{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


FOTO+VIDEO
/
TEST: Citroen C4 1.6 HDi Exclusive

S
28.6.2011. u 10:00
0
12
TEST: Citroen C4 1.6 HDi Exclusive
0
Citroen nastavlja punom parom! Nakon što su napravili odličan posao sa modelima C3 i C5, te njihovim pripadajućim podverzijama, sa novim C4 postaje i definitivno jasno koliko su se posvetili da svoju ponudu naprave zaista potpunom i jednom od trenutno najboljih. Novi C4 nam je pokazao svoj dramatičan napredak u kvaliteti, iako vizuelno nije tako avangardan kao što je to bio njegov prethodnik.
Kada je 2004. godine Citroen umjesto nove Xsare predstavio C4 ujedno je predstavio i mini revoluciju među porodičnim kompaktima. Originalan izgled koji je bio prepoznatljivo neobičan za jedan Citroen donio je potrebnu svježinu u ovu klasu. Koliko je dizajnerski bio ispred konkurencije dovoljno govori činjenica da je tek 2006. godine svijet shvatio njegov odličan izgled i nagradio ga sa World Car Design of the Year nagradom.

Uz dopadljiv izgled i sve praktične kvalitete C4 bio je i model koji je drastično popravio ugled Citroena zahvaljujući uspjesima u Svjetskom reli Šampionatu. Od 2007. do 2010. koliko je C4 WRC bio prisutan u pratnji fabričke Citroen Racing ekipe došao je do impresivnih 36 pobjeda, pa iako je iza upravljačem bio Sebastien Loeb, mora se priznati da su rijetki automobili u historiji relija uspjeli ostvariti barem dio tolikog uspjeha.

Kada je došlo vrijeme za novi C4 bilo je jasno da nema potrebe za radikalizmom kojeg je napravio prvi C4. Također, teret sportskih uspjeha prebačen je na DS3 koji se u WRC-u već nagledao pobjeda, pa se C4 mogao opušteno okrenuti pokornom služenju porodičnim potrebama.

Tokom našeg testa nismo se mogli oteti utisku da je novi C4 napravljen iznutra prema napolju. Udobnost dostojna dnevnog boravka, kvalitetni materijali i impresivna završna obrada pokazuju napredak od dvije generacije u odnosu na prethodnika.

Privlačan, ali ne i inventivan

U skladu sa takvom posvećenosti unutrašnjem uređenju i generalnoj kvaliteti ne bismo smjeli zamjeriti Citroenu što im novi C4 nije tako radikalan kao što smo navikli da novi Citroeni to budu. Daleko od toga da C4 i dalje nije skladan i privlačan, ali je više nego jasno da Citroen ovog puta nije želio rizikovati, te je odigrao kartu nešto konzervativnijeg dizajna koji će se vjerovatno svidjeti širem krugu kupaca, ali i koji će imati duži “rok trajanja”.

Pored smirenih i predvidljivih oblika karoserije subjektivno možemo uputiti zamjerku na oblik stop svjetala, gdje vanjski dio uopšte ne prati liniju unutrašnjeg dijela, zbog čega zadnji dio novog C4 izgleda kao da na silu želi biti ekscentirčan. Vjerovatno bi bilo puno ugodnije da je donja linija stop svjetala ostala neprekinuta rubom otvora prtljažnika.

Profil novog C4 otkriva, slično kao i kod novog Focusa, koliko kompaktna klasa ustvari više i nije tako kompaktna. Iako je i prije bio među najvećima u klasi, novi C4 pokazuje kako je riječ o zaista velikom porodičnom automobilu. Također, zbog same veličine karoserije ali i masivnih bokova gotovo je neophodno iz doplatnih opcija odabrati 17-inčne naplatke. Testni model sa 16-inčnim točkovima nije izgledao dovoljno uvjerljivo, ali to je svakako “problem” svakog novog automobila, bez obzira na klasu. Davno su prošla vremena kada je sa “petnaestkama” auto izgledao kao sportski model.



Udobno kao u dnevnom boravku

Od samog početka druženja sa novim C4 ostali smo pod utiskom kako je ovaj automobil Citroen definitivno “nacrtao” iznutra prema napolju. Ovaj put izostavljeni su detalji poput upravljača sa fiksnim centralnim dijelom, ali su kao kompenzacija ponuđeni elementi od brušenog metala, gumirane plastike čija je tekstura ugodna i na dodir ali i na pogled. Tu se posebno ističe velika površina koja prekriva armaturnu ploču, te doslovno poziva da je dodirnete. Slično je i sa oblogama na vratima, dok sa Exclusive paketom opreme ugođaj postaje potpun sa odlično profilisanim sjedištima u kombinaciji kože i platna.

