{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Sistem deaktivacije cilindara kod TSI motora

S
4.9.2011. u 10:18
0
17
Sistem deaktivacije cilindara kod TSI motora
0
Volkswagenova najnovija tehnologija efikasnosti, sistem deaktivacije cilindara (ZAS), doživjet će premijeru s novim motorom 1.4 TSI. Time je Volkswagen napravio korak naprijed ka dodatnoj uštedi u potrošnji goriva njegovih modela.

Kao prvi proizvođač automobila u svijetu, Volkswagen koristi inteligentni sistem deaktivacije cilindara u velikoserijskom TSI četverocilindrašu. Radi se o vrlo rijetkoj i naprednoj tehnici zahvaljujući kojoj se ostvaruje znatna ušteda goriva, a pri tome maksimalna snaga stoji na raspolaganju u bilo kojem trenutku. Iako je ovakav sistem već odavno poznat sa velikih, osmocilindričnih i većih, motora, VW je napravio presedan ponudivši ovaj sistem na malom četverocilindrašu.

Sistem isključuje rad polovine cilindara u trenucima manjeg opterećenja motora, na primjer kod rasterećene vožnje autocestom. Rezultat je ušteda od 0,4 litre na 100 kilometara. U kombinaciji s funkcijom start-stop ova ušteda postaje još veća i taste na čak 0,6 l na 100 km.


Ova inovativna tehnologija, međutim, postiže najveće efekte kod vožnje umjerenim tempom: pri 50 km/h, u 3. ili 4. brzini štedi oko 1 litru goriva. Novi štedljivi TSI stoga već sada zadovoljava EU6 standarde koji stupaju na snagu tek 2015. godine. Izuzetna efikasnost ovog pogonskog sklopa nikako ne isključuje komfor vožnje, pa i sa dva cilindra on radi vrlo uravnoteženo, tiho i kultivisano.

Isključenje cilindara aktivno je uvijek kada se broj obrtaja agregata 1.4 TSI nalazi u području od 1.400 do 4.000 okr/min, odnosno obrtni moment između 25 i 75 Nm. Isti se cilindri automatski pale čim je snaga potrebna, dakle na jači stisak papučice gasa. Na ovaj način 1.4 TSI se ponaša kao dva motora u jednom, snažan i štedljiv.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: