da će posegnuti za Lodgyem, a on takve i ne nastoji privući. Svoju privlačnost Lodgy temelji na drugim vrijednostima.

Ipak, i bez pretjeranog unošenja i robovanja u dizajniranje karoserije u Daciji su uspjeli da ovaj put njihov niskobudžetni "minibus" bude korektno oblikovan. Srećom, ovdje su odbačeni spartanski kalupi koji su korišteni kod Logana, pa tu i tamo ima i sasvim ugodnih detalja. Tu prije svega mislim na prednji dio koji će očito biti upotrebljen i na ostalim modelima. Sada uz novu masku, svjetla i romboidne oblike to izgleda prihvatljivo i neočekivano skladno i moderno.

Bokovi Lodgya su definitivno najdosadnije površine, pa zbog velikih ravnih ploha, ali i same dužine, s boka ovaj Rumun podsjeća na dachsund psa (onog sa kratkim nogama i dugačim tijelom). Zadnji dio je naravno odgovoran za kutijasti izgled, kako je zbog smještaja još jednog para sjedišta morao biti što pravilnijeg oblika.

Sve u svemu, Lodgy ionako trebaju kupovati oni kojima su potrebe na prvom mjestu, a njima ovako jednostavan izgled vjerovatno neće smetati.

Fenomenalni dCi uvijek podiže ocjenu

Postepeno Renault je Daciji prepustio i moderniju tehnologiju, što se prije svega odnosi na motore. Jedna od najboljih stvari tu je svakako hvaljeni i dokazano dobri 1,5 dCi turbodizelski motor. U svojoj najslabijoj verziji, naravno, teško je bio dovoljan čak i za Stepway, ali sa 90 KS, koliko ima u Lodgyu, to izgleda mnogo uvjerljivije.

Iako izgleda nepotrebnim posebno predstavljati ovaj common-rail dizelaš koji je u upotrebi kroz razne verzije i modele još od 2001. godine, bilo bi nepravedno ne spomenuti impresivno miran i tih rad. Iako je ovaj motor po tome i prije bio poznat, lično sam očekivao da će u Lodgyu zbog manje zvučne i toplotne izolacije biti glasniji. Ipak, tek u ovom autu mali dCi pokazuje sve svoje talente, i tiho zuji čak i kada je hladan i okružen samo limom.

Dobar posao u Daciji su uradili i sa odabirom mjenjača, pa tako u ovakvoj verziji s 90 KS dolazi dobro proračunati 5-stepeni ručni mjenjač poznat još iz Clia druge generacije. Fine i glatke izmjene samo upotpunjuju sliku dobro odmjerenih stepeni prenosa, pa sa 200 Nm okretnog momenta druga i treća brzina "čupaju" Lodgya i uz veće opterećenje. U uobičajenoj gradskoj vožnji bez previše gužve ovakvog Lodgya najčešće vozite u trećoj ili četvrtoj brzini uz vrlo malo potrebe za izmjenom stepena prenosa, što je svakako ugodno u urbanoj vožnji.

I naravno, uz sasvim solidne performanse dolazi i najveća prednost dCi-ja. Zbog veličine karoserije, ali i težine od preko 1,2 tone očekivao sam nešto veću potrošnju nego što je ovaj motor trošio u autima koje sam prije vozio. Ipak, doseći prosjek od 6 litara na 100 kilometara bila je nemoguća misija, i uz sve "gasove" i stajanja u gužvama. U uobičajenoj upotrebi, čak i u gradskim uslovima, može se bez razmišljanja računati na prosjek od 5 l/100 km. Za ovako velik auto u kojem vozite sedam ljudi i njihov prtljag, to je i više nego impresivno.

Mekan i udoban prije svega

Auto kojem je prije svega cilj da jeftino preveze što više bilo čega ili koga jasno nema ambicije biti vozački eliksir. Porodica koja putuje Lodgyem jednostavno ne žuri nigdje, nego je sretna da su svi zajedno na istom putu.

Jasno, prednost tako orijentisanog auta je da neravnine i rupe na cesti množi s nulom. Kada skoro svaki drugi auto dođe ili dolazi s nekim sportskim paketom i velikim felgama, pomalo smo zaboravili kako na jednostavan način mogu biti udobni jednostavni auti. Mekano podešenom ovjesu u korist ide idu i "mesnate" gume, iako se mora priznati da felge prečnika 15-inča izgledaju zaista premalo na ovako velikoj karoseriji.

Druga strana medalje ugodnog ovjesa je da brža vožnja u Lodgyu zaista nije ugodno iskustvo. Visoka karoserija u kombinaciji s mekanim vješanjem u prevodu znači mnogo naginjanja, i nimalo ugodan osjećaj pri brzim promjenama pravca. Naravno, kada se koristi svih sedam sjedišta to izgleda još lošije, pa i podupravljanje postaje primjetnije i neugodnije. Kratko i jasno, Lodgy se vozi strpljivo i ugodno, a svaki pokušaj dinamične vožnje svakako će ostati samo na pokušaju, htio to vozač ili ne.

Beskonačan prostor, za stvari, porodicu ili oboje

Unutrašnjost pokazuje sve prednosti zbog kojih je Lodgy žrtvovao svoju estetiku. Na prednjim sjedištima ponuda prostora je prosječna, i uz izuzetak prostora iznad glava gotovo identična onoj u Sanderu. Ono što je u prednjem dijelu mnogo zanimljivije od prostora je novi kokpit, kojeg postepeno počinju dobijati sve Dacije, a koji mijenja neergonomičan i blago rečeno neprivlačan enterijer kojeg smo do sada gledali u Dacijama. Naravno, ne treba ni sada očekivati neke posebno kvalitetne i ugodne materijale, ali napredak je itekako primjetan.

