Stižu dva terenca
16

Kineski BYD sprema opasne rivale kultnom Defenderu i G-Klasi

A. M.
BYD razmatra opciju izvoza dva modela koji bi odmjerili snage s poznatim imenima u svijetu "sposobnih" terenaca. Ova najava dolazi nakon što su zvaničnici BYD-a objavili da će brend Denza u vlasništvu BYD-a ući na evropsko tržište krajem 2024.

Kineski proizvođač električnih vozila BYD trebao bi lansirati SUV modele u Evropu koji će se takmičiti sa Land Rover Defenderom, Mercedesom G-Klase i Fordom Bronco. BYD razmatra izvoz dva terenca u Evropu o kojima se intezivno priča zadnjih mjeseci u autoindustriji, a riječ je o modelima Yangwang U8 i Fang Cheng Bao 5.

BYD planira predstaviti luksuzni SUV U8 na sajmu automobila u Ženevi u februaru. Ovaj model u Kini košta oko 140.000 eura, a već ga vide kao opasnog rivala koji bi mogao pomrsiti računicu Evropljanima. Pokreće ga električni sistem sa baterijom od 49 kWh ukršten s benzinskim motorom, što mu daje snagu ukupnu od 1.200 KS i domet od 1.000 km.

Njegove terenske sposobnosti su poboljšane činjenicom da ima električni motor ugrađen u svaki točak, što mu omogućava da se rotira u mjestu poput tenka i kreće se bočno do parking mjesta. BYD tvrdi da je ovaj SUV "vodonepropusan", tj. da može plutati u vodi pola sata do dubine od 1,4 metra, uprkos svojoj težini od 3,5 tone.

Bao 5 je opremljen plug-in hibridnim pogonskim sistemom. Njegova simbolična cijena kreće se od oko 40.000 eura, što ga čini mnogo pristupačnijim od Defendera, G-Klase ili Bronca.

Na prezentaciji u Shenzhenu, BYD je iznio dodatne detalje o svojoj ekspanziji u inostranstvu, a zvaničnici su potvrdili da će Denza (vlastiti brend), 10% u vlasništvu Mercedes-Benz grupe, biti lansiran u Evropi u četvrtom kvartalu ove godine. Yangwang i Fang Cheng Bao će biti rebrendirani kako bi bolje odgovarali međunarodnom tržištu.

BYD ima za cilj da bude među prvih pet evropskih brandova u pogledu prodaje do 2030., odnosno da sustigne Škodu, koja je prošle godine isporučila više od 700.000 vozila na Stari kontinent. U tome će im pomoći izgradnja fabrike u Mađarskoj sa početnim kapacitetom od 200.000 jedinica godišnje. BYD trenutno prodaje pet modela u Evropi.