Testovi
31

VOZILI SMO / Peugeot u Neumu predstavio novi 3008 i Traveller: Francuski šarm u najboljem crossover izdanju

Piše: D. B.
(Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba)
Ove sedmice smo na bh. morskoj obali imali priliku voziti drugu generaciju Peugeotovog modela 3008, koji sada dolazi kao pravi SUV i već privlači veliku pažnju širom Evrope, pogotovo u najsnažnijoj verziji GT koju smo također isprobali. Usput smo isprobali i višenamjenski Traveller koji nam je otkrio sve svoje praktične strane.

Peugeot 3008, sada kao pravi i napredni SUV

Druga generacija modela 3008 je značajno drugačija od modela koji je zamijenila. Radi se o istinskom crossoveru iz C segmenta na EMP2 platformi, koja je zaslužna za "skidanje" 100 kg u odnosu na prethodni model iako je sam auto duži za osam centimetara. Širina i visina se nisu mijenjale, ali je automobil podignut kako bi mogao savladavati neravne terene.

Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba
Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba

Za razliku od prethodnika, crossover izgleda bolje i privlači kupce, a konkurencija su mu Kia Sportage, Hyundai Tucson, Nissan Qashqai, VW Tiguan, Renault Kadjar, Seat Ateca i drugi.

Međuosovinsko rastojanje je poraslo za 62 mm i iznosi 2.675 mm, što je rezultiralo sa dodatnih 24 mm više prostora za noge. Putnici imaju više mjesta za ramena i glavu, a zapremina prtljažnika je povećana za gotovo 90 litara te sada iznosi 520 litara. Ona se spuštanjem stražnjih sjedišta dodatno povećava na 1.580 litara.

Implementacija Peugeotove druge generacije i-Cockpita je donijela 12,3-inčnu potpuno digitalnu prilagodljivu instrument tablu sa pet različitih modova, kojima se upravlja pomoću kontrola na upravljaču. Pogled na nju je olakšan jer je upravljač postavljen niže te ima gotovo ravan gornji dio. Intotainment sistem ima 8-inčni ekran osjetljiv na dodir.

U unutrašnjosti vrhunski ugođaj unaprijeđuje i deset zvučnika, subwoofer i pojačalo koji čine vrhunski audio sistem ukupne snage 515 watti.

Peugeot 3008 je moguće dobiti sa nizom savremenih benzinskih i dizelskih trocilindričnih i četverocilindričnih motora s turbopunjačima.

Među benzincima su 1,2-litarski PureTech 130 S&S sa šestostepenim ručnim mjenjačem u standardnoj izvedbi i izvedbi s koja se ističe vrlo niskom potrošnjom, 1,2-litarski PureTech 130 S&S s mjenjačem EAT6 te 1,6-litarski THP 165 S&S s mjenjačem EAT6.

Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba
Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba

Ponudu dizelaša čine 1,6-litarski Blue HDi 100 S&S sa petostepenim ručnim mjenjačem, 1,6 litarski Blue HDi 120 S&S sa šestostepenim ručnim mjenjačem u standardnoj izvedbi i izvedbi s vrlo niskom potrošnjom, 1,6-litarski BlueHDi 120 S&S s mjenjačem EAT6, 2,0-litarski BlueHDi 150 S&S sa šestostepenim ručnim mjenjačem i 2,0-litarski BlueHDi 180 S&S s mjenjačem EAT6.

Upotreba guma s iznimno niskim otporom kotrljanja (UBRR) od 17 i 18 ili čak 19 inča (205 55 R19) također pridonosi učinkovitosti novog Peugeota 3008.

Cijene za novi Peugeot 3008 u Bosni i Hercegovini se kreću od 38.245 KM koliko košta osnovni benzinski model, pa sve do 65.442 KM koliko košta Peugeot 3008 GT.

Peugeot 3008 GT, SUV sportskog karaktera

Verzija GT ističe se kao vrhunski spoj luksuza i izrazite dinamike, dok je pritom savršeno prilagođen za svakodnevnu upotrebu. Namijenjen pravim poznavateljima automobila, Peugeot 3008 GT spoj je svih prednosti novog SUV-a game, prepoznatljivog stila, zadivljujuće unutrašnjosti uz Peugeot i-Cockpit, tehnološki napredne opreme s posebnim naglaskom na sportski i luksuzni izgled.

GT pokreće BlueHDi 180S&S motor uparem s automatskim mjenjačem sa šest stepeni prijenosa EAT6. Riječ je o najsnažnijem motoru u gami, koji pridonosi istinskom užitku u vožnji.

Sportski izgled je naglašen, a GT verzija ima i zaštitu blatobrana i 19-inčne dovobojne Boston naplatke s gumama dimenzija 235/50R19.

Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba
Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba

GT model je dobio Full LED svjetla i pokazivače smjera, a može se pohvaliti jedinstvenom ponudom boja karoserije. Pored serijskog dvobojnog krova Black Diamond, izvedba GT u opciji nudi i odvažan oštri rez u tri boje (sivoj Platinium ili Amazonite te bakrenoj Metallic Copper). Izvedba GT s dvobojnim stilom oštrih linija automobila, čiji stražnji dio uvijek krasi crna boja Perla Nera, novom simbolu game daje sasvim prestižno ruho.