Prije svega sada raspored prekidača za svjetlo prati logiku, te su sada u vratima umjesto na centralnoj konzoli, dok je neugledni "kasetaš" ustupio mjesto modernijem ali i privlačnije oblikovanom cd/mp3 audio uređaju sa eksternim priključcima.

Prepoznatljivi detalj okruglih otvora ventilacije je zadržan i ovdje, što je pozitivna stvar, jer su dokazano robusni dok ujedno i dobro izgledaju. Ugodnije oblike prati i malo pažnje za detalje, pa je iznad centralne konzole prostor iskorišten za veliki otvoreni pretinac koji je usto i vrlo dubok, pa može smjestiti zavidnu količinu stvari. Također, i instrumenti su preoblikovani, pa izgledaju mnogo modernije i preglednije, iako su ustvari tehnički ostali isti, s kombinacijom analognih i digitalnih elemenata.

Drugi red sjedišta na prvi pogled bi mogao i razočarati ponudom prostora, s obzirom na velika očekivanja zbog dužine Lodgya od skoro 4,5 metara. Dakle, i i tu je ponuda prostora prosječna i vrlo slična onoj u Sanderu ili Loganu. To nam otkriva da Lodgy novosti donosi tek iz drugog reda sjedišta. Kupcu je ostavljena mogućnost da Lodgya kupi u osnovnoj verziji s pet sjedišta kada uz to dobija i impresivan prtljažnik od čak 827 litara, ili da uz doplatu od oko 1.500 KM dobije još dva sjedišta.

Naravno, sa sedam sjedišta, prtljažnik spada na prilično skromnih 207 litara, ali treba istaći da dodana dva sjedišta nisu sjedišta a djecu, nego da se prosječno vioski putnici mogu prilično udobno smjestiti i na dužim putovanjima. Pohvalno je i to da je prolaz do zadnja dva sjedišta prilično lagan, te da preklapanje srednjeg reda sjedišta zahtjeva samo dva poteza rukom.

Preklapanje zadnja dva sjedišta kako bi se dobio veći prtljažnik ili kako bi ih se u potpunosti uklonilo rješeno je prilično jednostavnim mehanizmima zakački i poluga. Problem s preklapanjem sjedišta ne bi trebale imati ni one nježnije ruke, dok bi prilično grub način osiguravanja preklopljenih sjedišta pomoću španera ipak više priličio dostavnom a ne putničkom vozilu.

Još jedan "best buy" za one bez kompleksa

Ukratko, sa Lodgyem Dacia je još jednom uspjela uz pomoć potpuno jednostavne tehnologije i rješenja ponuditi nešto što još uvijek niko drugi ne nudi. Za manje od 20 hiljada maraka Lodgy s pet sjedišta i benzinskim motorom biće odličan radni kolega u mnogim preduzećima, dok bi za porodične turneje minimum trebao biti Lodgy upravo poput ovog testnog. Iako je dCi dizelaš značajno podigao konačnu cijenu, toliko je poslušan i kompatibilan s ovim autom da ga se ne bi proglasilo najboljim izborom.

Dacija je već nekoliko puta pokazala da ovakav pristup gradnje automobila itekako prolazi. Prvo Logan, pa Sandero, ne tako davno Duster, a sada Lodgy. Svaki od tih auta bio je nešto poptuno novo, a u stvari su sasvim uobičajeni i poklapaju se sa potrebama 80 odsto tržišta. Na ruku Dacije naravno ide i ne baš sjajna ekonomska situacija zbog koje su autmobilska tržišta otišla godinama unazad, pa bi jeftin i svestran automobil poput Lodgya svakako trebao biti vruća roba.

  • Osnovni podaci testnog automobila: Dacia Lodgy 1.5 dCi Ambiance

  • Cijena osnovnog modela: 19.342 KM

  • Cijena osnovnog dizelskog modela: 25.562 KM

  • Cijena testnog modela do registracije: 28.734 KM

  • Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, redni, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.461 ccm, snaga: 66 kW/90 KS, obrtni moment: 200 Nm pri 1.750 okr/min. Promjer i hod klipa 76 × 80,5 mm. Dva ventila po cilindru. Ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda - common rail.

  • Prenos snage: Pogon na prednje točkove. Petostepeni ručni mjenjač. Naplaci 6,5J × 15 inča, pneumatici 185/65 R15.

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0-100km/h - 12,4 s. Maksimalna brzina - 169 km/h. Potrošnja na testu - 5,7 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 4,9 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,8 l/100 km, kombinovano 4,2 l/100 km. Emisija CO2 109 g/km.

  • Dimenzije: Dužina - 4.498 mm. Širina - 1.751 mm. Visina - 1.714 mm. Međuosovinski razmak - 2.810 mm. Prtljažnik - sa sedam sjedišta - 207 litara, sa pet sjedišta 827 litara, sa dva sjedišta 2.617 litara. Masa praznog automobila - 1.280 kg.

  • Serijska oprema testnog automobila: Električni podizači prednjih stakala, osvjetljenje prtljažnika, putni računar, srednji pretinac među prednjim sjedištima s utičnicom 12V, sjeljiva zadnja klupa u omjeru 1/3-2/3, zatvoreni pretinac ispred suvozača, presvlake u crnoj boji "Kario", čelični naplatci 15" Lyric, predoprema za radio, daljinsko centralno zaključavanje, prozračivanje u 2. redu sjedišta, prekirvač prtljage, sigurnosni pojasevi sprijeda podesivi po visini, centralna konzola u srebrnoj boji.

  • Dodatna oprema na testnom automobilu: Ručni klima uređaj, radio CD MP3 Bluetooth AUX USB s komandama pri upravljaču.

  • Garantni uslovi: 3 godine ili 100.000 pređenih kilometara.