auto
13

Nissan Skyline GT-R: Od prvog do aktuelnog

Piše: E. T.
GTR1 - prva generacija
Prva generacija Nissanovog modela Skyline GT-R (Gran Turismo Racer) pojavila se u februaru 1969. godine. Od tada do danas GT-R zasluženo zauzima mjesto među najboljim sportskim automobilima svih vremena.

Prvi Nissan Skyline GT-R (C10) proizvodio se od 1969. do 1972. godine. U početku kao limuzina sa četvero vrata, GT-R se od 1971. godine nudio i u verziji sa dvoje vrata. Za tadašnje prilike izuzetno atraktivnu karoseriju s proširenim blatobranima pokretao je dvolitarski redni 6-cilindarski benzinski motor s dvije bregaste osovine koji je razvijao 163 KS pri 7.000 obr/min i 177 Nm najvećeg obrtnog momenta pri 5.600 obr/min. Prijenos snage na zadnji par točkova vršio se preko 5-stepenog ručnog mjenjača. Ukupno je proizvedeno 1.945 primjeraka.

Zbog posljedica naftne krize koja je pogodila svijet ranih sedamdesetih godina, zbog čega je drastično opala potražnja za automobilima visokih performansi, Skyline GT-R (C110) druge generacije, koji je predstavljen u januaru 1973. godine, proizveden je u samo 197 primjeraka i svi su svoje kupce našli u Japanu. Automobil je pokretao linijski 6-cilindarski motor iz prve generacije, a bio je opremljen disk-kočnicama na obje osovine.

Nakon poduže pauze 1989. godine konačno stiže treća GT-R generacija s internom oznakom R32. Nissanov novi automobil, koji je izvorno razvijen da dominira na trkama u tadašnjoj Grupi A, stigao je s varijabilnim pogonom preko obje osovine i 2,6-litarskim 6-cilindarskim linijskim biturbo motorom koji je u cestovnoj verziji razvijao 280 konjski snaga (iako mnogi tvrde da je motor nudio više od 310 KS). Uz nekoliko limitiranih edicija (poboljšana aerodinamika, manje kilograma, bolje kočnice, šire gume...), R32 je kasnih osamdesetih godina bio noćna mora vozačima italijanskih i njemačkih sportskih automobila. Nissan je do kraja produkcije (uključujući i limitirane serije) napravio 43.934 primjeraka modela R32, a više od polovine bilo je obojeno bijelom bojom, što je japanska nacionalna boja u međunarodnim nastupima na automobilskim trkama.

Četvrta generacija GT-R (R33) proizvodila se od 1995. do 1998. godine, a zanimljivost koja je vezana za GT-R R33 je činjenica da je to bio prvi produkcijski automobil koji je krug na čuvenoj njemačkoj stazi Nürburgring Nordschleife "zatvorio" za manje od osam minuta. U R33 u početku se ugrađivao (minimalno modificiran) biturbo motor iz R32, a manjim je modifikacijama podvrgnut i 5-stepeni ručni mjenjač. I R33 je kasnije ponuđen u nekoliko poboljšanih limitiranih edicija, a među njima izdvajamo ediciju 400R koju je za Nissan uradio njihov trkaći odjel Nismo. Uz podužu listu modifikacija i povećanje radne zapremine sa 2,6 na 2,8 litara, motor je isporučivao 408 KS što je bilo dovoljno da R33 400R razvije više od 300 km/h i od 0 do 100 km/h stigne nakon 4 sekunde. Od planiranih 100 proizvedeno je samo 44 primjerka edicije 400R.

Nissan Skyline GT-R pete generacije (R34) stigao je u januaru 1999. godine. Uz slične osnovne konture karoserije R34 je, u odnosu na R33, imao manju ukupnu dužinu i manji prevjes preko prednje osovine. Modernizacija unutrašnjosti uključila je i 5,8-inčni multifunkcionalni display za očitanje nekolicine važnih parametara motora, a ručni je 5-stepeni mjenjač zamijenjen 6-stepenom opcijom. Uz V-spec (Victory Specification) stiže aktivna ograničena blokada zadnjeg diferencijala, čvršći ovjes i niži klirens.

Uskoro stiže i V-spec II sa još čvršćim ovjesom, karbonskim poklopcem 2,6-litarskog linijskog 6-cilindarskog biturbo motora (više od 330 KS) i povećanim prečnikom kočnih diskova. U februaru 2002. godine, u kojoj je prestala produkcija serije R34, stiže posljednja edicija V-spec II Nür(burgring). Renomirane tuning kompanije su iz motora koji se ugrađivao u R34 bez velikih zahvata izvlačile 450 KS.

Ozbiljne promjene stigle su uz šesto (aktuelno) izdanje s kojim su se u Nissanu zvanično odrekli naziva Skyline. S novim izgledom karoserije, novim motorom i novim 6-stepenim mjenjačem sa dva kvačila, GT-R (R35) premijerno je predstavljen 2007. godine na Sajmu automobila u Tokiju, a prvi su primjerci (s deklarisanih 485 KS) do kupaca izvan Japana stigli 2008. godine. Iza interne oznake VR38DETT krije se 3,8-litarski biturbo V6 motor koji u posljednjoj ediciji (GT-R NISMO) razvija više od 600 KS, što je dovoljno da automobil s integralnim pogonom od 0 do 100 km/h stiže nakon samo 2,7 sekundi i postigne 315 km/h. Koliko je GT-R NISMO brz i upravljiv najbolje svjedoči ostvareno vrijeme kruga (7:08.68) na stazi Nürburgring Nordschleife.

Vezani članci