{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Snažni laki dostavljač Volvo 445 slavi 60. rođendan

S
23.6.2009. u 14:05
0
0
Snažni laki dostavljač Volvo 445 slavi 60. rođendan
0
Snažni laki dostavljač Volvo 445 slavi 60. rođendan
U 2009. godini, lako dostavno vozilo Volvo 445, iz kojeg je proizašao Duett i od kojeg je i započela tradicija karavan vozila u Volvu, napunit će 60 godina.
Kratko nakon što je počeo proizvoditi automobile 1927. godine, Volvo je počeo i s isporukom šasija za različite namjene, zavisno o potrebama kupaca. Tridesetih godina Volvo je isporučivao vozila sa prednjim haubama, karoserijom, pragovima i A-stubovima, čija je namjena bila transformisanje u kombije ili pick-up vozila od strane proizvođača dostavnih vozila tog vremena širom Švedske. Zbog činjenice da su se veća Volvo vozila radila na različitim konzolama nakon Drugog Svjetskog rata, ove su se verzije golih šasija još uvijek nudile kroz kataloške prodaje i u 50-im godinama, ali su bile prevelike, tako da je potreba za manjim i lakšim verzijama šasija postajala sve očiglednija.

PV444 je imao jedinstven dizajn karoserije i stoga se nije mogao koristiti za ovakva vozila. Morao je biti dizajniran komercijalni ekvivalent na različitom okviru, laganom ali snažnom. Proizvodnja ovakvih šasija je počela u ljeto 1949. Bio je to ekvivalent PV444 u veličini i cijeni. Kada je stigao na tržište, 445 je imao prednje haube i karoseriju poput 444, ali se razlikovao od prethodnika sa maskom od pet horizontalnih hromiranih rešetaka, umjesto dotadašnje četiri. Nosivost je bila nešto preko 500 kg, zavisno od verzije. Pick-up je bio nešto lakši i mogao je ponijeti više tereta nego teži kombi.

Ukupna težina mu je bila 1650 kg, od čega je sama šasija težila 725 kg, ali oni koji su koristili 445 svakodnevno, vrlo su brzo spoznali da automobili može ponijeti daleko više u praksi nego u teoriji.

Mali 1.4 OHV agregat, sa svojih se 40 konjskih snaga efikasno nosio sa gradskim prometom. Bio je idealan za laku gradsku dostavu, jer je pri većim brzinama i dužima vožnjama postajao prilično rastrošan. Mehanika i oprema su u potpunosti preuzete iz PV444, osim zadnje osovine koja je bila sastavljena od dvije vrlo krute polukružne opruge, za razliku od spiralnih opruga ovjesa u 444, koje su bile namijenjene udobnosti u vozilu.

U to vrijeme, u Švedskoj je postojalo oko 70 proizvođača dostavnih automobila, od kojih je 25 izrađivalo različite karoserije za 445. Za kombije, pogrebna i ambulantna vozila, karoserija je bez iznimke rađena od drvenih okvira sa čeličnim panelima, kao i kabine pick-upa. Vrlo je malo karoserija i kabina od punog čelika bilo ugrađeno u to vrijeme u 445, uglavnom zbog nedostatka vremena ili finansija. Unutrašnjost ovih vozila je bila prije praktična nego li udobna. Obično, za stranice vrata su korištene daske, a presvlake su bile izrađene od otporne umjetne kože. Udobnost takvih vozila je bila vrlo oskudna. Na vozaču je bilo da sam sebi stvori ugodno i komforno radno mjesto. A to je upravo ono što je 445 bio svojim korisnicima - radno mjesto.

U vrlo rijetkim slučajevima, šasije 445 su imale karoserije kabrioleta, na primjer one koje je izrađivao Nordbergs iz Štokholma, Ringborgs iz Norkopinga i kompanija Valbo, partner Gavlea. Ove dvije posljednje kompanije su čak izradile male serije ovih automobila, otprilike 10 svaka. Od tih 20 vozila, 10 ih je još uvijek u savršenom stanju i u brižnim rukama entuzijasta. Procijenjeni na skoro dvostruku cijenu novog PV444, ovi su automobili bili i ostali rariteti.

