Na tržištu 2023. godine
5

Polestar predstavio električni SUV, razvija do 510 KS

D. B.
Polestar već duže od godine pomalo otkriva detalje o električnom SUV-u Polestar 3, a sada je on napokon zvanično predstavljen.

Polestar 3 je stigao kao rival Porscheovom Cayenneu te donosi dizajnerski jezik koji smo prvi put vidjeli na predstavljanju koncepta Polestar Precept Concept, a koji će 2024. godine stići na tržište u formi Polestara 5.

No, ovog puta je riječ o SUV-u s impresivnim karakteristikama. Baziran je na SPA 2 platformi kao i Volvo EX90 i razvija do 510 KS. Izgledom je impresivan te je karakteristike dizajna preuzeo od modela Polestar 1 i 2. Prepoznatljiva je prednja maska te "Thor's Hammer" svjetla, dok se cijelom dužinom stražnjeg dijela proteže svjetlosna linija podsjećajući na Polestar 2. Međutim, u dizajnu se primjećuju i detalji prelijepog koncepta Precept uključujući coupeovski dizajn krova te 21 i 22-inčne felge.

Polestar 3 predstavlja "aerodinamični električni SUV visokih performansi", dok njegov koeficijent opora zraka iznosi 0,29. Jasno je da nije najaerodinamičniji u segmentu jer bolji rezultat imaju Mercedes-Benz EQS (0,20), Tesla Model X (0,24) i BMW iX (0,25), ali je ipak konkurentan.

Električni SUV koristi 400-voltnu tehnologiju, bateriju kapaciteta 111,0 kWh te dva električna motora, dok domet iznosi 482 km. Punjenje baterije od 10 do 80 posto kapaciteta pomoću 250 kW DC brzog punjača traje samo 30 minuta i to je najbolji rezultat u klasi. Mehanička toplotna pumpa je standardna te maksimizira domet i pomaže u pripremi baterije, dok Polestar 3 ima i dvosmjerno punjenje.

Dva električna motora isporučuju 483 KS i 840 Nm obrtnog momenta, a za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je 5 sekundi.

Uz doplatu je moguće dobiti Performance paket koji povećava snagu na 510 KS i 910 Nm obrtnog momenta, a u ovom slučaju vrijeme ubrzanja do "stotke" pada ispod 5 sekundi, odnosno na 4,7 sekundi.

Performance paket uključuje nove 22-inčne felge s Pirelli P-Zero gumama, zlatne kapice ventila i pojaseve, kao i mod vožnje za optimizaciju dometa. Ipak, domet je manji i iznosi 435 km.

Centralnu konzolu krasi 14,5-inčni ekran osjetljiv na dodir s najnovijom verzijom Polestarovog Android Automotive operativnog sistema. Ovaj sistem sadrži Google Maps, Googleov glasovni asistent, over-the-air nadogradnje i bežičnu Apple CarPlay funkcionalnost za sve korisnike iPhonea.

Paketi Plus i Pilot dolaze standardno s modelom s većim dometom, prvi podrazumijeva ozvučenje Bowers & Wilinks s 25 zvučnika, soft sistem zatvaranja vrata, grijani upravljač i stražnja sjedišta, kao i atraktivnije 22-inčne točkove. Pilot paket omogućava pristup Polestarovoj najnovijoj i najboljoj opremi aktivne sigurnosti među kojom je Pilot Assist (adaptivni tempomat sa stop-and-go funkcijom), sistem za pomoć pri parkiranju i head-up display.

Polestar 3 će u početku biti dostupan samo s dva električna motora, no postoje glasine da bi se mogla pojaviti i jeftinija verzija. Prednarudžbe se primaju, a prvi primjerci će sići s proizvodne trake naredne godine.