GT verzija ima i jedinstvenu prednju masku, kao i detalje kao što su obrubi od inoksa na bočnim i stražnjim trokutastim staklima, dvobojna karoserija oštrog reza, dvostruke kromirane izduvne cijevi, posebni prednji branik sa svjetlima Full LED i rešetkom prednje maske GT i drugo.

Tehnološki dojmljiv i profinjen sportski dizajn izvedbe GT najviše se ističe u unutrašnjosti automobila. Novi Peugeot i-Cockpit obuhvaća izvanrednu i tehnološki vrlo naprednu instrument tablu.

Unutrašnjost izvedbe GT odlikuje se dvostrukim tankim prošivima bakrene boje na površini instrument table, oblogama vrata i središnjim naslonima za ruke. Ti šavovi krase i udobna sjedišta s bočnom potporom prekrivena kombiniranim presvlakama od impregnirane tkanine/alkantare, ili u opciji, vrhunskim kožnim presvlakama Nappa Mistral.

Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba
Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba

Na upravljaču s ravnim dnom presvučenom kožom je logotip GT od hromiranog čelika. Ukrasni elementi instrument table i obloga na vratima od prave hrastovine upotpunjuju odličan izgled.

Peugeot 3008 GT je tokom testne vožnje pokazao svoj sportski karakter, a nezaboravno iskustvo zabavne vožnje je ponudio u Sport modu. Pritiskom na dugme Sport odličan SUV se pretvorio u opasnu mašinu.

Najbolji model u ponudi novog Peugeota 3008 u Bosni i Hercegovini do registracije košta 65.442 KM.

Peugeot Traveller poziva na udobno putovanje

Nakon svjetske premijere na Sajmu automobila u Ženevi 2016., Peugeot Traveller na velika vrata ulazi u svijet kombija i minibusa visoke klase.

Dostupne su tri dužine od 4,60 m do 5,30 m, a visina iznosi samo 1,90 m, što je prava rijetkost u segmentu te omogućuje pristup kombiju natkrivenim parkiralištima. Izvedbe Standard i Long od 4,95 m i 5,30 m u središtu su tržišta. Izvedba Compact od 4,60 m, jedinstvena u segmentu, također može s lakoćom smjestiti do devet osoba na svim sjedalima. Zahvaljujući svojim dimenzijama i skraćenim prevjesima, Traveller pruža odličnu upravljivost pogodnu za svakodnevnu upotrebu, čak i u gradskoj vožnji.

Traveller nudi dvije game od kojih je svaka dostupna s dva paketa opreme. Za privatne kupce tu je Combispace s paketima opreme Active i Allure, dostupan s 5, 7 ili 8 sjedišta, za poslovne kupce koji se bave prijevozom osoba tu je minibus s paketom opreme Business, dostupan s 5 do 9 sjedala, i Business VIP, dostupan sa 6 i 7 sjedišta.

Peugeot Traveller Business VIP za putnike u stražnjem dijelu nudi konfiguraciju s četiri sjedala okrenuta jedna prema drugima s neovisnim sjedištima od kože.

Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba
Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba

Kombi prožet snagom i elegancijom obogaćen je na višim nivoima opreme ksenonskim svjetlima i aluminijskim naplacima od 17 inča. Sjedišta su presvučena kožom, a pristupa im se kroz automatska bočna vrata.

Ovisno o izvedbi, za putnike u stražnjem dijelu u drugom i trećem redu dostupne su zasebne klizne kožne fotelje s naslonima za ruke.

Dodatno zatamnjena (70 posto zatamnjenosti) i iznimno zatamnjena (90 posto zatamnjenosti) velika stakla na višim razinama opreme štite privatnost putnika i omogućuju im da uživaju u krajoliku.

Zapremina prtljažnika iznosi 1.500 litara, a uklanjanjem drugog i trećeg reda sjedišta se povećava na 4.900 litara.

Kao jedinstvena pojava u segmentu, izvedba Compact također može udobno smjestiti do devet osoba u unutrašnjosti, odnosno ponuditi zapreminu prtljažnika od 3 600 litara (3 397 dm3 VDA) uz dužinu od samo 4,60 m.

Ponuda motora za Peugeot Traveller:

  • 1.6-litarski BlueHDi 95 KS, petostepeni ručni mjenjač, od 5,5 l/100 km, 144 g/km CO2,
  • 1.6-litarski BlueHDi 95 KS, upravljani mjenjač ETG6, od 5,2 l/100 km, 135 g/km CO2 ,
  • 1.6-litarski BlueHDi 115 KS S&S, šestostepeni ručni mjenjač, od 5,1 l/100 km, 133 g/km CO2,
  • 2.0-litarski BlueHDi 150 KS S&S, šestostepenii ručni mjenjač, 5,31 l/100 km, 139 g/km,
  • 2.0-litarski BlueHDi 180 KS S&S, automatski mjenjač EAT6, od 5,8 l/100 km, 151 g/km.

Cijene za Peugeot Traveller u Bosni i Hercegovini se kreću od 40.702 KM za osnovni model do 54.957 KM najskuplji model u ponudi.