{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


FOTO
/
TEST: Audi A4 2.0 TDI Comfort+

25.9.2012. u 09:09
23
38
TEST: Audi A4 2.0 TDI Comfort+
23
Nakon što je ulog među kompaktnim premium limuzinama značajno povećan dolaskom potpuno nove BMW Serije 3 i redizajnom odlične C-Klase, Audi je morao osvježiti A4. Ipak, s razlogom su bili uvjereni u njegove kvalitete, pa su izmjene minimalne i prilično diskretne. Kako god bilo, i dalje je odlikaš.
Četvrta generacija Audija A4, poznatija i kao B8, s nama je već pet godina, pa iako nije ni po čemu zaostajala, trendovi su nalagali blago osvježenje. Naravno, suština i osnove vrlo uspješne generacije popularnog A4 su ostali isti, ali sada sve to dolazi u nešto modernijem pakovanju.

Svjetlom u novu modnu sezonu

Već i na prvi pogled je jasno da je prvi redizajn ove generacije Audija A4 bio puka formalnost, a manje stvar potrebe. Ipak, ne može se reći da nema nikakvih novosti. Činjenicu da ulaže značajna sredstva i rad u razvoj LED tehnologije automobilskih svjetala ponosno ističe na svakom svom modelu. Tako je sada i A4 dobio drugu generaciju LED dnevnih svjetala. U praksi to znači da je umjesto tačkastih LED-ova dobio prepoznatljiv okvir homogenog LED svjetla unutar kućišta prednjih farova. Ne samo da izgleda bolje, nego je i efikasnije raspoređeno svjetlo.

Pored svjetala, A4 je dobio i blago izmjenen prednji odbojnik, dok je prepoznatljiva maska sada "oštrija" što odgovara novom hi-tech izgledu Audija A4 kojeg je dobio s novim svjetlima.

Na zadnjem dijelu izmjene je još teže primjetiti. Ovdje je novih oblika još manje, dok su stop svjetla na jednak način modernizovana kao i prednja. Dobila su moderniju LED tehnolgiju, a sada svijetle i kada su naprijed upaljena samo dnevna svijetla, što do sada nije bio slučaj.

Dakle, radikalnih novosti nema, niti smo ih očekivali. Audi ne šokira dizajnom ni kada izbacuje potpuno nove modele, a još manje kada ih redizajnira. Jasno, dosadašnjoj klijenteli to neće smetati, naprotiv, Audi je u krugovima svojih poštovalaca upravo zbog toga i cijenjen.

Unutrašnjost i dalje među uzorima

Iako to već počinje zvučati kao isprana fraza, Audi je zaista već generacijama pravi uzor u gradnji automobilskih interijera, i to u gotovo svim klasama. Iako A4 ima žestoku konkurenciju u Seriji 3 i C-Klasi, lako je pokazao da i tu može poslužiti za uzor. Odlična ergonomija i kvalitetna izrada nisu tražili velike intervencije, pa je sa redizajnom A4 unutra tek fino podešen kako bi bio uglađeniji i još malo ugodniji.

Suština oblika i vozačkog okruženja ostala je ista, ali je sam osjećaj boravka u unutrašnjosti bolji zbog izbora materijala koji je ugodniji oku ali i dodiru. Recept je bio jednostavan, na nekim mjestima je siva boja zamjenjena crnom ili sjajnom crnom, kao na centralnoj konzoli na mjestu audio uređaja, dok su neki detalji izrađeni od boljih i drugačijih materijala, kao što su prekidači podizača stakala, koji su uz to dobili i hromirani obrub.

Ukratko, revolucije nema, niti je za njom bilo potrebe, pa je A4 i dalje među najugodnijim autima za voziti i boraviti. Naravno, ne treba zaboraviti da A4 nije prevelik auto, pa unutrašnjost nudi tek dovoljno prostora. Na zadnjim sjedištima lako može ponestati mjesta za noge, ako se naprijed voze nešto viši putnici. Ipak, prostor u kabini, baš kao i prostor u prtljažniku je u okvirima i očekivanjima ove klase, pa iako bi bilo bolje imati više životnog prostora, A4 se ne može proglasiti klaustrofobičnim.

Najčešći i najlogičniji izbor pogona

Mehaničke i tehničke novosti na Audiju A4 još je teže pronaći nakon redizajna nego one estetske. Tako je najkonkretnija promjena ustvari ugradnja elektromehaničkog upravljača, naravno u cilju što manje potrošnje energije. Zahvaljujući stalnoj potjeri za uštedu svake kapi goriva, A4 je izgubio nijansu direktnosti koju je imao prije redizajna. Nije to ništa dramatično, niti će to biti upadno prosječnim kupcima A4, ali činjenica je da je sada osjećaj na upravljaču "umjetan", pa koliko god to mal nedostatak bio, ipak je šteta narušavati dinamički dobar auto kao što je to bio, i još uvijek jeste, A4.

Dvolitreni turbodizelaš, prednji pogon i šestostepeni ručni mjenjač uvjerljivo su najpoželjniji i najčešće birani pogonski sklop za A4, a za očekivati je da će tako biti i ubuduće. U verziji sa 143 KS ovaj motor već je odavno poznat, te upravo zbog dobrog odnosa snage i cijene čini poželjan izbor. U vožnji je kultiviran i snažan, s tim da će tek na većim opterećenjima postati očit uzak raspon radnog područja u kojem je raspoloživa maksimalna snaga i obrtni moment. Ipak, to nije ništa novo za moderan dizelaš, a kako je u paru sa dobrim i preciznim 6-stepenim ručnim mjenjačem onda ni "šaltanje" ne spada među naporne zadatke. Treba pohvaliti i štedljivost, na kojoj je Audi najviše i radio, pa je zahvaljujući novim električnim komponentama ali i start/stop sistemu redizajnirani A4 s ovim motorom primjetno ekonomičniji od prethodnika. tako smo na testu brze dionice na autoputu prelazili sa prosjekom manjim od 5 litara dizela na 100 km, dok se taj prosjek u gradskim gužvama kretao između 6,5 i 7 litara dizela. sasvim prihvatljivo za porodičnu ili poslovnu limuzinu ovog cjenovnog razreda.