Za nekoliko je godina Volvo zasitio tržište šasijama 445. Snažni i dugovječni mali borci nisu bili mijenjani za nove, niti im je padala cijena onako kako je Volvo očekivao. Do početka 1952., Volvo se našao sa 1500 neprodatih 445 šasija parkiranih ispred tvornice, koji su trebali na cestama biti puno prije toga. Paralelno s tim, sve je više proizvođača automobila počelo nuditi vlastite kombije i karavane, tako da su se nakupci šasija našli u vrlo teškom vremenu. Ipak, 445 je trebalo prodati, pa zašto onda tražiti vanjskog proizvođača karoserije, da bi ih se napravilo atraktivnim?

«Napravimo vlasiti Volvo kombi», glasila je naredba izvršnog direktora Gabrielssona, i tako je rođen Volvo Duett – Volvov prvi kombi/karavan model. Mladi inžinjer Erik Skoog i njegov mali tim su odmah prionuli na posao i dizajnirali karoseriju za šasiju 445, namijenjenu jednako prevozu i ljudi i tereta, naručili su posebne alate i - samo 15 mjeseci kasnije - 4. jula 1953., prvi Volvo Duett je isporučen nestrpljivom «kupcu», predsjedniku Volva, Assaru Gabrielssonu.

Svojim je odlikama Duett postao favorit Volva i njegova je proizvodnja trajala sve do 1969., dakle ove godine se navršava 40 godina. Ovo je auto moglo biti isporučivano i kao gola šasija sa mogućnošću nadogradnje karoserije, ali su ovakve verzije bile sve rjeđe. Praktična i prostrana verzija Duetta - sa ili bez zadnjih prozora - mogla je zadovoljiti potrebe manjih ili srednje velikih transporta. Savršen izbor za male poduzetnike.

Baš kao i šasije za isporuku, prvi Duetti su bili bazirani na 445, sa kasnijim dodanim kombinacijama tipa karoserije i osnovnog modela. Godine 1960., auto je potpuno prerađeno i ime mu je promijenjeno u 210, s Amazon karavanskom izvedbom nazvanom 220. Ime Duett bila je igra riječi. Naime, namjena automobila je bila dva u jedan, za posao i odmor. Također, bio je to posljednji Volvo napravljen na zasebnoj konzoli, te je zadržao svoj retro-izgled iz četrdesetih kroz cijeli životni vijek.

Tokom posljednje godine njegove proizvodnje, 1969., u Švedskoj je donesen novi zakon o sigurnosti vozila, koji Duett zasigurno ne bi zadovoljio svojim dizajnom iz 1940. Volvo je odlučio zaustaviti njegovu proizvodnju i svi su, osim jednog, bili izvezeni. Preostali automobil, sa brojem šasije 97299, danas se nalazi u Volvo muzeju. Tamno plave je boje, s interijerom od smeđeg vinila i ima originalnu registraciju OA 1075 (OA je u to vrijeme bila oznaka za Geteborg).

U to je vrijeme Volvo u gami već imao dva druga, praktična i elegantna, karavanska modela, koja su prilično često nosila i povelik teret: Amazon 220 i 145.

Za one koji vole brojeve šasija i njihove originale, 445 i Duett sistemi brojeva su pravi izazov za koji je potrebno umijeće Šerloka Holmsa da bi ih se sasvim razumjelo. Mogu biti vrlo zbunjujući. Na početku su numerisane samo gole šasije, a zatim su, kako bi bili dodati baznim verzijama, dodavani i drugi tipovi, tako da je brojeve i tipove vrlo teško razlikovati jedne od drugih. Ukupno je proizvedeno 4.194 golih šasija. Od njih, 4.035 je bilo 445 i jedva 159 modela 210.

Ukratko, cijeli je sistem napravljen po slijedećem:
Isporučene šasije, numerisane od septembra 1949., pa do kraja proizvodnje u maju 1962.;
Karavanske verzije;
Panel (kombi) verzije;
Putničke karavanske verzije (!);
210 Duett (kraj proizvodnje 19. februar 1969.);
Ukupna proizvodnja svih tipova, uključujući i zasebne šasije: 101.492

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: