Novi biznis model
45

Renault smanjuje cijenu električnih vozila zahvaljujući korištenju repariranih dijelova

A. M.
Renault je jedan od brendova koji ulaže najviše napora u sve što ima veze s cirkularnom ekonomijom svojih automobila. Najnoviji plan ukazuje na korištenje obnovljenih dijelova kako bi pojeftinio svoje električne automobile za 30 posto.

Koliko ste samo puta čuli da je reparacija anlasera, kočionih čeljusti ili letve volana mnogo isplativija opcija od nabavke novih dijelova?

Jednako tome, u vremenu preskupe potrošačke elektronike jako su popularni "refurbished" mobiteli i laptopi, odnosno fabrički obnovljeni uređaji pušteni ponovo u prodaju po povoljnijoj cijeni. E, sad na red dolaze i automobili sa repariranim dijelovima, koji će i proizvođačima i kupcima donijeti uštede.

U eri elektrifikacije, u kojoj se pokušava ubrzati prelazak na električna vozila i gdje dominira cirkularna ekonomija, potezi poput ovih koje provodi Renault dobijaju sve veći značaj. Ono što Renault, kao prvi proizvođač automobila u Evropi, želi postići sa svojim planom jeste da kupcima električnih automobila u bliskoj budućnosti, pored novih, ponudi i obnovljene dijelove po fabričkim standardima, a koji će biti do 30 odsto jeftiniji.

Tri ključne i ujedno skupe komponente električnih vozila će biti u opticaju za smanjenje troškova. Reparirani elektromotor, elektronika i baterija u početku će se, u sklopu postprodajnih aktivnosti ponuditi vlasnicima modela: ZOE, Twingo E-Tech, Kangoo E-Tech, Master E-Tech i Megane E-Tech.

No, francuski proizvođač se ne planira zaustaviti na tome. Naime, Renault ima za cilj da do kraja ove decenije u svoje nove automobile ugradi trećinu materijala iz cirkularne ekonomije. Renault je jedan od brendova koji ulaže najviše napora u sve što ima veze s kružnom ekonomijom.

Najnoviji plan, predstavljen na događaju ChangeNow u Parizu, ukazuje da Francuzi reparacijom dijelova žele produžiti vijek trajanja i komponenti i automobila, ali ujedno i smanjiti cijenu proizvodnje, odnosno cijenu električnih automobila. Taj plan će se realizovati u Renaultovim pogonima u Francuskoj (Flins), Turskoj (Bursa) i posebno u Španiji (Sevilja), gdje će se obavljati različite aktivnosti.

Prema dostupnim informacijama, Renaultova fabrika u Flinsu, u Francuskoj, imat će kapacitet za proizvodnju više od 3.000 obnovljenih dijelova. No, zanimljiv je ekosistem u kojem će se odvijati ovaj proces.

"Re-trofit" odjel je osmišljen za remont polovnih vozila bilo koje marke, dok će vlasnicima Mastera III sa SUS motorom nuditi konverziju na električni pogon. "Re-energy" divizija će nastoji dati drugi život baterijama. "Re-Cycle" će se više fokusira na popravku i recikliranje dijelova. I na kraju, "Re-start" će sa 160.000 sati obuke u fabrici u Flinsu obučiti Renaultove zaposlenike o kružnoj ekonomiji i održivoj mobilnosti.