Sa 16-inčnim točkovima i gumama relativno visokog bočnog profila A4 ne djeluje posebno dinamično, već naglasak stavlja na udobnost. Za one kojima je prioritet brza vožnja poželjan će biti i hvaljeni quattro pogon, s kojim bi A4 bio neutralan i efikasno brz, kao što to rade i njegova veća braća. Ipak, i u ovoj osnovnoj postavci sa relativno malim točkovima i bez S-line oznaka A4 se može itekako dobro i sigurno voziti. Težina karoserije i prednji pogon, ali i značajna količina obrtnog momenta dolaze do izražaja u oštrijim zatvorenim zavojima kada ponosna maska sa prstenovima teži vanjskom dijelu krivine. Ipak, ovo je jedan uglađeni njemački gospodin kojem takav huliganizam u vožnji ne pristaje. Uravnotežene i promišljeno brza vožnja nagrađuje vrlo brzim tempom i što je najvažnije ugodno brzom vožnjom, bez stresa za putnike ali i za vozača.

Povoljniji i uz novosti

Kako izmjene nisu bile radikalne logično je očekivati da ni izmjene u cjenovniku ne budu prevelike. Ipak, Audi je napravio još bolji potez, pa je novi redizajnirani model ponudio po boljim uslovima. Tako je uz paket Comfort+, koji je upravo bio i na testnom automobilu, moguće uštedjeti čak 5.368 KM. Naime, Audi poklanja paket opreme Comfort+ za one koji se odluče kupiti neki od ponuđenih i posebno opremljenih modela A4. Upravo ovaj poklonjeni paket sadrži dodatke koje bismo svakako preporučili na A4-ki, kao što su kožni multifunkcionalni upravljač s četiri kraka, središnji naslon za ruku, Concert radio uređaj s CD playerom i MP3 funkcijom, trozonski automatski klima uređaj, neizbježna Xenon svjetla, te senzor za svjetlo i kišu.

Proglasiti auto koji košta 59 hiljada maraka povoljnom kupovinom u vrijeme kada cijeli svijet steže kaiševe bilo bi možda neumjesno. Ipak, suzdržaću se od socijalnih i ekonomskih analiza, i istaći činjenicu da u poređenju sa direktnim i jednako opremljenim rivalima ovakav A4 i jeste povoljna kupovina. Uz dokazanu popularnost na našem tržištu izvjesno je da će i dalje biti najčešća pojava od svetog njemačkog trojsatva na našim cestama.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Audi A4 2.0 TDI Comfort+
Cijena osnovnog dizelskog modela: 52.875 KM
Cijena testnog modela: 59.155 KM (sa uštedom uz "Paket Comfort+" od 5.368 KM)

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, redni, smješten naprijed poprečno. Promjer i hod klipa 83 × 91,4 mm. Radna zapremina 1.968 ccm. Maksimalna snaga 105 kW - 143 KS pri 4.200 okr/min. Maksimalni obrtni moment 320 Nm pri 1.750 do 2.500 okr/min. Četiri ventila po cilindru. Ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda - common rail.

Prenos snage: Pogon na prednje točkove. Šestostepeni ručni mjenjač. Naplaci 7,5J × 16 inča, pneumatici 225/55 R16.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0-100km/h - 9,2 s. Maksimalna brzina - 216 km/h. Potrošnja na testu - 6,8 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 6,9 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,4 l/100 km, kombinovano 5,1 l/100 km. Emisija CO2 126 g/km.

Dimenzije: Dužina - 4.701 mm. Širina - 1.826 mm. Visina - 1.427 mm. Međuosovinski razmak - 2.808 mm. Prtljažnik - 480 litara. Masa praznog automobila - 1.555 kg.

Serijska oprema testnog automobila: Djeljiv i preklopiv naslon zadnjeg sjedišta, dnevno svjetlo, električno podesiva i grijana vanjska ogledala, pasivni zvučnici, svjetla za maglu, ESP sa ABS, EDS i ASR, zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci za vozača i suvozača, SIDEGUARD sistem zračnih jastuka za glavu, Audi backguard zaštita pri naletu vozila nazad, zaštita u vratima kod bočnog udara, automatski klima uređaj, radio uređaj chorus s CD playerom i 6,5" monokromatskim ekranom, kožni upravljač sa četiri kraka, elektro-mehanički servo upravljač, podešavanje upravljača po visini i dubini, centralno zaključavanje s daljinskim upravljanjem, električni podizači prozora, kodirani ključ - elektronska blokada protiv otuđenja s promjenjivim kodom, zelena termoizolacijska stakla, potpuno galvanizirana karoserija, rezervni točak umanjenih dimenzija sa dizalicom i alatom, presvlake sjedala u tkanini Cosinus, dekorativni umeci Reflexlak sivi ili smeđi, elektromehanička parkirna kočnica, pokazivač vanjske temperature, automatsko otvaranje prtljažnika, podne prostirke sprijeda i straga, sigurnosni vijci protiv krađe kotača, alu naplaci s deset krakova 7.5J x 16 i gumama 225/55 R 16.

Dodatna oprema na testnom automobilu: Paket High gloss, parking control, Audi sound system, prva pomoć i sigurnosni trokut, metalik boja.

Garantni uslovi: 4 godine garancije

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: