Zanimljiv proces
0

Iza kulisa proizvodnje elektrificiranih Peugeota

Klix.ba
Peugeot je ove godine ubrzao elektrifikaciju vlastite game predstavljanjem novog Peugeota 408 kojim je osnažio ponudu plug-in hibrida, kao i predstavljanjem novog modela 308 i 100 % električnih modela lakih gospodarskih vozila. Tim povodom pokazali su svoju tehnologiju proizvodnje i testiranja modela sa baterijama.
U 2022. godini na svjetskom je tržištu elektrificirano više od 70% game marke Peugeot. Prema podacima iz prvog tromjesečja ove godine, svako četvrto prodano osobno vozilo marke u Evropi bilo je elektrificirano u poređenju sa svakim šestim u 2021. godini.

Dakle trend rasta tržišta elektrificiranih automobila je jasan, a Peugeot nam je predstavio svoj rastući tim tehničara odgovornih za sastavljanje i testiranje svake pojedine baterije koja se ugrađuje u električna osobna i laka privredna vozila (100% električne ili plug-in hibride). Ti stručnjaci prije nego što započnu s radom u evropskim tvornicama marke, smještenima u Španjolskoj, Slovačkoj i Francuskoj, moraju proći posebnu obuku. Svaka se baterija posebno testira kako bi bila pouzdana, efikasna i dugotrajna.

Cjelokupna gama marke Peugeot bit će elektrificirana do 2025. godine, što će zahtijevati znatno veću proizvodnju baterija. Peugeot procjenjuje da će do iduće godine sastaviti do 10 000 baterija mjesečno za gamu svojih osobnih vozila i čak 7000 baterija mjesečno za gamu svojih lakih privrednih vozila.

Kvalificiranim tehničarima potrebno je otprilike 60 minuta da sastave jednu bateriju od 50 kWh (pri čemu su ćelije i komponente već sastavljene), dok im za sastavljanje većih baterija, kapaciteta 75 kWh, treba 90 minuta. Stručni tim svaku bateriju podvrgava nizu strogih testova. Zahvaljujući tome, svaka je baterija pokrivena garancijom do 8 godina ili 160 000 km za kapacitet punjenja od najmanje 70 %.

Postupak testiranja traje ukupno 15 minuta, a na temelju njega izdaje se odobrenje za ugradnju baterije u vozilo.

  • Prvim se testom provjerava pravilno funkcioniranje baterije koja se ugrađuje u vozilo.
  • Zatim se ispituje njezina učinkovitost pri punom opterećenju.
  • Posljednjim testom provjerava se nepropusnost baterije: baterija se ispituje pod pritiskom kako bi se na temelju gubitka pritiska otkrila eventualna propuštanja baterije. Time se sprječava da vlaga i prašina prodru u ćelije baterije i posljedično utječu na njezin životni vijek ili efikasnost.

Baterije sastavlja stručno osoblje u posebnim radionicama u sklopu pet tvornica Stellantis Grupe: Vigo i Zaragoza (Španjolska), Trnava (Slovačka), Sochaux i Mulhouse (Francuska), a uskoro i Hordain (Francuska). Na istoj proizvodnoj liniji proizvode se električna vozila te vozila s termičkim motorom.

Tehničari koji testiraju i sastavljaju baterije vozila Peugeot dolaze iz tvornica Stellantis Grupe. Odabrani su na temelju svojih vještina u području elektrifikacije, a prije početka rada prolaze posebnu jednomjesečnu obuku. Kao rezultat energetske tranzicije i povećanja udjela elektrificiranih modela u prodajnom miksu, marka PEUGEOT i Stellantis Grupa odlučile su povećati broj tehničara kvalificiranih za sastavljanje vozila nove generacije.

Elektrificirana gama marke Peugeot

Peugeot u ovoj godini širi svoju elektrificiranu gamu. Novi 408 od samog će predstavljanja biti dostupan s plug-in hibridnim motorom s dvije opcije snage (180 KS i 225 KS). U novom modelu 308 ti su motori dostupni i za kompaktnu te SW karavansku verziju. Oba se nova modela temelje na poboljšanoj platformi EMP2 koja omogućuje ugradnju 100 % električnog pogona.

Krajem prošle godine, gamu lakih privrednih vozila upotpunio je e-Expert Hydrogen – furgon u kojem je električna tehnologija kombinirana s tehnologijom gorivnih ćelija.