Klix.ba intervju
16

Prvi čovjek Hyundai Motorsporta uoči Croatia Rallyja: Nemamo prostora za greške

E. Z.
Andrea Adamo je jedan od najzaslužnijih ljudi za strelovit uspon ekipe Hyundai Motorsport u Svjetskom reli Šampionatu. Imali smo ekskluzivnu priliku razgovarati s njim "jedan na jedan" uoči početka Croatia Rallyja i iz prve ruke saznati njihove ambicije za ovaj reli i cijelu sezonu.
Hrvatska je ove godine prvi put domaćin Svjetskog reli šampionata, a brzinski ispiti ovog relija vozit će se u okolini Zagreba, Karlovca i Kumrovca. Prvi asfaltni reli u sezoni bit će veliki izazov za sve posade koje su već stigle u Zagreb i pripremaju se za start relija. Nekoliko sati nakon što je došao u Zagreb uspjeli smo "uhvatiti" glavnog čovjeka u ekipi Hyundai Motorsport Andrea Adamu za kratki razgovor o reliju i WRC-u uopće.

Andrea Adamo nam je u početku razgovora istakao da su djelimično zadovoljni početkom sezone, tačnije da su nakon lošeg rezultata u Monte Carlu uspjeli pokazati svoj pravi tempo na Arctic Rallyju u Finskoj. "Upravo takav tempo i još bolje rezultate želimo imati u kontinuitetu i u nastavku sezone", istakao je Adamo.

Kako je svim fabričkim WRC timovima i posadama ovo prvi put da voze reli u Hrvatskoj, zanimalo nas je koliko uopće Hyundai Motorsport zna o ovom reliju i šta očekuje da će im biti najveći izazov na ovom takmičenju.

"Istina je da nam je Croatia Rally potpuna novost te će zbog raznovrsnih brzinskih ispita i vrlo promjenjive asfaltne podloge biti vrlo zahtjevan. Uspjeli smo se ranije pripremiti za asfalt testovima u Italiji i nastupom na reliju San Rema te kraćim testovima u Hrvatskoj. Promjenjivi uslovi i podloga bit će zaista veliki izazov za vozače", kaže Adamo.

Sam Svjetski reli šampionat nije imao pravi asfaltni reli u kalendaru duže od dvije godine, pa su i vozači koji glase za eksperte asfaltnih relija vjerovatno "ispali" iz forme. Croatia Rally je prvi asfaltni reli u ovoj sezoni, ali ne i jedini, ukupno četiri asfaltna relija ove godine znače da će rezultati na ovoj podlozi biti vjerovatno i presudni. Pitali smo koliko je reli u Hrvatskoj važan kao prvi asfaltni reli u sezoni.

"Mislim da smo imali dovoljno vremena pripremiti se za asfalt, pauza nakon Finske je bila dovoljno duga, ali u suštini ne pravimo razliku između relija na osnovu podloge. Sada smo u fazi da moramo biti najbolji na svim podlogama i to nam je jedini plan i imperativ. Drugačije ne možemo doći do šampionske titule i svaki reli nam je jednako važan. Također, Croatia Rally nam nije uporediv s ostalim asfaltnim relijima, jer je vrlo specifičan, kako konfiguracijom tako i samim kvalitetom podloge, tako da se za sve ostale relije moramo posebno pripremati", otkrio nam je Adamo.

Iako nije zahvalno da vođa ekipe prognozira favorite, zanimalo nas je koga Adamo smatra za favorita za pobjedu na Croatia Rallyju. Tačnije, zanimalo nas je da li smatra kako zbog različite vrste asfalta i manje prianjanja ovdje ipak imaju jednaku šansu za pobjedu i vozači koji su specijalisti za makadam.

"Veoma je moguće da će na ovom reliju biti manje izražena razlika između vozača koji glase za specijaliste za asfalt i onih koji su brži na makadamu. Teško je reći prije samog početka relija. Kao ekipa svakako želimo sa svim posadama postići najbolji mogući rezultat", rekao nam je.

Iako Hyundai Motorsport u Hrvatskoj ne nastupa sa svojim posadama i automobilima iz slabije R5 kategorije, zanimalo nas je kako misli da će se ovi automobili snaći na brzinskim ispitima.

"Nažalost, ovdje nisu naši R5 automobili, ali svakako će tim i drugim slabijim automobilima biti mnogo teže jer moraju voziti iza WRC automobila koji "režu" zavoje i izbacuju blato i pijesak na asfalt", kaže Adamo.

Iako u otežanim uslovima zbog pandemije, kalendar WRC takmičenja je ove godine vrlo zahtjevan i dugačak. Pitali smo gdje bi Hyundai Motorsport trebao biti najsnažniji i ostvariti najbolje rezultate, a Adamo nam je u svom stilu odgovorio: "Jednostavno nemamo luksuz da biramo, moramo svugdje biti najbolji i najbrži, bez izuzetaka. Jedino tako možemo doći do konačnog cilja i titule".

Uslovi i način na koji se održava Svjetski reli šampionat su se znatno promijenili. Nije tako lako ni doći i samo gledati neki reli, a pogotovo biti dio karavane koja putuje svijetom i u isto vrijeme mora zadovoljiti vrlo stroge propise o zaštiti protiv širenja virusa. Adamo nam je na tu temu rekao: "Naravno da nije nimalo lako i zaista je mnogo zahtjevnije i teže organizovati relije i treninge u ovakvim uslovima. Ipak, mi to gledamo iz neke druge perspektive. Mi smo zaista jedni od rijetkih ljudi na svijetu koji u ovoj teškoj situaciji mogu neometano putovati, raditi i takmičiti se u sportu koji toliko volimo. Na tome smo zaista zahvalni i bilo bi zaista neumjesno žaliti se na bilo šta u ovakvoj situaciji".

Pored izazovne sadašnjice, zanimala nas je i skora budućnost WRC-a. Naime, WRC automobili će uskoro biti hibridni, a taj transfer tehnologije nije nimalo lagan ni jeftin. S obzirom na to da Hyundai Motorsport nije žurio da potvrdi svoj ostanak u takvom WRC-u, pitali smo Adama šta misli o toj budućnosti koja je sada potpuno izvjesna.

"Izvjesno je da WRC uskoro ulazi u hibridnu eru, a koliko će to promijeniti ovaj sport, nećemo znati dok ne prođe bar nekoliko sezona s takvim automobilima. Hyundai radi na pripremi tog automobila i do sada je jedino izvjesno da će ta primjena zaista biti skupa i da će u konačnici podići cijenu samog takmičenja. Za sada je rano prognozirati i ocijeniti da li će to u konačnici biti dobar potez", kaže Adamo.

Za kraj je Andrea Adamo poručio da jedva čeka da Croatia Rally počne i da je uvjeren kako će Hyundai Motorsport ovdje napraviti odličan rezultat.

Kako smo ranije najavili, Klix.ba će uz podršku kompanije Hyundai Auto BH biti uživo na brzinskim ispitima Croatia Rallyja, odakle ćemo vam prenijeti atmosferu i sve borbe najbržih reli vozača na svijetu.