Također, raduje činjenica da je Citroen nivo kvalitete podigao i na praktičnim detaljima, tako da sada većina prekidača pod prstom djeluju mekano i robusno, što dodatno ulijeva povjerenje, baš kao i samo zatvaranje vrata koje je popraćeno uvjerljivim zvukom kojeg nije bilo na prethodnom C4.

U unutrašnjosti novog C4 najugodnije je vozaču, pa uz ugodne materijale kao poziv na vožnju djeluje i dobra vozačka pozicija ali i promišljena ergonomija. Iz vozačke perspektive nama se jedino nije sviđao obruč upravljača čiji je prečnik pozamašan, a što je dodatno istaknuto i masivnim centralnim dijelom. Također, velika pomoć vozaču biće i “pametni” tempomat sa dobro izvedenom opcijom memorisanja i ograničenja brzine, ali i činjenica da je za njegovo podešavanje potrebno minimalno vremena i poteza prstom.

Posvećenost Citroena da udovolji što većem broju vozača i putnika ogleda se i u mogućnosti izmjene boje osvjetljenja instrumenata, ali i izbora nekoliko melodija za pokazivače smjera, otvorena vrata i slična upozorenja. Ovakvim sitnim, ali originalnim, detaljima C4 će se sigurno dodvoriti mnogim kupcima koji uvijek žele nešto novo i više od svog automobila.

Velika karoserija i međuosovinski razmak od 260,8 cm najavljuju prostranu i ugodnu unutrašnjost. Tako i jeste, pogotovo na prednjim sjedištima, koja uz opciju masaže leđnog dijela koja dolazi serijski uz ovaj paket opreme zaista čine da se vozač i suvozač osjećaju ugodno i gotovo povlašteno. Na zadnjim sjedištima će većini prosječno visokih putnika biti dovoljno mjesta, iako smo očekivali nešto veći raskoš u prostoru za noge. Taj prostor otišao je na dodatne litre zapremine u prtljažniku. Sa 408 litara u osnovnoj postavi C4 je u vrhu klase, a uz veliki otvor i pravilne stranice nam izgleda da će rijetko kome zatrebati karavanska verzija.

Također, s obzirom na statistiku koja pokazuje da se u automobilima uglavnom nalaze vozač i jedan putnik, onda je Citroenova logika velikog prtljažnika na djelimični uštrb zadnjih sjedišta i potpuno opravdana.

Ovjes podređen udobnosti

Zar bi ovjes porodičnog Citroena trebao i mogao biti išta drugo osim beskompromisno mekanog i ugodnog? Kada je riječ u francuskoj udobnosti onda zaista ne treba na silu izbjegavati ustaljene klišee, što Citroen C4 u praksi dokazuje kao jedan od uvjerljivo najudobnijih kompakta.

Ugodnost kabine definitivno je upotpunjena ovjesom koji je podešen prije svega za udobnost, dok poseban utisak ostavlja i dobra zvučna izolacija zahvaljujući kojoj i na lošim cestama C4 nastavlja ugodno upijati neravnine, ali bez neugodne zvučne kulise.

Jasno, beskompromisna udobnost znači barem djelimično žrtvovanje dinamičnosti. Nagle promjene pravca i oštri zavoji čine da se C4 značajno naginje, što nije posebno ugodno putnicima niti vozača poziva na oštru vožnju. Nivo prianjanja nije uopšte upitan, te će C4 i u takvim slučajevima uvjerljivo ostati na zadanoj putanji, ali jednostavno sa ovako podešenim ovjesom nije baš prvi izbor vozača koji žele više osjećaja u vožnji. Njima ipak možemo preporučiti DS4, koji smo imali priliku već isprobati, a čiji upravljač je znatno direktniji nego što je ovaj na klasičnom C4.

Ekonomičan, tih, dovoljno snažan pa tako i vrlo poželjan

Jasno je da porodični kompakti kao što je C4 kao svoj glavni argument moraju imati isplativost i niske troškove eksploatacije. S obzirom da je 1,6-litarski HDi od uporedivog benzinskog motora u C4 skuplji za tek oko hiljadu konvertiblinih maraka onda čiste savjesti možemo reći da je HDi sa 112 KS definitivno i najbolji izbor za C4. Nije anemičan kao HDi sa 90 KS, a zahvaljujući obrtnom momentu od 270 Nm djeluje i znatno uvjerljivije od atmosferskog benzinca koji je nominalno snažniji. Daleko od toga da spada među sportiste, ali održavanje ugodno visokih brzinskih prosjeka ne predstavlja napor, a to je u potpunom skladu sa ostatakom paketa ovjesa i upravljačkog sistema.

