Veliki zeleni sa 300 KS
0

Stigao Focus RS!

Sarajevo-x.com
Fordu nije trebalo dugo da nakon zadnjih najava i testiranja na Nurburgringu prerdstavi gotov proizvod, tačnije svoj najjači kompakt koji će uz sve ostale čari imati i 300 KS koje, kako kažu, uspješno prenosi samo na prednju osovinu.

Nakon finalnih testiranja Ford je prekinuo neizvjesnost, te je prije premijere na British Motor Show-u objavio prve detaljnije fotografije i tačne tehničke specifikacije. Svi oni koji su se pribojavali da su najave bile previše optimistične ili preekstremne srećom nisu bili u pravu, te je Ford vrlo hrabro pripremio za prodaju automobil koji gotovo u potpunosti izgleda kao i takmičarski WRC automobil.

Pored fenomenalnog i blago rečeno upadnog izgleda, glavna osobina Focusa RS je poznati 2,5-litarski Duratec motor koji je za potrebe ovog modela ojačan na čak 300 KS i 410 Nm. Zahvaljujući velikoj količini snage, ali i dobrom prenosu snage, Focus RS će do 100 km/h ubrzavati za manje od 6 sekundi.

Agresivan izgled, u osnovi, je potpuno podređen funkciji iako izgleda pretjeran. Masivniji poklopac motora i veliki otvori za dovod hladnog zraka bili su neophodni za ojacani turbo motor, dok „škrge“ na poklopcu motora i na prednjim blatobranima obezbjeđuju da višak vrućeg zraka efikasno izađe iz motornog prostora.

Također, nemoguće je neprimjetiti dramatično šire blatobrane, koji su posljedica 40 milimetara šireg traga točkova, naravno sve u cilju omogućavanja što bržeg prolaska kroz zavoje. Dominantan zadnji spojler i difuzor upotpunjuju sliku cestovnog WRC bolida, a RS je jednako fokusiran na performanse i u unutrašnjosti. Odlične Recaro školjke obezbjeđuju držanje tijela i u najekstremnijim uslovima, dok kvalitetniji materijali i kombinacija boja daje potpuniji ugođaj sportskog automobila.

Ono što je pored izgleda i motora najzanimljivije na Focusu RS je sistem koji omogućava prenos velike količine snage na podlogu, a kako je razvoj pogona na sve točkove bio preskup Ford je u RS montirao diferencijal sa djelimičnom blokadom, ili kako ga oni vole nazvati Quaife Automatic Torque Biasing.

Također, velika ispomoć diferencijalu biće i novorazvijeni prednji ovjes „RevoKnuckle“ koji u potpunosti smanjuje nepoželjnu pojavu kada automobilom počinje upravljati obrtni moment i „gura“ prednje točkove u neželjenom pravcu. Također, u Fordu su razvili i potpuno novi ESP sistem koji je prilagođen potrebama ovog automobila, ali ipak žele istaći da su ponašanje i snaga Focusa RS ukroćeni mehaničkim putem, te da je ESP tu samo za slučaj najtežih situacija.

Ovaj fenomenalni hot-hatch u prodaju stiže početkom naredne godine, te ostaje da se vidi koliko se Ford zaista uspio izboriti sa problemom viška snage na prednjim točkovima, naravno u direktnom okršaju sa najboljim sportskim kompaktima.