Peugeotovi motori
0

Jeste li čuli za Neo Motors: Prvi proizvođač automobila iz Maroka

A. M.
Prvi marokanski proizvođač automobila - Neo Motors, koji ovog mjeseca počinje s prodajom prvog domaćeg automobila u zemlji, cilja na ulazak na glavnu berzu kako bi proširio poslovanje na proizvodnju električnih vozila. Neo ima početni kapacitet proizvodnje od svega 3.000 automobila, ali želi to podići na 15.000 jedinica godišnje.

Neo je osnovan 2018., a jedan od osnivača je sadašnji marokanski ministar komunikacija i kulture Mohamed Mehdi. Neo ima početni kapacitet od 3.000 vozila godišnje za svoj debitantski model koji stilom podjeća na američku legendu iz Drugog svjetskog rata – Jeep Willys. Riječ je o putničkom modelu s troja vrata dužine od 3,9 metara kojeg pogone lokalno sklopljeni Peugeotovi (PSA) benzinci iz Peugeota 208 i Citroena C3 - 1.2 PureTech sa 82 KS i nešto starija verzija četverocilindraša iz dvojca Peugeot 301 i C-Elysse – 1.6 MPi sa 115 KS. Ovaj jedini Neo model se prodaje za oko 20.000 dolara, a među rivalima slične cijene čelnici Nea vide vozila Dacije i pojedine kineske marke.

‘’Marokanski proizvođač automobila želi proizvodnju povećati na 15.000 vozila godišnje i u roku od tri godine želi predstaviti električne modele’’, rekao je izvršni direktor Nassim Belkhayat za Bloomberg u intervjuu u Marakešu. ’’Neo je u pregovorima s Afričkom razvojnom bankom o daljnjim mogućnostima finansiranja’’, rekao je Belkhayat.

Maroko, dom za oko 37 miliona ljudi, ima samo 4,3 miliona registrovanih automobila i bilježi oko 175.000 prodaje novih vozila svake godine. Ova sjevernoafrička zemlja je ujedno najveći afrički izvoznik novih automobila. Neovi planovi čine se kao još jedan napredak za marokansku automobilsku industriju, sektor koji je vlada njegovala kao dio šireg nastojanja da se sjevernoafrička nacija na pragu Evrope pretvori u proizvodno-trgovački centar otvoren i za Zapadu i za Kinu. Tamo se već sklapaju vozila Peugeota, Renaulta i Dacije, a vlasti su se sada usredotočile na dodavanje vrijednosti lokalnom izradom ključnih komponenti.

Neo je dobio veliki publicitet kada se kralj Mohammed VI sastao s njegovim čelnicima ranije ove godine. Kompanija je dobila zajmove od marokanskih banaka tokom pandemije koronavirusa kaji su pomogli u finansiranju investicije od 50 miliona dirhama (4,9 miliona dolara) u tvornicu u Ain Aoudi koja se nalazi u blizini glavnog grada Rabata.

Projekat je krenuo naprijed kada je Peugeot počeo proizvoditi motore u svojoj novoj tvornici u Kenitri, pružajući ih po konkurentnim cijenama, jer su ih prije morali uvoziti. "Željeli smo napraviti automobil za široke narodne mase, baš kao što je Volkswagen napravio prije jednog vijeka", rekao je Belkhayat. "Napravili smo vlastitu karoseriju, vlastitu šasiju i sistem ožičenja, a ostalo nabavljamo od 43 lokalna dobavljača’’, zaključio je Belkhayat.