Jasno, glavna prednost HDi-ja je skromna potrošnja goriva, pa je na našem testu C4 u prosjeku trošio 6,1 litar dizela, što je prosjek kojeg je lako smanjiti na fabrički obećanih četiri litra na otvorenoj cesti. Iako Citroen nudi i 2.0 HDi sa 150 KS, moramo priznati da ovaj sa 112 KS ipak ima najviše smisla ako govorimo o potrebama prosječne porodice, jer nudi sasvim pristojne performanse uz prednosti jeftinije registracije i potpuno skromne potrošnje goriva. Za one koji bi da voze C4 sa oko 150 KS smatramo da je ipak zanimljiviji izbor turbobenzinski 1.6 THP sa 156 KS, jer njima svakako štednja nije prva ideja vodilja u kupovini.

Također, i ovdje je Citroen iznenadio posvećenosti kvaliteti, pa je zvučna izolacija dovoljno dobro izvedena da se zvuk motora uopšte ne nameće kada je motor zagrijan.

Pogonskoj grupi možemo zamjeriti jedino, i po ko zna koji put, opsluživanje 6-stepenim ručnim mjenjačem. Iako se grupacija PSA potrudila da za novu generaciju svojih komapkta usavrši ovaj mjenjač, te iako su napretci evidentni, u vožnji smo otkrili da je u korjenu ipak riječ o istom osjećaju prilikom izmjene stepeni prenosa, a gdje uvijek nedostaje bar još malo preciznosti i pogotovo mogućnosti za brže izmjene “brzina”.

Među najsvježijim i najpristupačnijima u klasi

Prije svega treba uzeti u obzir da Citroen u ostatku Evrope ima politiku formiranja cijena gdje je C4 smješten promišljeno u sredinu klase. S obzirom na velike ambicije za rast prodaje na tržištu Bosne i Hercegovine Citroen je odstupio od takvog pristupa na našem tržištu, te već izvjestan period uporno i darežljivo čini svoje modele iz svih klasa pravim akcijskim ponudama, a to je najbolje pokazala odlična prodaja modela C5 u protekloj godini.

Sa novim C4 Citroen ima jednako agresivan pristup, pa iako je riječ o potpuno novom modelu, Francuzi su ga u startu prodaje ponudili po akcijskim cijenama. Rezultat toga je da model poput testnog koji sa Exclusive paketom opreme zahtjeva doplatu tek metalik boje karoserije i sa odličnim dizelskim motorom iz sredine ponude košta vrlo pristupačnih 33 hiljade maraka.

Oni skromniji kojima će i osnovni benzinski motor biti dovoljan do novog C4 mogu doći već za 24 hiljade maraka. Ne tako davno za ove novce nismo mogli razmišljati ni o modelima veličine jednog C3. Izgleda da nisu baš sve posljedice recesije tako crne. U svakom slučaju, oni koji su u mogućnosti za kupovinu novog automobila sa pravom osjećaju pritisak da što prije iskoriste ovakve ponude, a kakvih je na tržištu iz dana u dan sve više.

Ukratko, sa ovim pristupom ponuda i formiranja cijena Citroen ima potpuno pravo za velike ambicije na našem tržištu, a kao ugodna posljedica je činjenica da bi nam ceste konačno mogle počete izgledati "šarenije" i punije francuskog šarma.

Citroen C4 iz drugog ugla by Elmir Tozo

Šetam oko novog C4 i gledam ga. Na prvu: ima tu još uvijek prave ljubavi, ali nema više onog ludog žara. Čini se da je „razigraniji“ dio koncerna PSA ovaj put napravio auto po principu koji su upotrijebili u Renou, kada su napravili Megané treće generacije: manje radikalnog pristupa prilikom dizajniranja karoserije, ali uz kvalitet u kabini koji se faktički izjednačava sa automobilom u narednoj, većoj i skupljoj klasi. Onako kako Megané III sada ima osjetno kvalitetniju unutrašnjost (po uzoru na novu Lagunu), tako i novi C4 ima unutrašnjost koja izgledom i materijalima ozbiljno asocira na ono što Citroën nudi uz svoj novi (ljubav i žar!) C5. Palac gore! S druge strane, onako kako novi Megané trpi krizu identiteta, slična se stvar, donekle, dešava i ovom Citroënu. Poštujući da se „o ukusima ne raspravlja“, meni nedostaje „ono nešto“, posebno, drugačije... Ako ćemo ih braniti, onda bi rekli kako nakon radikalnog teško da opet može radikalno. Ruku na srce, C4 je daleko od nesklada. Uz markantan „nos“ koji „miriše“ na C5, naglašenu monolitnost i fine proporcije, dobra stvar za Citroën je vjerovatnoća da će, ipak, biti više onih kojima će se C4 svidjeti i ovakav kakav je sada. Doping svakako stiže iznutra.

