U fabrici u Hirošimi
20

Mazda ponovo proizvodi rotacioni motor

D. B.
Glasine o povratku rotacionog motora kruže internetom već godinama, a Mazda ih je potvrdila u januaru kada je predstavila mali plug-in hibridni crossover pod nazivom MX-30 e-Skyactiv R-EV. Međutim, sada je počela masovna proizvodnja "neobičnog" benzinskog motora u Mazdinom postrojenju Ujina Plant No. 1 u Hirošimi, ali postoji "kvaka".

Voljeni model RX-8 prestao se proizvoditi prije 11 godine, tačnije 22. juna 2012. godine kada je proizvedeno hiljadu primjeraka modela Spirit R za japansko tržište. Dotad je Mazda proizvela ukupno 1,99 miliona vozila pokretanih rotacionim motorom.

Brojni patenti su otkrili da japanska kompanija nije odustala od ideje novog sportskog automobila s rotacionim motorom, no put od patentiranja tehnologije do faze proizvodnje i ugradnje u cestovni automobil je veoma dug.

Početkom godine je menadžer odjela za razvoj pogona Yoshiaki Noguchi kazao da je "rotacioni motor simbol Mazde" te je dodao da "primjena za performanse ostaje san", no dodao je da "nije pravo vrijeme". iako je prelijepi RX-Vision koncept koji predstavlja sportski automobil s rotacionim motorom star već osam godina, entuzijasti bi raširenih ruku dočekali identičnu verziju.

Mazda je prvi put ugradila rotacioni motor u model Cosmo Sport 110S iz 1967. godine, a to je bio Wankelov motor s dva rotora koji je razvijao 110 KS. Ostaje da se vidi da li će njegov moderni ekvivalent sa 830 kubika, koji se napaja iz rezervoara od 50 litara, biti ugrađivan u druge modele ili samo u MX-30 e-Skyactiv R-EV.

U crossoveru ovaj motor s jednim rotorom isporučuje 74 KS te nema mehaničku vezu s točkovima s obzirom na činjenicu da djeluje kao generator, odnosno "range extender" i ima zadatak da poveća domet na više od 600 kilometara. Prednje točkove pokreće elektromotor koji isporučuje 170 KS i 260 Nm obrtnog momenta, a napaja ga baterija kapaciteta 17,8 kWh.

Vezani članci