Na tržištu od ljeta
11

Dacia pripremila temeljit redizajn za najpovoljniji evropski električni model Spring

A. M.
Dacia je predstavila temeljito redizajnirani model Spring. Pored vanjskog zatezanja bora, inspirisan novim Dusterom mali električar je osvježen i u enterijeru. Najveća novost su dvosmjerno punjenje, regenerativno kočenje i sigurnosni paket GSR2.

Prije tri godine, Dacia je donijela odluku da s modelom Spring elektromobilnost učini dostupnom svima. Uspjeh je došao odmah, potaknut prije svega niskom nabavnom cijenom, ali ujedno i stalnim poboljšanjima ovog modela. Tako se 2022. godine Spring usklađuje s novim identitetom marke. Također, Spring je tada zauzeo treće mjesto u Evropi na ljestvici najprodavanijih električnih automobila privatnim kupcima. Ovaj model je bio meta stalnih poboljšanja, pa je Dacia omogućila narudžbe u opremljenijoj Extreme verziji, zajedno sa snažnijim motorom od 65 KS.

U posljednje tri godine Dacia Spring prodata je u više od 140.000 primjeraka globalno, a sve vrijeme drži titulu najpovoljnijeg električnog automobila na evropskom tržištu. Sada je Dacia Spring spremna za novu fazu svog života. Dacia je premijerno predstavila novi, ali značajno temeljitiji redizajn na staroj i provjerenoj platformi.

Temeljit redizajn

Nova Dacia Spring šepuri se prije svega revidiranim prednjim dijelom. Prednja rešetka integriše crni estetski element, novi logotip Dacije i prednje LED optičke blokove, sa svjetlećim potpisom u obliku slova Y. Utičnica za punjenje ostala je u sredini maske. Blatobrani su također retuširani, a crni elementi u podnožju vrata su zadržani. U skladu s današnjom modom, Dacia je na Springu izbacila sve kromirane elemente. Unatoč poboljšanjima, masa praznog vozila povećana je za samo 6 kilograma. U svojoj najtežoj verziji, Spring još uvijek vaga manje od jedne tone (984 kg).

Nastavljajući s dizajnerskim inovacijama, Spring se prvi put može naručiti s točkvima od 15 inča. Stražnja svjetla s LED tehnologijom spojena su crnom trakom, koja također integriše naziv brenda. Paleta boja eksterijera uključuje šest nijansi, od kojih su dvije nove - Safari Beige i Brick Red.

Novi enterijer sa digitalnom pločom od 7 inča

Bez sumnje, najveća transformacija se može vidjeti u enterijeru. I ovdje se vidi uticaj novog Dustera, posebno ako gledamo dizajn volana i mini selektor mjenjača koji prvi put ima "B" mod. Upravljač je po prvi put podesiv po visini, no iza njega se krije jedna od najvažnijih inovacija. Riječ je o digitalnoj instrument ploči sa 7-inčnim prilagodljivim ekranom. Važno je da je ova digitalna ploča dostupna kao standard na svim razinama opreme, a materijali i završna obrada na višem nivou nego prije. Takođe, Media control sistem standardan je od paketa Essential i Expression.

Unutrašnjost nove Dacije Spring nije samo digitalizovanija nego prije, nego je i praktičnija. Zapremina prtljažnika povećana je za 6 posto, na ukupno 308 litara. Istovremeno, unutrašnji pretinci imaju ukupno 33 litra zapremine. Budući da je riječ o modelu s nultom emisijom, ispod "haube" se može ugraditi dodatni prtljažnik kapaciteta 35 litara.

Isti motori i dvosmjerno punjenje

Budući da je riječ o istoj platformi, Dacia Spring se i dalje može naručiti s dva motora u varijanatama s 45 i 65 KS. Novost je činjenica da motor od 65 KS nije više dostupan samo na Extreme verziji, već i na nižem Expressionu. Kapacitet baterije od 26,8 kWh takođe je ostao nepromijenjen. Maksimalni domet ostaje 220 kilometara, bez obzira na odabranu verziju. Dacia deklariše potrošnju energije manju od 14,6 kWh/100 kilometara.

Prije nego što dovedete u pitanje autonomiju novog Springa, morate shvatiti da je Dacia uzela u obzir potrebe korisnika. Na temelju podataka prikupljenih tokom vremena, Dacia je uočila da oni, koji su kupili model Spring, u prosjeku prelaze 37 kilometara dnevno, s prosječnom brzinom ispod 40 km/h. Pri tom se u 75 posto slučajeva automobil puni kod kuće.

Ono što je novina je da je Spring po prvi put opremljen sistemom regenerativnog kočenja, koji se aktivira odabirom položaja "B" na novoj mini palici mjenjača.

Veća novina je dvosmjerno punjenje. Dacijini inžinjeri razvili su dvosmjerni adapter od vozila do drugog uređaja, pa Spring sada može poslužiti kao eksterna baterija za električni roštilj ili aparat za kafu. Uređaj se spaja na utičnicu za punjenje na prednjoj strain koja djeluje kao tradicionalna 220V utičnica. Zavisno od tržišta, ovaj se adapter nudi kao standardna oprema kod paketa Extreme.

Sigurniji nego ikad

Kako bi bio kompatibilan s najnovijim sigurnosnim propisima, poznatim kao GSR2, novi Spring sada ima popis sigurnosnih sistema koji je duži nego ikad prije. U pitanju su sistemi poput automatskog kočenja u nuždi s funkcijom detekcije vozila, pješaka i motocikliste, sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova s upozorenjem na prekoračenje dopuštene brzine, pomoć pri parkiranju straga i signal za zaustavljanje u nuždi.

Popis također uključuje upozorenje o napuštanju trake, pomoć pri držanju trake, sistem za kontrolu pažnje vozača i, naravno, hitni poziv (eCall). Za lakši i brži pristup, Dacia uvodi taster My Safety.

Dolazak na tržište u ljeto 2024. godine

Dakle, prema svim poboljšanjima Dacia Spring je privlačnija i sigurnija nego ikad prije. Knjiga narudžbi će se otvoriti u proljeće 2024. godine, a lansiranje na evropsko tržište očekuje se u ljeto ove godine.

S ovim modelom, Dacia obilježava još jednu premijeru. Budući da će Spring po prvi put biti dostupan s volanom na desnoj strani, također će biti dostupan na britanskom tržištu.

Nažalost, cijene nisu objavljene. No, iz Dacije uvjeravaju da će, unatoč svim poboljšanjima, Spring ostati cjenovno najpovoljniji električar na tržištu.