Solidna ponuda prostora (sve dok na prednjim sjedištima ne sjede košarkaši), vrhunski materijali, raskošna oprema... Dovoljno francuski! Baš kao što je francusko i „šaltanje“.

Palac dole! U „copy-paste“ vremenu nije nam jasno kako niko iz PSA jednostavno ne kopira hod ručice mjenjača nekih drugih automobila. Ima ih! Ili je to kod njih onaj kamenčić u cipeli protiv uroka!?

Testni primjerak pokretao je 1,6-litarski HDi motor. Sve je o.k., dok se ne bi sjetili da se uz C4 može dobiti i kapacitetniji dvolitarski HDi što je, definitivno, povoljnija opcija za „borbu“ sa 1.810 kilograma. S druge strane, dizel k'o dizel, raskošnim obrtnim momentom manji HDi (u normalnoj upotrebi) solidno prikriva nedostatak snage. Uz dobro podešen ovjes, tvrdokorni ljubitelji benzinaca (i motorsporta) mogli bi doći na svoje uz benzinski motor (1.6 16v THP) koji je razvijen u saradnji sa BMW-om. Ima li bolje preporuke, ako se u gradu ionako više volite voziti biciklom?


Osnovni podaci testnog automobila: Citroen C4 1.6 HDi Exclusive
Cijena osnovnog dizelskog modela: 24.879 KM
Cijena testnog modela do registracije: 33.995 KM

Motor: Zapremina 1.560 ccm, snaga: 82 kW/112 KS, obrtni moment: 270 Nm pri 1.750 okr/min
Dimenzije: dužina 4329 mm, širina 1789 mm, visina 1491 mm, međuosovinski razmak 2608 mm.
Zapremina prtljažnika: 408 litara
Masa: 1.275 kg
Performanse: Ubrzanje 0-100 km/h 11,3 s, najveća brzina: 190 km/h
Potrošnja: test 6,1 / gradska 5,8 / otvoreno 3,9 / mješovita 4,6 l/100 km

Osnovni elementi paketa opreme Exclusive: Prednji zračni jastuci za vozača i suvozača sa mogućnošću isključenja za suvozača, bočni zračni jastuci, sigurnosne zavjese, svjetlosni indikator za nezakopčane sigurnosne pojaseve, ABS, sistem za pomoć pri kočenju AFU, sistem za nadzor stabilnosti ESP, prednji i zadnji branik u boji vozila, prednja sjedišta podesiva po visini, centralno zaključavanje sa daljinskim, digitalna instrument ploča sa analognim dijelom, električno pokretanje prednjih i zadnjih stakala, električno pokretanje i grijanje vanjskih retrovizora, regulator i limitator brzine, automatski klima uređaj, set za popravak pneumatika, dnevna svjetla, autoradio sa MP3, komandama na volanu i 6 zvučnika, prednja svjetla za maglu sa funkcijom osvjetljavanja pri skretanju, ručke za otvaranje vrata i nosači vanjskih retrovizora u boji vozila, hromirani profil ispod bočnih stakala, dodatno zatamnjena zadnja bočna i zadnje staklo, volan, ručica mjenjača i ručne kočnice obložene kožom, putni računar i informacioni ekran A+, osvjetljenjo ogledalo u sjenilu, srednji naslon za ruke naprijed, podešavanje vozačkog i suvozačkog sjedišta u lumbalnom dijelu, automatski brisači prednjih stakala, automatsko zatamnjenje unutrašnjeg retrovizora, informacioni ekran Co, programiranje regulatora i limitatora brzine, hromirani profili na prednjem i zadnjem braniku, connecting box, električna automatska parkirna kočnica, srednje visoka konzola sa dekorativnim elementima, pretincem za odlaganje i 230V utičnicom, vanjski retrovizori sa električnim sklapanjem, senzori za pomoć pri parkiranju naprijed i nazad, mjerač raspoloživog prostora za parking, srednji naslon za ruke nazad, srednji otvor za prevoz dugih predmeta, pretinci ispod prednjih sjedišta, prenosna svjetiljka, 12V utičnica u prtljažniku, električno podešavanje lumbalnog dijela prednjih sjedišta sa funkcijom masaže, obloge tkanina Saint Cyr sa kožom Lama ili Mistral, 16“ aluminijski naplaci Boston.

Dodatna oprema na testnom automobilu: metalik boja karoserije – 970 KM

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: