{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Istorijska podjela Fiata na dvije kompanije

F
3.1.2011. u 13:56
0
2
Istorijska podjela Fiata na dvije kompanije
0
Istorijska podjela Fiata na dvije kompanije
Foto: AFP
Italijanski proizvođač automobila "Fiat" podijelio se danas na dvije kompanije, izdvajajući poslove vezane za izradu industrijskih vozila i opreme od proizvodnje automobila, u nastojanju da stvori jaku globalnu kompaniju u saradnji s američkim Chryslerom.
Ova istorijska podjela "Fiata" zaokružena je debijem izdvojene kompanije "Fiat industrial" na tržištu akcija u Milanu.

Dionice te kompanije su jutros na otvaranju ugovarane po devet eura (12,03 dolara).

"Fiat industrial" obuhvata proizvodnju poljoprivrednih mašina kompanije CNH i građevinskih mašina i kamiona firme "Iveco", prenijela je agencija AP.

"Ovo je veoma značajan momenat za "Fiat", jer istovremeno predstavlja tačku dolaska i tačku odlaska", izjavio je izvršni direktor "Fiata" (Sergio Marchionne) Serđo Markione na svečanom otvaranju ugovaranja akcija "Fiat industriala" na Milanskoj berzi.

Markione je rekao da razmatra moguća udruživanja koja će pomoći da se sačuva poslovanje. On je odbacio mogućnost da "Volkswagen" preuzme posrnulu marku sportskih automobila "Alfa Romeo", jer želi da je lansira na tržištu SAD.

U sektoru industrijskih vozila, mogući partneri uključuju kompaniju "Daimler", rekao je Markione.

Razdruživanje kompanije je istorijski korak za "Fiat", najvećeg poslodavca Italije, koji je osnovan prije više od jednog vijeka kao mala firma za izradu automobila, da bi danas prerastao u konglomerat koji obuhvata širok spektar proizvoda, od skupih automobila do motora, od sportskih kola "ferari" do kompanije koja izraduje poljoprivredne mašine i opremu, ističu analitičari.

Prema rečima Markionea, podjela kompanije će omogućiti veću fleksibilnost i racionalnije poslovanje i otvaranje šanse da se potraže mogući strateški partneri.

Dve kompanije, poslije razdvajanja, bit će potpuno slobodne da slijede svoj vlastiti izbor strategija, uključujuci i pitanje mogućeg udruživanja s drugim firmama, rekao je Markione.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: